K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2009, 02:19   #51
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, problemer med aktindsigt.... det ved journalister vist ALT om.

De kæmper som vanvittige for at få udleveret papirer.

Så der er måske nogle journalister, der kan genkende problemerne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 14:39   #52
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Jeg har sendt et brev til Folketingets Ombudsmand vedr. Herning Kommunes generelle svarfrist på 14 dage, men han sendte min henvendelse bare til Herning Kommunes borgmester, som nu skal svare på min henvendelse.

Spændt på, hvad der kommer ud af det - nok ikke noget som helst, for han mener ikke, han er ansvarlig for de ting, der foregår i Herning Kommune -for han mente heller ikke, han skulle tage imod mine klager over nogle ansatte og min sagsbehandling.

Hilsen
brøkpensionist
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 14:54   #53
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Sorø kommune

Har sendt en mail både i fredags til sagsbeh. Og i morges videre sendtes samme ordlyd til den officielle ; [email protected]- bad om at få feed back på at den var modtaget................men intet er sket. Borgeren som har klagefrist står så i det dilemma - uden reaktion hvad gør man så?????????????????

Hvem sagde lydhørighed???

Ametyst
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 20:25   #54
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Sorø Kommune:

Synes lige at jeg vil fortælle at jeg dd har været på kommunen for en bevilling til høreapperat nr 2.

Jeg modtog brev i sidste uge fra sygehusets afd hvorfra jeg for nogle år siden fik det første høreapperat til hø øre.
De skrev at der er ændrede bevillingsregler og at KOMMUNERNE nu skal give en bevilling før end de i det hele taget kan undersøge og evt udlevere et apperat!

Dvs jeg skal rundt om kommunen for at udfylde endnu et stykke papir, afvente et svar fra dem og så er det jo at jeg ikke kan VIDE hvornår dette svar/bevilling vil returnere til mig?

DERFOR: i dag tog jeg på kommunen, fik nogle papirer, udfyldte disse, OG samtidig lånte jeg et stykke papir hvori jeg udbad mig et muligt svartidspunkt i henhold til Retssikkerhedsloven!

Receptionisten måtte så kopiere samtlige papirer samt udleverede hun navn og tlfnr på den person som angiveligt skulle side med disse bevillinger.

Mit argument var at jeg IKKE ville køre 32km m uforrettet sag og ikke ønskede at opleve det samme ROD som sidste gang jeg søgte om kropsbårent hjælpemiddel, basta!

Nå, men nu kan jeg jo blot afvente og se om jeg får en reaktion.
Jeg har lagt den slagplan at jeg giver dem en uge til at svare mig om man har modtaget ansøgningen dvs til næste torsdag og hvis ikke, ja så rykker jeg dem.

Så vil jeg tage den derfra for sæføli har jeg forberedt mig på en længere slagplan meeen lad os nu se.

Hvis det kan have nogen interesse(specielt for dig Peter) ja, så vil jeg fortsætte med at belemre jer med mine oplevelser herinde om ansøgningen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 23:23   #55
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser

Synes lige at jeg vil fortælle at jeg dd har været på kommunen for en bevilling til høreapperat nr 2.

Jeg modtog brev i sidste uge fra sygehusets afd hvorfra jeg for nogle år siden fik det første høreapperat til hø øre.
De skrev at der er ændrede bevillingsregler og at KOMMUNERNE nu skal give en bevilling før end de i det hele taget kan undersøge og evt udlevere et apperat!
Det undrer mig, at du har fået sådant et brev fra sygehuset. Man kan nemlig i dag selv vælge, om man vil få et høreapparat fra det offentlige, dvs. fra sygehuset eller om man købe et høreapparat selv via kommunen. Hvis man vælger at blive undersøgt på sygehuset og får et høreapparat, så er det gratis. Derimod hvis man søger hos kommunen, får man kun et tilskud. Det er op til én selv. Kommunen skal have dokumentationen i orden, før de bevilger høreapparat. Det vil sige en speciallæge (ørelæge) skal kunne dokumentere, at du har et sådant høretab, at du skal have et høreapparat.

Det kunne være interessant, hvis du ringede til det tlf.nr., du har fået, og så spørge til, hvor lang tid sagsbehandlingstiden er OG, om HVOR man kan se det henne for os borgere, i aviserne? På kommunens hjemmeside?

Held og lykke..

Sidst redigeret af curls; 07-08-2009 kl. 02:11.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 09:10   #56
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jep, curls, jeg blev også overrasket over udmeldingen.

Jeg kontaktede først sygehuset for at høre hvad handler det hele om?
De påstod at det var gr ændrede bevillingsregler hos forskellige kommuner!

Tja, det første høreapperat jeg fik til hø øre gik også uden problemer og ekstra bureakrati meeen så let skal det åbenbart ikke være at få nr2 til ve øre
Det undrer også mig såre, for jeg har været kronisk ørepatient igennem det meste af mit liv og som tidligere, når ansøgt, ja så har min dokumentation altid været i orden -jeg har intet at skjule

Jo da, som sagt har jeg skrevet(jeg er fremover ALTID på skrift m kommunen) at jeg netop ønsker oplyst HVORNÅR der er svarfrist på dette og har oplyst dem om at jeg netop IKKE kan finde disse frister oplyst NOGEN STEDER -skønt de ellers skal iflg retssikkerhedsloven ikk´

Hm, jo curls, det kan godt være jeg som første forsøg prøver at kontakte vedkommend telefonisk meeen min erfaring er at det altid er bedst at have aftaler på skrift med denne kommune!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 14:19   #57
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
JEG ER MÅLLØS

Modtog i dag brev fra den ansvarlige for høreapperater mm og:

Du er bevilliget 1 stk ve. høreapperat efter § 112

HURRA -hvor blev jeg altså bare glad

Det KAN altså lade sig gøre at behandle borgeren iflg lovgivningen, en tak for det skal der lyde herfra.

Det tog kun 3 dage at afgøre, sådan så jeg havde slet ikke grund til at køre mig selv i angrebs position

(hmm, tænker så, var det måske fordi jeg i brevet spurgte til HVORNÅR jeg kunne forvente et svar da Sorø Kommune jo ikke har offentligtgjort deres sagsfrister iflg lovgivningen hmm.....)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 17:19   #58
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
øhh, ved ikke om det lige er denne tråd jeg skal sætte dette i men vover "pelsen"

Oversigt over tidsfrister for afgørelser:

http://www.soroe.dk/everest/s.asp?id=090807130838

Hm, umiddelbart kan jeg ikke se der mangler noget så mon ikke dette er ok?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 22:00   #59
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Buster.

Jo, den er ok iht RSL §3 stk.2 og opdateret den 7 august 2009 efter henvendelse til Sorø kommunes chefjurist. Herligt når vi tages alvorligt og der vil samarbejdes.
Godt Sorø kommune. Professionelt.

Mange hilsner Peter.

ps, undskyld jeg endnu ikke har svaret på dine PB men jeg må prioriterer da jeg arbejder med 2 tunge sager jeg ikke kan udsætte. Vi tales.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 22:25   #60
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ja, det er næsten ligesom juleaften -når man opnår et samarbejde m positivt resultat

Peter, bare helt ok, véd godt hvordan det er eller kan være. Hatten af for dig at du fortsætter dit gode engagement
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension