K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2013, 08:21   #1
Lola78
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lola78 er ny på vejen
Hvad er mine rettigheder?

Jeg er en 34 årig kvinde som er i fleksjob i en butik hvor jeg har arbejdet i knap 2 år.
Jeg arbejder 37 timer om ugen og får 2/3 i tilskud[ i følge min chef er det 60%].
Har indtil for ca et halvt år siden været rigtig glad for mit arbejde, men skiftede chef og souschef i Okt sidste år, som på en eller anden måde har formået at få mig til at føle at jeg er utilstrækkelig.
Har haft 4 sygedage siden han tiltrådte[5 med i dag].
De 4 af dem inden for den seneste måned.
Jeg er gravid i 6 måned, og alligevel bliver der ikke taget hensyn til det.
I går knækkede filmen totalt og jeg sad og stortudede herhjemme efter arbejde og vidste hverken ud eller ind.
Jeg er ansat til at være på gulvet plus jeg er ks 2 når der er behov for det, og i går arbejdede jeg fra 7-16, hvor de 7 ud af de 9 timer blev brugt ved ks plus jeg havde en halv times pause.
Alligevel får jeg at vide ml sidebenene at det kan ikke passe at jeg skal være så langsom og det jeg er ved skal tage så lang tid.
Får så sagt at så må de ansatte en ekstra til ks hvor jeg får at vide det er der ikke råd til hvor jeg så vælger at sige, jamen, vi kan sgu da også skære mig midt over.
Lola78 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 08:38   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg tænker at det er et problem for enten tillidsrepræsentant eller fagforening.

Det med om de tager hensyn til at du er gravid - hvis jeg skal være lidt hård, så er graviditet altså ikke en sygdom, men hvis du er syg af din graviditet kan du sikkert få din læge til at sygemelde dig.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 08:43   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
selvfølig må du være langsommer end de andre de betaler jo kun en 3 del af din løn det vil sige de betaler 12,8 timer ugeligt, så få du fat i din fagforening, så du kan få hjælp.

hvis du ikke er medlem så koster det faglige hus kun 60 kr mdr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 08:44   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du et eller andet sted har stående hvilke skånebehov du har... sørg for at tjekke om de stadig er passende.

Når du arbejder 37 timer med 66 % tilskud, betyder det at du er 66 % mindre effektiv eller langsommere end de andre.. mind dem om det når de siger du ikke er hurtig nok.

Reelt skal du jo kun nå 1/3 af det de andre kan nå på samme tid, så prøv at joke med det og sige de kan komme igen den dag de er over tre gange så hurtig som dig..

Tænker at de af og til glemmer det, hvis de selv lige er stressede.

Du er gravid lige nu, og går fra på barsel på et tidspunkt, så kan du bevare jobbet er det sandsynligvis en fordel, så du ikke ryger over på de nye regler.

Lige nu raser hormonerne også i din krop, og det gør dig mere følsom over for den slags kommentarer. Da jeg var gravid sprang tårerne ved det mindste.
Ikke at det ikke er reelt hvad du bliver udsat for, men det gør dig bare mindre stærk til at tackle det lige pt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 11:20   #5
Lola78
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lola78 er ny på vejen
Nej, en graviditet er ikke en sygdom, og det er der heller ikke nogen der har påstået at det er, men det er vel ikke for sjov at der er lavet regler om hvor meget en gravid evt må løfte mv.
Og skal lige siges at det er lykkedes dem at køre mig ned med stress ved at påstå jeg er for langsom til mit arbejde, men det de ikke tager højde for er hvor meget jeg rent faktisk også sidder ved ks.
Lola78 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 11:21   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
LYDER NÆRMEST SOM PSYSISK MOBNING, du skal have hjælp
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 11:25   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når du sidder ved kassen bliver du vel presset op i tempo.. det er jo svært lige at tage to min pause mellem kunderne.

Og det kræver vel en pause efterfølgende.. samt kører dig træt så du yder mindre efterfølgende.

Spørgsmålet er om ikke de presser dig for hårdt arbejdsmæssigt.

Du er jo vurderet til kun at kunne yde 1/3.. så hvis du yder f.eks bare 2/3 når du sidder ved kassen, hvilket du højst sandsynligt gør, hvis ikke mere, så er det klart at der ikke er mere arbejde tilbage i dig efter så mange timer der.

Måske skal dine skånebehov opdateres, så der står hvor længe og hvor ofte du kan sidde ved kassen, hvor arbejdstempoet presses op.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 12:02   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
eller også prøver de at komme af med dig inden barsel
der er voksen mopning/økonomisk handling

tag kontakt til din sagsbehandler +fagforeningen(også selvom du ikke er medlem)+ anmeld til arbejdstilsynet og få meldt det

du kan blive sygemeldt hos din læge men sig ikke op selv
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 12:05   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Mobning - Hotline og klageadgang

Alle arbejdsmiljøemner

http://arbejdstilsynet.dk/da/arbejds...ageadgang.aspx

Forside » Arbejdsmiljøemner » Psykisk arbejdsmiljø » Mobning og seksuel chikane » Mobning - Hotline og klageadgang

Mobning - Hotline og klageadgang

Her kan du finde information om mobning på arbejdspladsen og få kontakt til vores:

Hotline, der giver råd og vejledning om mobning på arbejdspladsen

Særlige klageadgang, der giver mulighed for at klage over konkrete problemer med mobning på arbejdspladsen.

Hotline om mobning på arbejdspladsen
Råd og vejledning om mobning på arbejdspladsen

Arbejdstilsynets hotline giver råd og vejledning om mobning på arbejdspladsen. Når du kontakter hotlinen, kommer du til at tale med en medarbejder, der er uddannet i at besvare spørgsmål om mobning.
Kontakt hotlinen

Ring på telefon 70 12 12 88. Tast 3 for hotlinen.
Telefonen er åben: Mandag til fredag kl. 8-15.
Hvem kan ringe

Alle kan ringe til Arbejdstilsynet om mobning på arbejdspladsen. Du kan fx ringe, hvis:

Du selv bliver mobbet
En af dine kollegaer, en ven eller et familiemedlem bliver mobbet
Du og din virksomhed har akutte problemer med mobning
Du og din virksomhed ønsker at forebygge mobning på arbejdspladsen.

Hvad kan vi hjælpe med

Arbejdstilsynets hotline kan hjælpe dig med:

Generel vejledning om, hvordan man kan forebygge og håndtere mobning
Rådgivning om, hvordan du – sammen med andre – kan håndtere en konkret situation med mobning, både hvis du selv bliver mobbet, hvis du er vidne til mobning, eller hvis du og din virksomhed har problemer med mobning
At klage til Arbejdstilsynet over mobning på arbejdspladsen.

Vær opmærksom på, at Arbejdstilsynet ikke kan:

Være part i sagen
Tilbyde mægling eller anden konkret bistand i virksomheden
Tilbyde behandling af mobningsramte.

Anonymitet over for Arbejdstilsynet

Når du kontakter hotlinen, er du anonym. De oplysninger, du giver i telefonen, bliver ikke registreret, og de fører ikke til, at vi besøger virksomheden. Et besøg på virksomheden kræver, at du indgiver en klage over mobning.
Klage over mobning på jobbet
Klager over mobning eller seksuel chikane på arbejdspladsen

Du kan klage til Arbejdstilsynet, hvis du eller andre bliver udsat for mobning på arbejdspladsen. Mobning omfatter også seksuel chikane. Der er tale om mobning, når en eller flere personer gentagne gange over en længere periode bliver udsat for handlinger eller adfærd, som de oplever krænkende, og som de har svært ved at forsvare sig imod.

Formålet med at klage til Arbejdstilsynet er at få stoppet mobningen i virksomheden. Klagen giver os mulighed for at besøge virksomheden og træffe afgørelse om, at problemerne skal løses, hvis virksomheden overtræder arbejdsmiljøreglerne. For at vi kan behandle klagen, skal den/de, der bliver udsat for mobning, fortsat være ansat i virksomheden.
Hvem kan klage

Alle kan klage til Arbejdstilsynet over mobning på arbejdspladsen. Du kan fx klage, hvis du selv bliver mobbet, eller hvis en kollega, en ven eller et familiemedlem bliver mobbet. Læger, fagforeninger eller lignende kan også klage på vegne af mobningsramte.
Før du klager

Inden du klager til Arbejdstilsynet, er det vigtigt, at du overvejer, om der er andre i virksomheden, som kan hjælpe dig. Vi anbefaler, at du taler med din leder, din arbejdsmiljørepræsentant, din tillidsrepræsentant eller virksomhedens arbejdsmiljøansvarlige.
Anonymitet over for virksomheden

Du har ret til at være anonym, når du klager til Arbejdstilsynet, og du vil altid blive behandlet anonymt i forbindelse med tilsynsbesøg og den videre sagsbehandling. Det vil sige, at Arbejdstilsynet ikke oplyser arbejdsgiveren eller andre om, at der er klaget, eller hvem der har klaget. Anonymiteten gælder også, hvis arbejdsgiveren henvender sig til Arbejdstilsynet og spørger, om der har været henvendelser fra medarbejdere.
Sådan klager du

Hvis du vil klage til Arbejdstilsynet over mobning på arbejdspladsen, kan du enten skrive eller ringe:

1) Du kan udfylde og sende klageformularen. Klagen bliver sendt til Arbejdstilsynet via en sikker forbindelse. Opgiv dit navn og telefonnummer (oplysningerne behandles fortroligt), så vi kan kontakte dig, hvis vi får brug for flere oplysninger for at behandle klagen. Vi gør opmærksom på, at denne klageformular kun er beregnet til klager over mobning. Klager over andre arbejdsmiljømæssige problemer henvises til vores Call Center på telefon 7012 1288 eller til [email protected].

2) Du kan ringe til vores hotline om mobning på telefon 7012 1288. Her taster du 3 for at komme til at tale med en medarbejder, der er uddannet i at besvare spørgsmål om mobning. Du kan også kontakte hotlinen, hvis du og din virksomhed ønsker vejledning om, hvordan I håndterer eller forebygger situationer med mobning på arbejdspladsen. Hotlinen har åbent mandag til fredag kl. 8-15.
Det videre forløb

Når du sender klageformularen, får du en pop op-besked om, at vi har modtaget din klage. Hvis Arbejdstilsynet får brug for flere oplysninger for at behandle klagen, ringer vi til dig, hvis du har opgivet dit telefonnummer.

Vær opmærksom på, at en klage over mobning ikke automatisk fører til et tilsynsbesøg i virksomheden. Spørgsmålet om besøg afhænger af en konkret vurdering af hver enkelt klage. Du modtager ikke nærmere besked om, hvorvidt din klage medfører et tilsynsbesøg eller ej.

Hvis Arbejdstilsynet besøger virksomheden, vil vi tale med repræsentanter for både ledelsen og medarbejderne. Sager om mobning kan være vanskelige for Arbejdstilsynet at undersøge og træffe afgørelse om. Det skyldes bl.a., at vi skal behandle klagen anonymt. Arbejdstilsynet kan derfor ikke omtale klagen på tilsynsbesøget. Det skyldes ligeledes, at Arbejdstilsynet udelukkende kan træffe afgørelse på baggrund af oplysninger, der kommer frem under besøget, og ikke på baggrund af oplysningerne i klagen.

Hvis vi på baggrund af besøget vurderer, at der er problemer med mobning i virksomheden, vil vi træffe afgørelse om, at virksomheden skal løse problemerne.

Hent og udfyld klageformular om mobning

https://arbejdstilsynet.dk/da/atform...x?formular=yes

Sidst redigeret af østerbro; 02-05-2013 kl. 12:07. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 14:28   #10
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lola78 Se meddelelser
Jeg arbejder 37 timer om ugen og får 2/3 i tilskud[ i følge min chef er det 60%
...
Jeg er ansat til at være på gulvet plus jeg er ks 2 når der er behov for det, og i går arbejdede jeg fra 7-16, hvor de 7 ud af de 9 timer blev brugt ved ks plus jeg havde en halv times pause.
Hvad er årsagen til at du er i fleksjob, og hvad er dine skånehensyn ?

Når man har så nedsat en arbejdsevne som dig, så forstår jeg ikke at så "stress præget" arbejde som at arbejde i kassen, overhovedet kommer på tale.

Ved dine kolleger at du har et handicap ?

Sidst redigeret af Hva´nu; 02-05-2013 kl. 15:12.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp og kronisk sygdom. Hvad er mine rettigheder? Juusuhako Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 32 11-10-2012 10:07
Hvad er min rettigheder KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 9 01-10-2012 01:24
Hvad er mine chancer for FP? Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 06-06-2012 22:00
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Hvad er mine muligheder?! Camille Dit og Dat 3 16-04-2008 17:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension