K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2008, 12:59   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Hejdien.. Dine råd og beskrivelser er ALTID meget brugbare.. Jeg skriver muligvis imorgen om lidt hjælp til at formulere mailen. Hvis du da vil dette...
Det er ok det gør du bare
  Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 16:31   #12
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cat 72 Se meddelelser
Hej Mumle mund.. Sikke en kompliceret sag du er i gang med. Som alle råder til kæmp videre. Herinde har du en masse eksperter - de holder modet oppe.. Jeg har ikke forstand på regler paragraffer osv - jeg vil bare skrive til dig at jeg synes bestemt du skal tale med din læge igen om det nu er det rigtige medicin du får.. Jeg tog selv DOLOL rigtig længe - efter lang tid virkede de slet ikke optimalt - og man blir afhængig.. Måske har andre af jer også dårlig erfaring med DOLOL. Jeg får selv voltaren retard 1 om dagen og panodil 2 x 3 daglig. Ved også at der er masse skriverier om voltaren - tåler dem fint
men synes bestemt det er bedre end DOLOL.. Trap ud af dem..
Tænk over det..
Håber du kommer ovenvande og finder bare lidt overskud til at give sagsbehandler en på frakken - det er trodsalt ikke sagsbehandler der dagligt har din krop. De sku prøve ja de sku - de aner sgu ikke hvad smerter vil sige og føles.
Kram Cat
Tak for dit svar. Jeg er glad for at folk da bekymre sig om mig mht til medicin.

Dog vil jeg lige fortælle at jeg selv har det rigtig godt med dolol. Jeg fik dem første gang ordineret for over et år siden. Det var mod underlivssmerter som bare blev ved med at være her. Efter en operation stoppede jeg så med dem. Trappede gradvist ud. For ja man bliver frygtelig afhængig.
Da så min fibromyalgi foralvor kom over mig måtte jeg tilbage på medicinen fpr at klare mig. Efter 4 mdr med dolol, indså jeg virkelig at jeg havde store kroniske smerter og at mit liv var bedre på dolol end det nogensinde havde været uden. Jeg var dog ikke vild med at tage dolol i starten. I januar fik jeg så diagnosen fibromyalgi og hypermobiltsyndrom. Jeg havde svært ved at indse det men i marts måned i år sagde jeg til mig om jeg ville leve et liv uden smertestillende (altså kun engang i mellem når det var værst eller når jeg skulle til noget særligt) eller om jeg ville have et godt og mere normalt liv nu her også tage medicin dagligt. Da jeg jo kun er 21 år har jeg valgt at jeg hellere vile leve med medicin og de evt omkostninger der må være. End at have et meget mere elendigt liv allerede nu. Jeg ved at medicinen måske en dag ikke virker men den tid den sorg. Sådan har jeg valgt at se på det. Hvis jeg havde været 10 eller 20 år ældre havde jeg måske valgt anderledes.
Jeg fortryder ikke at jeg valgt medicinen. Somme tider nøjes jeg med mine 200mg dolol retard de 2 gange om dagen de skal tages og ande gange er det 300mg dolol oveni eller sågar morfin. Diclon/volteren. Virker ikke på min fibromyalgi. Men på endometriosen og hypermobiliteten. Men da fibben er den største faktor er det dolol. For mig er det også logisk at NSAID medicin ikke virker. Fibro er en sygdom i nervesystemet og NSIAD dæmper inflamation ved evt led smerter. hvor på at dolol og morfin påvirker nervesystemet, ved at "blokere" for de signaler der siger "SMERTE"... Jeg kan oftest mærke tydelig forskel på om det er mine hypermobile led eller fib. Er det mine led tager jeg diclon er det KUN fib tager jeg dolol. Det fungere fint for mig.
Jeg er ikke steget i dosis hverken på dolol eller morfin i den tid jeg har taget det. Hvilket kun er et godt tegn. Faktisk kan jeg mange gange tage mindre end da jeg startede. Nok fordi jeg har det i kroppen og ikke får spændninger og overbelastininger som jeg gjorde i starten.
Men som alt andet er medicin jo meget individuelt. Min læge udskriver "bare" min medicin. Det er en smerteklinik som har ordineret denne behandling. Samt Bente Danne-skoild. Jeg føler mig i trygge hænder.
Men jeg har fuld forståelse for at folk måske vil fraråde mig dolol og morfin. Men så længe det virker hos mig er det sådan jeg gør det og jeg har har det godt med det. Jeg kan fungere meget bedre nu end jeg har gjort siden jeg var 15-16 år gammel. hvor fibben begyndte ganske langsomt. Men heller ingen tvivl om at bevidstheden omkring hvad jeg fejler har meget at sige. Og ikke bare på smerterne og mit billede af mig selv. Men i endnu større grad og psykisk.

Jeg har om lidt en mail klar til sagbehandleren. Hvis der er nogle der vil læse den igennem for mig og min mand vil det virkelig være dejligt. Så vil jeg sende den på en mail. Jeg vil ikke poste den her
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 18:09   #13
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hvis der kunne købes blomster

til alle på denne side var det gjort køb blomster til alle på denne side der er så hjælpsomme og er tilfredse med at hjælpe andre tak skal i havde røde roser til alle kh rolf rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 18:14   #14
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Helt enig...

Sidst redigeret af Stezu; 28-10-2008 kl. 12:39. Årsag: citat overflødigt ved svar på foregående indlæg
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 12:26   #15
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Hejdien... Har du fået den sidste mail jeg sendte til dig i går aftes? Med et nyt udkast til en mail?

puuuha...

Jeg har lige skrevet mailen og klikkede nervøst på "SEND" knappen....

Puha... Jeg har SÅ ondt i maven...

Kan man egentlig risikere at de tager dokumenter ud af ens akter når man har bedt om aktindsigt? Altså at de lige "glemmer" at sende visse sider til en?

Sidst redigeret af Stezu; 28-10-2008 kl. 12:36. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 16:00   #16
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Mumlemund

Ja, det kan du tro de kan !!!!
De kan "glemme" ALT, hvis de kan se en fordel i det.

Jeg har selv lige klaget over manglende papirer i mine sagsakter, som jeg måtte rykke og rykke for, trods 10 dages fristen, og det hjalp ikke før jeg skruede bissen på og truede med "bål og brand" ....
Alligevel mangler der både det ene og det andet og min ressourceprofil er STADIG ikke i orden

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 15:29   #17
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Ja, det kan du tro de kan !!!!
De kan "glemme" ALT, hvis de kan se en fordel i det.

Jeg har selv lige klaget over manglende papirer i mine sagsakter, som jeg måtte rykke og rykke for, trods 10 dages fristen, og det hjalp ikke før jeg skruede bissen på og truede med "bål og brand" ....
Alligevel mangler der både det ene og det andet og min ressourceprofil er STADIG ikke i orden

Mange Hyanna
Noget ufatteligt svineri.

Jeg fik lige en mail fra min sagbehandler.

"Jeg har modtaget din mail – og begæring om aktindsigt. Du vil snarest modtage kopi af samtlige sagens akter."

Det håber jeg sørme også... ALLE akter... Jeg blier tosset hvis hun piller nogne fra...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor må man ikke selv søge FP? Evaave At søge førtidspension 38 03-07-2011 23:56
Hvorfor vil Danmark ikke underskrive? zuza Politik og Samfund 23 27-03-2009 18:31
Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver.. N.N Din historie 21 03-03-2009 16:56
Søger flex og lige pludselig er man ikke berettiget til noget anicegirl Dit og Dat 1 18-06-2008 15:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension