K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2012, 15:20   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis du skriver til din SB´er hvor du søger kørsel og i brevet skriver at du forventer at få en skriftlig reaktion... (vær tydelig med at det er en ansøgning om hjælp)

Reaktionen er nej (der har du krav på at få begrundelse og ankevejledning)
Du anker (og det bør du gøre til chefen og ikke kun til din SB´er)

Så har din kommune 4 uger til at se på din anke, fastholder de deres afslag, sender de sagen videre til nævnet, som så bruger laaaaang tid (læs måneder) før de kommer med en afgørelse.

Det giver dig mulighed for først i din ansøgning og senere i din anke at bede om at få udsat din arbejdsprøvning til der foreligger en afgørelse, eller til du har hørt fra din sag om handi-bil og fået en sådan bevilget.

DOG! skal du vide at du vil trække din sag i langdrag ved at komme med anmodning om udskydelse af arbejdsprøvningen (og du får den udskydelse) og det kan gå hen og give et tids problem i forhold til sygedagpenge udbetalingen, og vil i den forstand ikke være en fordel for dig, men på den anden side hvis du har lægerne ord for at du ikke kan tage bussen (det bør du dokumentere i ansøgning OG anke) så kan du jo ligesom ikke, uanset om der går en bus lige uden for din dør eller ej, og så er det jo kommunen der trækker sagen og enlig ikke dig, MEN det vil uanset være din måsi det går ud over. (og der vil sikkert blive set på det som at det er DIG der trækker og ikke dem)

Så tænk dig godt om, inden du beder om udsættelse. Eller dvs du skal ikke spørge du skal konstatere at du går ud fra arbejdsprøvningen udsættes, hvis du vælger det altså.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 16:45   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ligger afprøvningen med start inden for kort tid,kunne du evt,tale med din læge om h#n bakker dig op i at du ikke kan tage bussen,og om transporten hjem også.

Ellers må det vist komme an på en prøve,forstået sådanne at viser det sig du ikke kan magte det,så må der jo findes en løsning på det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 17:20   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
synes stadig du skal snakke med din læge, før du snakker med din sagsbehandler omkring

for det skal være tydelligt i ens lægepapir før man kan få kørsel

er heldig denne gang jeg skal i arbejdsprøving tæt på mit bosted
men fik med det samme tilbudet med taxi hvis den skulle være længere væk
men så også klokke klart jeg ikke kan tage det offentlige
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 20:43   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Jeg er sygemeldt og havde et stort ønske om at blive flekser i egen virksomhed(hvilket min sagsbehandler har direkte sagt ikke er en mulighed) hun sige : du er for syg til fleks og for rask til pension...sååå hvad de stiller op med mig i sidste ende ved jeg ikke . men p.t. er jeg sygemeldt.
Det bør du bede om, at få på skrift. Spørg evt. i en mail, om du har forstået hende korrekt, at du er for syg til fleks og for rask til pension.

For dette er ikke en mulighed.
Hvis du er for syg til fleks så skal de tilkende dig førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 21:49   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej man kan ikke være for syg til flex og for rask til en pension .

Men man kan være for syg/handicabet til flex job og for rask til en pension.

For er arbejdsevnen under en 3. del så vil arbejds skiverne ikke bruge os.Men man kan stadig visiteres til flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 08:49   #16
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Jeg havde en sb der forsøgte sig med den der metode, hende klagede vi over - det viste jeg hun havde "overset" 5 lovgivninger i hendes "manifest" -
min læge havde skrevet til hende flere gange at jeg ikke var i stand til at gå til bussen endsige tage bussen - det måtte min læge omformulere 4 gange og trods dette anerkendte sb det ikke.

Efter vi klagede tog sb sin afsted! så var der jo ikke nogen at rette klagen mod!

Men jeg kom aldrig på den bus (læs evt. min tråd for mere uddybende svar) - tråden hedder "vigtigst er ro"
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 15:21   #17
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det bør du bede om, at få på skrift. Spørg evt. i en mail, om du har forstået hende korrekt, at du er for syg til fleks og for rask til pension.

For dette er ikke en mulighed.
Hvis du er for syg til fleks så skal de tilkende dig førtidspension.


Jeg har fået aktindsigt og helt præcis står der: der oplyses om at xxxx falder imellem 2 stole idet hun pt. ikke opfylder betingelserne for en fp og arbejder for få timer til en fleks.


Jeg ved så ikke hvilke betingelser det er jeg ikke opfylder
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 15:53   #18
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Ved sygedagpenge stop er der mulighed for forlængelse efter denne §

Citat:
§27 stk 4


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
Ligeledes findes der det der hedder Helsingør dommen der fastslår at der ikke er noget der hedder for syg til fleks og for rask til pension


http://www.lafs.dk/f/f1/Helsingoerdommen.pdf

Nu ved jeg ikke hvad du fejler hvor længe du har fået sygedagpenge eller noget, men de to ting er værd at lægge sig på sinde så du husker det hvis de vil stoppe dine sygedagpenge...

Lige som selv om det kan være svært at finde ressourcerne til det er en rigtig god ide at være på forkant med tingene.. feks at skrive til sin sagsbehandler med jævne mellemrum og høre hvad der nu skal ske, bede om referat af møder (og optage dem ) have løbende aktindsigt både i læge papir og kommune papir ... det kan redde dig fra meget ubehag i sidste ende ...

Du kunne såmænd allerede nu skrive til din sagsbehandler hvad der menes med den linje og hvordan hun ser din fremtid , hvad skal arbejdsprøvning afklare osv ..

lige som du kan skrive til hende at du gerne vil vide hvordan du skal forholde dig med transport om der er mulighed for at få hjælp til taxa (det er der men det er hende der skal oplyse dig om det ) skriv til hende at du har brug for vejleding så du kan hive dig op fra mellemrummet mellem de to stole ...

og gør hende derudover opmærksom på retssikkerhed og forvaltningsloven der siger ...


Citat:
§ 1. Formålet med denne lov er at

1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse, når de sociale myndigheder behandler sager,

2) fremhæve kommunalbestyrelsens ansvar for kommunens opgavevaretagelse på det sociale område,

3) fremhæve, at de sociale myndigheder har pligt til at tilrettelægge en tidlig helhedsorienteret hjælp,

4) forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og

5) fastlægge struktur og grundlæggende principper for administration af sociale sager.


§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 17:22   #19
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Det er surt for dig

Men tænker, har du så overhovedet mulighed for afprøvning i job nu?

Det jeg tror sb mener i den sætning er at der med de få timer du kan arbejde, så er der ingen der vil ansætte dig( de kan max få 2/3 dele i tilskud til en fleksjob ansat og for at det kan betale sig for en arbejdsgiver så er det 12 timer)

Du udsætter blot din afgørelse hvis ikke du hurtigt kommer i afprøvning.

Håber du finder en løsning:-)
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 09:35   #20
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
så er der nyt.

Nu har jeg fået brev om min arbejdsprøvning. Jeg skal til et center der ligger 38 km fra min bopæl.(der er dog ikke nogen dato på inu ,de ringer i næste uge .


Jeg har skrevet dette brev til SB:

Jeg vil starte med at takke for den pjece du har sendt til mig ang. Arbejdsprøvning i xxxxx.
Det lyder både relevant og spændende. Jeg har fundet adressen til kursuscentret på jeres hjemmeside.

Jeg har nu tjekket diverse busplaner og jeg kan med min bedste vilje ikke få det til at fungere; selv hvis det lykkedes mig at komme op i bussen.

Min daglige transport vil komme til at se sådan ud:

Gå ca.500 m til nærmeste stoppested
7,00 bus nummer xxxx
7,36 bus nummer xxxx
8,28 ankomst

(jeg kunne læse mig frem til at der var mødetid kl. 9,00?)

Nu kender jeg min situation godt nok til at vide, at på dette tidspunkt er mine smerter tæt på det uudholdelige og derfor vil jeg ikke få meget ud af dagen. Jeg vil på dette tidspunkt være klar til at begynde hjemrejsen ret kort tid efter ankomsten. Dog skal busserne passe sammen og dette resulterer i at jeg har 3 afgange jeg kan vælge imellem: kl.11.33, kl.14.33 eller kl. 15.34 med ca. 1,5 timers transport hjem.

Jeg ser det ikke som realistisk at jeg, med mit handicap, dagligt skal bruge 3 timer på transport og vil derfor gerne søge om taxakørsel til og fra kursuscentret. Jeg søger efter bekendtgørelsen om aktiv beskæftigelsesindsats kapitel 15, § 82 stk.5.

Dette vil give både jer og mig et realistisk syn på min arbejdsevne da jeg så vil nedsætte min transporttid til ca.40 min hver vej og med mulighed for små pauser til at strække benet ud som jeg har gjort jer opmærksom på at jeg har behov for.

Ligeledes vil jeg venligst oplyse at jeg har søgt om lån til køb af bil hos: rehabiliteringsafdelingen , (sagsbehandler xxxxxx.) Hun vil komme på besøg i mit hjem tirsdag den 22/5 kl.13,45.



Hvordan syntes i det lyder??

Sidst redigeret af nielsen17; 13-05-2012 kl. 10:24. Årsag: fejl i indlæg
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid tager det? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 21-02-2011 15:32
Tager de min pension???? logikeren Politik og Samfund 15 29-11-2010 14:26
sagsbehandlerer tager pis på os Ole-Oliver Dit og Dat 0 06-12-2008 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension