K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2014, 14:51   #1
gumpegås
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
gumpegås er ny på vejen
Hjælp ang.bankboks

Hej

Jeg er ny her inden og har ledt og bredt for at se om jeg kunne finde svar på mit spørgsmål inden jeg stillet det men jeg synes ikke jeg har fundet svaret.


Vil kommunen havde ret til at se ens bankboks, hvis man skal på kontant hjælpe for at tjekke om man har en skjult formue.?

Sidst redigeret af gumpegås; 22-02-2014 kl. 14:54.
gumpegås er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 15:44   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gumpegås Se meddelelser
Hej

Jeg er ny her inden og har ledt og bredt for at se om jeg kunne finde svar på mit spørgsmål inden jeg stillet det men jeg synes ikke jeg har fundet svaret.


Vil kommunen havde ret til at se ens bankboks, hvis man skal på kontant hjælpe for at tjekke om man har en skjult formue.?
Som udgangspunkt så kan kommunen tjekke alt. De kan også i banken få at vide om du har en bankboks. Jeg har dog aldrig hørt om at de har hverken tjekket om der er en bankboks, eller om der er noget i den.

Kender du da nogen der har noget at skjule?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 16:03   #3
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gumpegås Se meddelelser
Vil kommunen havde ret til at se ens bankboks, hvis man skal på kontant hjælpe for at tjekke om man har en skjult formue.?
Den myndighed der har en dommerkendelse, har altid ret til få adgang til det ønskede.

Hvis kommunen ønsker at se hvad du har i din bankboks, så kommer de jo først og beder dig om hjælp... når du så nægter går de jo igen og du sørger for at boksen blivr tømt for de millioner der ligger der.
Der er næppe nogen kommune der sætter det helt store i værk fordi de mistænker at du har smykker og kontanter i en boks, altså med mindre du er rocker.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 16:30   #4
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
har aldrig hørt om kommunen spørger til bankboks eller dennes indhold, men de kan godt få det at vide at man har en, det fremgår også af ens kontoudtog da lejen bliver trukket fra ens konto og man kan kun have en boks i banken hvis man har en konto der, samt underskriver man jo på tro og love når man udfylder papir fra kommunen at man ikke har noget formue.

det er kun kunden der har nøgler til sin bankboks, og man må vist ikke lægge penge i boksen.

nogle lægger sine vigtige dokumenter i boksen hvis der skulle være brand i ens hjem, eller usb nøgle med ens billeder som man ikke vil miste, eller smykker som har efektionsværdi (eller af værdi til den tiladte formues grænse)

håber du kan bruge svaret.

jeg er helt enige i cykeltyv´s svar

de bokse er vist heller ikke store nok til MILLIONER.

Sidst redigeret af zaza; 22-02-2014 kl. 16:40.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 16:39   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan se du har rettet i dit oprindelige indlæg - måske du skulle skrive, at det drejer sig om penge som muligvis kommer fra tabt arbejdsfortjeneste (var det ikke det der stod i det oprindelige indlæg)?

Grunden til det er vigtigt du skriver hvad det er for penge der er tale om, er af stor betydning, da der er en række beløb kommunen IKKE kan betragte som formue. Hvorfor disse penge som bare skal sikres på en særskilt konto, således at erstatningsbeløbet ikke rodes rundt med andre beløb.....

Desværre kender jeg ikke reglerne, og kan heller ikke lige huske hvad dit oprindelige spørgsmål var.....

Men det er ikke sikkert du behøver bankboksen!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 16:42   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kun ved dødsfald beder en offentlig myndighed om at se hvad man har i sin banksboks (og selvfølgelig politiet med dommerkendelse, ved forbrydelser)
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 16:52   #7
gumpegås
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
gumpegås er ny på vejen
Helenekr jo rettet i mit indlæg.

Jeg spørger fordi jeg slås med forsikring omkring tabt arbejdsfortjeneste, dækning af de udgifter jeg haft til behandling fr mit piskesmæld og svie og smerte. Jeg vil gerne have mulighed for at gennem nogle af penge og nogle af penge er jo brugt da jeg har lagt ud for behandlinger. Mere at jeg ikke vil stå i en situation hvor jeg ikke kan få hjælp fra kommunen fordi der står for meget i banken. Derfor har jeg stillet det spørgsmål :-)

Mange tak for jeres svar.
gumpegås er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 16:52   #8
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Grunden til det er vigtigt du skriver hvad det er for penge der er tale om, er af stor betydning, da der er en række beløb kommunen IKKE kan betragte som formue. Hvorfor disse penge som bare skal sikres på en særskilt konto, således at erstatningsbeløbet ikke rodes rundt med andre beløb....!
Er den slags penge allerede hævet og evt. lagt i boks eller har været inde over andre konti, er det for sent.

Man vil aldrig kunne bevise at pengene ikke har været blandet sammen med andre.
Det vil være som at blande Cola og Fanta og bagefter begynde at sortere det til Fanta og Cola igen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gumpegås Se meddelelser
Helenekr jo rettet i mit indlæg.

Jeg spørger fordi jeg slås med forsikring omkring tabt arbejdsfortjeneste, dækning af de udgifter jeg haft til behandling fr mit piskesmæld og svie og smerte. Jeg vil gerne have mulighed for at gennem nogle af penge og nogle af penge er jo brugt da jeg har lagt ud for behandlinger. Mere at jeg ikke vil stå i en situation hvor jeg ikke kan få hjælp fra kommunen fordi der står for meget i banken. Derfor har jeg stillet det spørgsmål :-)

Mange tak for jeres svar.
Det lyder til at din beslutning om at være kontant er den bedst for dig.
Kontantbeholdning kan også bestå af metaller som handles som valuta, eks. Kruger-rent, der findes også andet der handles til dagskurs... kan ikke huske hvad de svenske barre hedder.
Men der er mange muligheder for hvordan man kan opbevare sine penge, så de ikke lig ligger frit fremme.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 17:20   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Er den slags penge allerede hævet og evt. lagt i boks eller har været inde over andre konti, er det for sent.

Man vil aldrig kunne bevise at pengene ikke har været blandet sammen med andre.
Det vil være som at blande Cola og Fanta og bagefter begynde at sortere det til Fanta og Cola igen.
Alt det ved jeg, men trådstarteren har jo ikke fået pengene endnu, derfor mit skriv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 17:29   #10
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gumpegås Se meddelelser
Helenekr jo rettet i mit indlæg.

Jeg spørger fordi jeg slås med forsikring omkring tabt arbejdsfortjeneste, dækning af de udgifter jeg haft til behandling fr mit piskesmæld og svie og smerte. Jeg vil gerne have mulighed for at gennem nogle af penge og nogle af penge er jo brugt da jeg har lagt ud for behandlinger. Mere at jeg ikke vil stå i en situation hvor jeg ikke kan få hjælp fra kommunen fordi der står for meget i banken. Derfor har jeg stillet det spørgsmål :-)

Mange tak for jeres svar.
Lige netop de beløb du slås med forsikringen om kan IKKE kreditorbeskyttes, dvs. det er penge der går ind under formue der skal "spises op" inden der kan udbetales kontanthjælp.

Du vil også være i den situation at pengene udbetales via din konto, ikke kontant, så det vil fremgå af de kontoudtog kommunen skal se før du kan få kontanthjælp. Desuden skal du skrive under på tro og love at du ikke har formue.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension