K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 14:10   #1
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Question Hjælp jeg har nogle spørgsmål...

Jeg spørger jer kloge mennesker fordi jeg undres over visse ting. Håber på hjælp og svar ?

Min søn nu 35 år blev fyret grundet for mange sygedage. Han har en blodsygdom og haft et rigtig skidt liv helbredsmæssigt gennem mange år siden han var 17. Han bliver let stresset og havde flere black out. han har så job mere end 12 år og bliver fyret grundet sygedage. Han får diagnosen oveni Lupus.
Mit spørgsmål er så : og jeg formoder han stadig var sygemeldt . Han bliver så fra den ene dag til den anden send ud i noget jobtræning med tilskud i juni sidste år og har været der siden. Et privat firma hvor han arbejder selvstændigt. Det var meningen det var tidsbegrænset til en dato. Som havde varet aftalt fra start. Men den blev bare på møde forlænget. Uden afklaring .Han er glad for stedet han er. Men han har ingen ferie haft andet end helligdage. Optjener man ikke ferie? Jeg ved ikke lige hvad det kaldes det han er i. Jobtræning med tilskud måske? Hvor længe kan det bare forlænges...jeg føler han bliver udnyttet....er der noget han skal være opmærksom på ?

Sidst redigeret af Ametyst; 30-01-2013 kl. 14:13.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 19:01   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er svært at hjælpe når vi ikke ved hvad tilbudet hedder, og ikke ved om han modtager sygedagpenge, eller for den sags skyld hvor længe han har modtaget sygedagpenge.

Lige så er det ret vigtigt at vide hvor mange timer han er der, pr uge.

Men hvis han modtager sygedagpenge, vil de blive stanset efter 52 uger, og ind til da vil kommunen sådan set godt kunne holde ham i virksomhedspraktik, uden yderlig afklaring, især hvis han ikke selv gør noget for at ændre det.

Er han på sygedagpenge optjener han ikke ret til ferie (desværre) dog forhindre det ikke ferie, men det kræver han får lov at holde en pause af hans sagsbehandler, og at han bliver inden for landets grænser.

Der er rigtig mange ting der er vigtige at vide, mange ting man ikke må, mange ting man SKAL, mange ting der er kloge at gøre osv osv.

Men når vi ikke ved hvilken ydelse han er på, hvor han er, eller hvor han ca er på vej hen, er det nærmest umuligt at hjælpe, jeg ville sagtens kunne give en masse råd til at komme videre, men inden skal jeg dække flere forskellige områder som så kun vil skabe forvirring og usikkerhed til ingen verdens nytte, eller også skal jeg i stedet opfordre dig til at få din søn til selv at komme på k10 og fortælle hans historie (du kan evt sætte dig sammen med ham, og skrive for ham) Og det er det sidste jeg vælger.

Få din søn til at kigge forbi k10, evt i samarbejde med dig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 19:39   #3
winhill
På vej til at lære K10
 
winhills avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Lokation: Århus
Alder: 64
Indlæg: 10
Styrke: 13
winhill er ny på vejen
Cool Hvor lang tid varer en praktik?

En virksomhedspraktik varer op til 13 uger – dog med mulighed for forlængelse. Arbejdstiden tilrettelægges sammen med dig, dog gælder det, at du skal arbejde i samme tidsrum som dine kollegaer og aldrig mere end 37 timer om ugen.
winhill er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 20:15   #4
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
som jeg husker det blev han arb. løs først i 2011 med understøttelse. Og indlagt hele september samme år. Derfra får han sygedagpenge og starter i job træning sidst i juni 2012. Men jeg vender tilbage...
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp - har i nogle input foetsie Alt det andet 5 30-01-2013 15:52
Førtidspensionist pr. 1. oktober 2012. + Nogle praktiske spørgsmål. SanneHansen At søge førtidspension 13 20-09-2012 10:34
Lige nogle spørgsmål Poison Ivy Spørgsmål ang fleksjob 9 12-08-2012 23:48
Er desperat for nogle svar herinde.. hjælp mig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 6 27-07-2009 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension