K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2009, 17:54   #1
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
De 6 ugers kursus

Jeg er på ledighedsydelse og vil gerne benytte mig af de 6 ugers selvvalgt kursus.
Problemet er at min rådgiver ikke vil hjælpe mig med at tyde de uforståelige tilbud der står i den pjece hun har givet mig. Der står b.la at man kan tage HF enkel fag, eller en PGU....????? På 6 uger......Det er da vist noget nyt
Jeg har spurgt om jeg måtte benytte nogle af ugerne på et højskole ophold, men det afslog min rådgiver.
Det er dog kommet mig for øre at andre på overførelses indkomst har fået godkendt et ophold på højskoler.
Der var også noget på TV2 for noget tid siden om kommunernes betalning til højskoler, i dette tilfælde af elever der gik på Ebeltoft højskole.....
Er der nogen her der har taget de 6 ugers kursus og ved lidt mere om det?
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 18:43   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prøv at kigge på denne lov

Citat:
Kapitel 4

6 ugers selvvalgt uddannelse

§ 8. Personer, der er visiteret til fleksjob, kan inden for de første 12 måneders sammenlagt ledighed efter eget valg i op til 6 uger deltage i uddannelserne, der er nævnt i bilag 1.

§ 9. Kommunen yder tilskud til dækning af evt. deltagerbetaling svarende til den faktiske deltagerbetaling.
og her er de specifikke kurser du kan tage

via billag 1 og der er pgu godt nok med , men kan ikke lige se hvordan den kan tages på 6 uger

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=114866#Bil1

Hvis din jobkonsulent ikke vil hjælpe dig så klage over ham /hende til den overordnet de SKAL vejlede dig
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 21:49   #3
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Prøv at kigge på denne lov



og her er de specifikke kurser du kan tage

via billag 1 og der er pgu godt nok med , men kan ikke lige se hvordan den kan tages på 6 uger

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=114866#Bil1

Hvis din jobkonsulent ikke vil hjælpe dig så klage over ham /hende til den overordnet de SKAL vejlede dig
Det er det samme som står i pjecen jeg fik, så desværre bliver jeg ikke klogere....
Jeg synes der er mange af de uddannelser der er nævnt ikke lige passer med 6ugers varighed.......
Men jeg håber jeg kan få hjælp hos min anden aktør som jeg er i et afklaringsforløb hos.
Det er helt urimeligt at min rådgiver på kommunen blankt afviser at hjælpe mig. Hendes svar var: Det må du selv finde ud af! FEDT!
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 22:15   #4
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Finde ud og finde ud af, selv..
Måske een af kurusudbyderne kan svare på nogle konkrete spørgsmål indtil du evt. får klaget.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
6-ugers kursus ved sygdom??? hej Alt det andet 3 10-10-2012 01:27
6 ugers kursus Simmer Spørgsmål ang fleksjob 2 25-12-2011 23:54
6 ugers selv valgt kursus ? c.l.e.o. Alt det andet 1 10-08-2011 14:43
6 ugers kursus viola Alt det andet 17 10-10-2009 12:52
ledighedsydelse og 6 ugers selvvalgt kursus Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 02-04-2009 02:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension