K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2014, 19:44   #1
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
NU SKAL "LÆGEKONSULENTERNE" OVERHOLDE LÆGELOVEN OG "RETNINGSLINJER" VED LOVGIVNING, ELLER FRATAGES DERES LÆGEAUTORISATION FOR AT BEGÅ MENED I BORGERNES SAGER!

Brev til LÆGEKONSULENT - GLADSAXE BYRÅD - OMBUDSMAND - MINISTRE - SOCIAL- SUNDHEDS- ARBEJDSMARKEDS- OG RETSUDVALG, OMBUDSMAND, DATATILSYN, STATSFORVALTNING, DOMSTOLE, ADVOKAT, og andre instancer der ikke griber ind mod helbredsskadelige LÆGEKONSULENTER i kommunerne!

EKSTRA BLADET skrev den 29. juli 2014 - (nederst på hjemmesiden)
> Benny overlevede spritbilist - men blev kørt over af kommunen <
> Bennys sag - år for år <

LÆGER UDEN ANSVAR: ttps://www.facebook.com/groups/155541641123228/

http://www.benny-g.dk/diverse.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 19:55   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.806
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du mangler et "h" i begyndelsen af linket, Benny.

https://www.facebook.com/groups/155541641123228/

God Jul.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 14:47   #3
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
DETTE BØR LÆSES, DA DER IKKE ENDNU ER SKET NOGET I DAG

Socialudvalget 2011-12
B 53 Bilag 2
Offentligt

Ang. Beslutningsforslag B53 – omhandlende lægekonsulentens rolle

Dejligt at der tages initiativ til en lovgivning på området!
Der har gennem længere tid været en tendens til, at lægekonsulenten ”skifter titel”.

Senest er det Departementschefen, der besvarer Folketingets ombudsmand (d. 21. november 2011), at lægekonsulenter såmænd også kan kalde sig sagsbehandlere.

Det er min bekymring, at såfremt beslutningsforslaget vedtages uden at tage højde for dette, omgås loven ved at lægekonsulenten kalder sig sociallæge eller sagsbehandler.

• Det er derfor vigtigt, at der besluttes hvilken titel der skal bruges, når en læge bliver ansat i kommunen, via sin uddannelse som læge.

En lovgivning skal efterfølgende dække denne person, uanset hvilke krumspring der forsøges foretaget.
Når en læge ansættes via sin faglighed – og har afgivet lægeløftet – så er det problematisk at samme person efterfølgende fritages for læge-ansvaret.

• Hvad er det i jobbet som lægekonsulent der nødvendiggør, at lægekonsulenten ikke skal leve op til lovgivningen indenfor lægegerningen?

Det har flere gange været fremme i medierne at flertallet af førtidspensioner tildeles på baggrund af psykiske diagnoser.

Så vidt jeg ved, har der aldrig været foretaget en undersøgelse af, hvor stor en andel af personerne bag disse pensioner rent faktisk blev sygemeldt på baggrund af det psykiske, eller om disse tal reelt dækker over de talrige sager, hvor fysisk syge mennesker bliver psykisk diagnosticeret af kommunens lægekonsulent. Her hjælper det ikke at ministeren siger, at det må lægekonsulenten ikke - for det ændre ikke ved at det sker gang på gang!

• Det er vigtigt at der slås fast at ingen kommunal sagsbehandler må gisne, antyde eller stille psykiske diagnoser. Enhver tvivl bør afklares ved henvendelse til ekstern psykiater.

• Da psykiatrien desværre også har mangel på ressourcer vil jeg foreslå, at der skal ske indrapportering til en relevant instans, hver gang kommunen sender fysisk syge mennesker til psykiater/psykiatrisk udredning uden grund!

Omkring lægens habilitet vil jeg foreslå indføjet, at lægekonsulenten ligeledes skal være kompetent på området. Det ses alt for ofte at lægekonsulenter udtaler sig om f.eks. sjældne lidelser, hvor specialviden faktisk er samlet på få landsdelscentre.

Omkring diagnoser, hvor end ikke praktiserende læger/nærmeste sygehus er klædt på til opgaven, er det bekymrende at lægekonsulenter rask væk gør sig kloge på området.

Dette kan medføre forværring af lidelsen, måske endda permanente skader på borgeren.

Venlig hilsen

(navn mig bekendt)
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 18:48   #4
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Søborg d. 17.01.2015
Statsminister
Helle Thorning Schmidt
Prins Jørgens Gård 11
1218 København K.

> "VALGKAMP 2015" <

Kære Statsminister

VALGFLÆSK: Lovgiv om – RETNINGSLINJER (§ ?) – for lægekonsulenter, og få et godt valg!

Jeg kan se i medierne, at du allerede er i fuld gang med din valgkampagne, hvor du løfter spædbørn, og besøger din gamle arbejdsplads Bilkas grillbar.
(I dag tog Thorning så en tur tilbage til rødderne for at studere Bilkas vellykkede integration med mange ansatte med indvandrer-baggrund.)
__________________________________________________ ______
Socialdemokraterne
> Helle Thorning-Schmidt: ”Jeg kan ikke få alle problemer til at forsvinde, men du kan være sikker på, at jeg vil passe på det Danmark, du kender.”<
__________________________________________________ ______

”Er jeg et problem” du kan få til at forsvinde?
Du kan måske ikke få alle problemer til at forsvinde, men du kan få de fleste problemer der omhandler kommunernes ”misbrug” af kommunens lægekonsulenter ryddet af vejen ved ”simpel lovgivning” om retningslinjer, der forhindrer fejl.

Lægekonsulenten er også "ansvarlig som læge", i alle faser af lægelig medvirken!

http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm

http://www.benny-g.dk/diverse.htm


Efter påkørselsulykke trænede jeg mig til handicapcykling, men dette måtte ikke fortsætte i Gladsaxe Kommune, så man fjernede min hjælp, med begrundelse i, at jeg kunne cykle. Jeg blev hjulpet op, af hjælper!
Jeg har ingen brugbar håndfunktion, og har brug for hjælp til alt.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 22:26   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
måske kan denne § bruges til noget

Persondatalovens § 37 har følgende ordlyd:

"§ 37.
Den dataansvarlige skal berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.

STK. 2. DEN DATAANSVARLIGE SKAL UNDERRETTE DEN TREDJEMAND, HVORTIL OPLYSNINGERNE ER VIDEREGIVET, OM AT DE VIDEREGIVNE OPLYSNINGER ER BERIGTIGET, SLETTET ELLER BLOKERET I HENHOLD TIL STK. 1, HVIS EN REGISTRERET PERSON FREMSÆTTER ANMODNING HEROM.



FORDI:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2015, 19:07   #6
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Hej Benny Gerhard

Du ønskes et rigtig stort tillykke med fødselsdagen.
Alle os på K10 håber at du vil få en rigtig god dag.

Tusind tak for fødselsdags-hilsen, med lagkage
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 16:58   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Retssikkerhed....hmmm...her i DK...det løb er vist kørt...

En af de ulykkelige sager der bliver omtalt i forrige indlæg http://www.avisen.dk/blind-og-i-koer...ja_327234.aspx

Citat:
Blind og i kørestol: Kommunen tog hjælpen fra Katja
Katja Cornelius mistede pludselig syv timers daglig hjælp. Kommunen vurderede nemlig pludselig, at hun ikke var syg nok.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2015, 18:35   #8
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

FØLGEBREV: - BREV SENDES I MORGEN

Socialminister Manu Sareen, Holmens Kanal 22, 1060 København K

Statsminister Helle Thorning Schmidt, Prins Jørgens Gård 11, 1218 København K.

Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune, 2860 Søborg

Kære Borgmester og ministre

Nu kommer der et nyt valg, og måske igen en ny socialminister der ikke vil gå ind og rydde op i sager om kommuner og deres misbrug af lægekonsulenter!

Gladsaxe Kommune har begået en nedværdigende og ærekrænkende handling mod min person som handicappet person!

Hjemmeside: http://www.benny-g.dk/

Lægekonsulent: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Domstole: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Siden kommunens overgreb mod mig i 2001, som jeg betegner det, har jeg døgnet rundt uanset hvad jeg foretager mig, tænkt på, at kommunen med et pennestrøg totalt udraderede de fysiske funktioner, jeg ved hård og veldisponeret træning havde generhvervet mig siden jeg ved en slem påkørselsulykke blev lammet i arme og ben, og de indre organer.

Ministrene må ”inden valget” kræve Gladsaxe Kommunes ansvarlige borgmester stillet til ansvar, da det ellers vil få konsekvenser!

Benny Gerhard = Lægekonsulentoffer!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 13:02   #9
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
SÅ KØRER VI - JEG HÅBER PÅ, AT NOGLE MEDIER VIL DELTAGE!

- VALGKAMP 2015 - (Vælgerne stemmer altid på forbedringer)

> 0-løsning har vi ved, at syge eller tilskadekomne borgere/vælgere ikke er lovbeskyttet mod lægekonsulenter i kommunerne, der derved frit kan bestemme over dit/mit liv uden at det ved grove fejl får konsekvenser! <
________________________________________________

HJEMMESIDEN er opdateret d. 11.06.2015 - Socialministeren

STATEN har fjernet mit sociale sikkerhedsnet ved udenom lovgivning, at lade en kommuneansat læge skrotte min egen læges fremsendte faktuelle helbredstilstand som handicappet

Eks. Velfærdsminister Karen Jespersen kreerede i 1998 "retningslinjer" for Lægekonsulenter uden, at reglerne som oversætter af lægeerklæringer blev vedtaget ved LOV!

Borgmester Karin Søjberg Holst Gladsaxe Kommune, misbrugte "ytringsfriheden" til at pålægge lægekonsulenten ikke, at bruge mine journaloplysninger, men i stedet at bruge sagsbehandlerens løgnagtige oplysninger.

"Ytringsfrihed" er ikke det samme som -"YTRINGSRETTIGHED" !

http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm (Diverse oplysende bilag)


DEL - Kopiere tekst og indsæt.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 20:37   #10
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

FREMTIDEN SER NU SORTERE UD ØKONOMISK END TIDLIGERE, SÅ JEG ARBEJDER PÅ SIDSTE KAPITEL OM, AT BLIVE I MIT HUS !!!

Den Særlige Klageret Mail + Brev Søborg d. 31.03.2008
Prins Jørgens Gård 13
1218 København K.

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg.

Kære Højesteret

Svigtet af, og mistet tilliden til det danske retssystem!

De danske DOMSTOLE, ved henholdsvis Østre Landsret og Retten i Glostrup undlader i strid med mit retsmæssige krav, ved afsigelse af domme i sager som jeg taber, og i strid med min ”veldokumenterede bevisførelse”, at oplyse mig som sagsøger om, at lægekonsulenter der fungerer i den offentlige sektor som ”administrative læger”, ikke kan drages til ansvar for at være skyldig i at have tilsidesat lægeoplysninger, og været den altafgørende faktor, og dermed som ”autoriseret” læge at være skadespådragende i den ganske betragtelige forværring af mit handicap, der er sket.

Højesteret og Procesbevillingsnævnet har med stor enighed meddelt mig, "at jeg ikke kan vinde sagerne", og at det ikke har nogen ”betydning for mit sociale liv”.

Begge instanser har glemt at meddele mig, at min sag var underlagt kategorien ”læger uden ansvar”?

Begge domsafgørelser, og nu afsluttede sager ved domstolene (stoppet på grund af afslag på fri proces, og dermed manglende økonomi) var rettet mod lægekonsulentens kritisable medvirken som autoriseret læge, og derfor som ”værende berettiget til”, at ”kunne oversætte faktuelle lægeoplysninger” i en helbredsbetinget sag.

> I begge domsafgørelser burde det således være oplyst, at læger der arbejder i sociale sektor ikke kan drages til ansvar for handlinger der er skadespådragende, der er i strid med autorisationsloven (lægeloven), der er i strid med lægeetiske regler, og i strid med menneskerettigheder. Der skal foreligge en ”ærlig” begrundelse for dommen. <

*********
Som handicappet borger i det danske retssamfund har ført og tabt 2 sager imod det offentlige, som jeg ikke kunne/måtte vinde.

Ved Østre Landsret, en erstatningssag imod Gladsaxe Kommune, samt ved Retten i Glostrup, en erstatningssag imod kommunens lægekonsulent Claus Bjerregaard.

Gladsaxe Kommune påførte min sag om berettigelse af hjælp i henhold til serviceloven, ”urigtige og løgnagtige” oplysninger om min funktionsevne.

Lægekonsulent Claus Bjerregaard brugte de ”urigtige” oplysninger til, i strid med sit hverv som ansvarlig læge til sideløbende, at tilsidesætte faktuelle journaloplysninger fra min egen læge. Statuserklæring fra egen læge, var indhentet af Gladsaxe Kommune.

Lægeoplysninger der advokerede for at min tilstand var stationær og, at jeg havde stort overvågningsbehov. Gladsaxe Kommunes kritisable ”misbrug” af lægekonsulenten som firmaets mand, kostede mig som værende erklæret 100% invalid 75% af min hjælp i en 3-årig periode, indtil Det Sociale Nævn omgjorde kommunens beslutning som værende foretaget på et forkert grundlag.

Latterliggjort ved DOMSTOLENE:
DOMSTOLENE BURDE HAVE UNDLADT AT DØMME I KLAR MODSÆTNING TIL MIN BEVISFØRELSE, OG DERMED I STRID MED MIN RETSSIKKERHED, OG I STEDET MEDDELT MIG OG MIN ADVOKAT MED HENVISNING TIL FÆLLESERKLÆRINGEN AF 1998, AT DOMSTOLENE IKKE KAN DØMME LÆGER I DEN OFFENTLIGE SEKTOR, FOR LÆGESVIGT I HENHOLD TIL AUTORISATIONSLOVEN (LÆGELOVEN) OG DERMED FOR, AT HAVE PÅFØRT EN KLIENT SKADESFORVÆRRING.


Retssagen mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard blev påbegyndt fordi jeg tabte i Østre Landsret, og fordi jeg havde direkte beviser imod ham for lægesvigt (ansvar), og for tilsidesættelse af faktuelle journaloplysninger vedrørende min funktionsevne og mit overvågningsbehov.

Retssagen mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard var aldrig blevet påbegyndt, og store udgifter (lån i hus) til advokat og retsafgifter var blevet undgået hvis jeg i Østre Landsret var blevet oplyst om, at kommunernes lægekonsulenter ”ansvarsfrit” kan udøve ”administrativt” fysisk vold, mod en i forvejen fysisk handicappet person”.

Hjemmeside: http://www.benny-g.dk/index.htm

Venlig hilsen
Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension