K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 13:16   #1
blme
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
blme er ny på vejen
meget forvirret.

Hej allesammen.

Jeg er ny her og håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Min situation er sådan at jeg er på kontanthjælp på 4 på pga sygdom.

Har været i 4 virkomsheds praktiker 20 timer fordelt på 4 dage med pauser. Men det er desværre ikke altid gået godt. Har haft nogle sygedage.

Kommunen vil nu prøve for sidste gang sammen med arbejdsmedisinsk afdeling+jobkonsulent at finde ud af om der nogle steder jeg kan være. De tænker på fleksjob. Og jeg håber virkelig der kommer noget godt ud af det.

Men men men. Hvis ikke jeg er heldig vil de søge om førtidspension til mig. Det er jeg ikke glad for.

årsagen til dette er at min samlever tjener omkring 360.000 årligt og kan så forstå at førtidspensionen faktisk er mindre end kontant hjælpen.

Det vil sige at jeg skal flytte med børnene væk fra vores hus, som vi købte inden jeg blev syg.

Har talt med min social rådgiver, men det kunne hun ikke hjælpe mig med. Sån lå landet sagde hun.

Er der nogen herinde der vil være sød og hjælpe mig om reglerne, for jeg kan virkelig ikke finde ud af det..... Kan man få noget ekstra tilskud når man er førtidspensionist eller andet økonomisk støtte når man er samlevende og forsørger...

Håber på hjælp.
Er virkelig fforvirret og ked af det...
blme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 13:58   #2
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Hej!

Hvem er ikke forvirret?

Den maksimale førtidspension for enlige uden anden indkomst er pt. 15.704 kroner brutto pr. måned.

Med en samlever på 360,000 årlig indkomst får man så vidt jeg kan se 10.896 brutto om måneden. Jeg kender ikke satserne for kontanthjælp, men troede egentlig at de også var underlagt lignende uværdigt ”samlevertiggeri” og derfor var væsentligt lavere?

Oplysningerne fandt jeg her:

https://www.borger.dk/selvbetjening/...spx?sbid=15021

Sidst redigeret af Gadefejer; 28-05-2009 kl. 14:01.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 14:12   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Er der ikke noget med at man kun får udbetalt 80% af førtidspension hvis man er samlevende?
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 14:13   #4
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Prøv mit link - der kan du selv eksperimentere.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 17:03   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo for dælen da - kontanthjælp er MEGET lavere end førtidspension!! I særdeleshed med samlever med 380.000 i indkomst!!!

Så ca 10.800 kr må siges at være en gevinst i forhold til. Man bliver ikke straffet så hårdt når man er førtidspensionist.

Men ej, hvor er det horribelt at man i år 2009 stadig ikke er fritstillet mht økonomi, og stadig skal have blandet samlever eller ægtefælle ind i økonomien.
Fuldstændigt som i gamle dage.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 17:40   #6
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Lige mine ord Helene... Vi lever i middelalderen.. tsk tsk

Men jo kontanthjælp skulle da meget gerne være lavere end ftp.

Jeg får ca. 2000 mere om måneden på ftp end jeg gjorde på kontanthjælp.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 17:49   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
HØRT -ang sambeskatning

Blme, har fundet denne tråd:http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...dspensionister

og i den er der sikkert en masse svar på mange af dine spørgsmål ellers er du selvfølgelig velkommen igen

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 18:04   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg er lige blevet tilkendt førtidspension og jeg får også meget lidt, når
man kommer fra ledighedsydelse og tidligere havde et fleksjob, og tidligere
fik hjælp under paragraf 100, ja i 3 år. og så blev det frataget for 1 år
siden, da jeg ikke har de rette diagnoser ifølge nye regler, så kan det mærkes,
er også gift og vi har 2 børn, hvis min mand tjener mere får jeg mindre, så
det er en mærkelig situation at stå i.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:07   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har været gift nogle gange, og det har VIRKELIG været vanskeligt for mig at acceptere at være under mandens vinge økonomisk. Og de gange hvor jeg blot har været sammenlever, har det næsten været endnu værre og har hver gang tænkt, hvad rager hans økonomi dog mig! Jeg har aldrig været for fælles økonomi, og kan godt lide at have mine egne penge, så det der fællesberegning har nærmest ødelagt mine forhold fordi jeg ikke ville acceptere at ryge under 'administration' med en mindre udbetaling, og for manden blive en ekstra byrde.....fnyys!!!!!

De snakker så meget om ligestilling, og regeringen siger hele tiden at hvert menneske har ret til at forme sit eget liv. Men det kan da kun omhandle de enlige!!! For er man gift, så former livet sig udelukkende efter den der tjener mest....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:49   #10
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Jeg har også i parforhold altid foretrukket, at man er selvstændige individer med frihed uden eventuelle konflikter om brug af penge. Ville også nødig være under administration eller opkræve kæreste betaling pga af reducerede ydelser, bede om lommepenge eller være underlegen pga af almisser, endsige ligge og ringe til kommunen, når der var ændringer i parforholdet. Nu tog hun hjem til sin mor– nej nu er vi sammen igen.

Den påtvungne forsørgerpligt lyder mest af alt som et levn fra nogle religiøse love. Hvornår er man mon kærester i juridisk forstand? Når man skifter folkeregisteradresse eller når naboerne anmelder et forhold? Helt galt går det vel på kommunekontoret, hvis en kætter skulle have 2 kærester. Så kommer ”pejlevognen” sikkert og checker om kæden er hoppet af eller også bliver man opkrævet harems skat.

Måske der skulle være en datingportal på k10 med undergrupper efter ordninger og paragraffer. Kæreste søges – indtægt ikke over 100.000 kr.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er meget forvirret.........Hjælp stinni Alt det andet 11 20-11-2011 21:42
Så forvirret! Spørgeren Alt det andet 2 25-02-2011 15:07
ny og forvirret... jeanet1192 Alt det andet 12 07-02-2011 13:15
Forvirret??? Mormor50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 30-12-2010 15:47
retssikkerhed??? meget forvirret empowerment Politik og Samfund 1 12-10-2010 22:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension