K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2010, 01:23   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kontanthjælp og arbejdsredskab/musikinstrument

Nu, da jeg nok er låst fast på kontanthjælp, prøver jeg igen-igen på at få arbejde på musikskole. Pt. skal jeg i praktik (Jeg skulle udredes m.h.t. evt.flexansøgning, men det ser ikke ud til, at det sker). Jeg har en musikuddannelse, men har ikke papir, da min reva blev afbrudt for 9½ år siden. Efterhånden synes jeg, at et musikjob nok er lige så sandsynligt at få, som et ordinært. (Det mener kommunen ikke). Endvidere pønser jeg på at give privat undervisning igen, hvis jeg kan få elever til mit fag.
Jeg har et selvfølgelig et musikinstrument, hvilket er nødvendigt, hvis jeg skal forberede stof til nogle hold, som måske bliver...????
Da man spurgte, om jeg havde nogle værdier, sagde jeg nej, så jeg har muligvis begået bedrageri. Hvis nogen spørger, kan jeg jo sige, at instrumentet skulle repareres (det skal det) og sandsynligvis ikke ville repræsentere meget. Imidlertid er det steget.
Jeg kan bare ikke tænke mig et liv uden musikudøvelse, og hvordan i alverden skulle jeg forberede musikundervisning uden et instrument?
Hvis jeg havner i den situation, at jeg må have besøg af fogeden, - hvad sker der så?
Ved nogen, om der er en paragraf, der sikrer, at man i en situation som min må eje et arbejdsredskab, der uheldigvis også kan give morskab (det Gud forbyde)?

Sidst redigeret af mukke; 10-01-2010 kl. 01:34.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 02:26   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad er det for instrument? Jeg er bare nysgerrig!

Jeg ved ikke lige om de har tænkt sig at traske afsted med folks musikinstrumenter, men det kommer vel an på standen (ny, brugt, lettere brugt), og er det noget med fogeden, så kommer det nok også an på hvad hovedstolen er på....

'Det kunne jo også være et instrument du har lånt'....lige så vel, som det kunne være til 'reperation' den dag fogeden kom. Sådan noget ved man jo aldrig

Men ellers må de som traske afsted med ALT lige fra smykker, malerier, arvestykker, computere, fjernsyn (og sikkert også instrumnter).
Mener dog, at man skal have en seng, som de så ikke må fjerne.....

Jeg var for mange år siden i sådan en frygtelig økonomisk situation, at jeg - når fogeden kom, måtte gå rundt og sige,, den der har jeg lånt af min Mor, den der har jeg lånt af min veninde....det der står i min Mors navn, det der er på afbetaling osv osv.
Ej hvor var det en trist periode, og hver gang der skulle købes noget, måtte jeg få andre til at købe det, så det stod i deres navn så fogeden ikke kunne tage det.
Men heldigvis kom jeg på fode igen og kunne betale min gæld tilbage, men jeg måtte sandelig tage noget af en omvej....

Hvis du kan dokumenterer at det ér et arbejdsredskab, fremvise lønsedler mm, så må de IKKE tage det fra dig. De må ikke tage noget der opretholder din forsørgelse (får jeg afvide i min øresnegl)...

§§'erne må de andre finde til dig!

Her står det faktisk også....

http://www.familieadvokaten.dk/emner/643.html

Sidst redigeret af Ninja; 10-01-2010 kl. 02:39.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 02:33   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det er et cembalo, jeg fik bygget i 1982.
Min bror og jeg havde den aftale, at det var "hans", men at det midlertidigt måtte stå hos mig, da han ikke havde plads.
nu er det sådan, at han døde i sommer, så det dække har jeg ikke længere.
For f.... de må da respektere, at man har brug for et arbejdsredskab, hvis man skal kunne skaffe arbejde ifølge ens uddannelse.
Ellers tager de jo muligheden fra en.....som om, de selv kunne skaffe en et ordinært job!
Jeg kan jo ikke fremvise lønseddel når jeg først, muligvis efter sommeren får nogle timer.

Jeg kommer ikke bare på fode igen. Ikke, som det har gået de sidste 10 år.

Det her er tortur!

Sidst redigeret af mukke; 10-01-2010 kl. 02:49.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 02:50   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror altså ikke du skal være bekymret!!

Hvis det med fogeden engang bliver aktuelt, så fortæl dem at det er et arbejdsredskab som du i fremtiden skal kunne tjene penge på. At du er ved at søge job som musiklærer, at du påtænker at oprette hold mm. Så må de IKKE tage dit instrument....prøv om du kan få skrevet et par ansøgninger, hvor instrumentets navn indgår. Så er det rigeligt med dokumentation!!



Ellers må jeg jo komme og tage et par cembalo lektioner og sidde og spille lidt for fogeden. De vil nok give ret i, at jeg har brug for MANGE timer, og at du bliver godt selvforsørgende!!!!!


Sidst redigeret af Stezu; 10-01-2010 kl. 17:25. Årsag: 2 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 03:03   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg kan faktisk dokumentere, at jeg har været musiklærer i adskillige år før denne suppedas, - før HF og Uni. Et klaver er et nødvendigt redskab i forberedelsen, men det ved kommunen jo ikke. Jeg har altså et cembalo stående istedet. Det lyder ikke så højt og jeg bor i en lydt lejlighed. Et klaver ville gungre igennem etagerne.
Nu skal jeg til at ansøge på et par musikskoler, men mine fag er teoretiske, da jeg ikke kan sidde så længe ad gangen ved et instrument, at jeg kan banke et instrumentallærerniveau op. Der er ikke rigtig nogen naturlig anledning til at få ordet flikket ind. Gad vist, hvordan man får det nævnt.
Der er heller ingen, der siger, at det pludselig er nemmere at få timer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ellers må jeg jo komme og tage et par cembalo lektioner og sidde og spille lidt for fogeden. De vil nok give ret i, at jeg har brug for MANGE timer, og at du bliver godt selvforsørgende!!!!!

Høhøhøhøhøhø!

Sidst redigeret af Stezu; 10-01-2010 kl. 17:26. Årsag: 2 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 03:14   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Anede ikke hvad sådan et instrument var for et men tænkte at hvor meget kan sådan et instrument fra 82 være værd og må bare sig wauw det er stort og flot

Kan godt forstå med de priser jeg så at du er nervøs og hvis jeg var dig så ville jeg godt nok også se om ikke du kunne få Helene ud og spille på det og sige det var hendes, for er ikke sikker på at de ikke vil prøve at få deres hænder i det ..

Kender du ikke en du kan lave den samme aftale med som den du har lavet med din bror ?

Ved ikke om de vil godtage at det er et arbejdsredskab mon ikke nærmere at de vil sige hobby... ??

Ved det ikke men ville ikke løbe risikoen hvis jeg var dig ...
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 03:25   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hobby!!!! Det er sq min uddannelse!
Det er nødvendigt for, at jeg kan bruge mit fag til at få arbejde! Man skal kunne gennemspille musikeksempler under forberedelse og skrue træning sammen til deltagerne og man skal indøve støtte til deres syngeøvelser. Det er fuldstændig uundværligt!
Jeg kender desværre ikke nogen, som vil påtage sig ejerskabet.
Tror du ikke, at Helenes ide med dokumentation i form af nævnelse i ansøgning virker?
Det er ikke stort og flot. Det er et lille malet tasteinstrument (spinet-agtigt).
At tvinge mig til at sælge det, vil virkelig være at fratage mig betingelsen for at skaffe arbejde indenfor mit fag.
Forøvrigt skulle det restaureres først og det har jeg ikke råd til.

Sidst redigeret af mukke; 10-01-2010 kl. 03:35.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 14:09   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ser godt nok ikke lille ud på de sider jeg har kigget på

Jeg ved helt ærligt ikke hvordan man omgår noget sådan , de få gange jeg har skyld så mange penge at folk skulle hive mig i fogderetten (især lige da jeg blev syg og lige da jeg var blevet skilt ) kom jeg i fogderetten og de spurgte om jeg ejede noget af værdi jeg sagde nej og så erklærede dommeren mig insolvent pga lille indtægt og tre børn...

fogden kommer jo ikke sådan bare dumpende (har jeg aldrig hørt om ) så hvis man sørger for at møde op i fogderetten så skulle der vel ikke være nogen fare , har du i det hele taget undersøgt hvor meget du ville kunne få for det instrument sådan at du ved hvad du kan få i stedet for hvis det skulle gå så galt at det skal være en udenforstående der skal prissætte det eller hvordan de nu gør det ...

grunden til at jeg siger hobby det er min udlægning af hvad de kan finde på , og ikke noget jeg mener eller ved at de vil sige .. men måske du kunne spørge en advokat jeg har selv brugt den her meget http://www.familieadvokaten.dk/ og haft meget godt brug af dem i forbindelse med skimmelsvamp i min gamle bolig ...

Det er skriftlige hurtige svar og det er nyttige svar alt de har svaret mig har holdt stik og så er det til at betale sig fra , mener det koster 80 kr for tre måneder og så kan man stille alle de spørgsmål man vil ...


Jeg tør slet ikke gætte på om det med nævenelse af instrumenter vil virke , men det kan da være et besøg værd , men husk bare lige at hvis du er igang med at søge førtidspension så skal du holde kortene tæt til kroppen for hvorfor søge job når man ikke kan arbejde

Men ellers spørg den advokat der er her på nettet det må han kunne svare på
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 22:36   #9
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Vil lige sige at de ikke må rende med hvad som helst, og slet ikke folks TV, med mindre det er et af den dyre slags,

Tv høre til under alm. hjem el. standart
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 23:05   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det står der i det link, der er lagt på.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension