K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 19:56   #21
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Ja jeg tror også det bliver en kamp. Men jeg jo nødtil at tage den. For jeg er jo vitterligt syg.
Jeg siger tit... "VELFÆRDSSAMFUND HVOR???".. nåårh ja til dem som kan smide penge i kassen, de må få det godt.
Os som er syge vi må sgu sejle i vores egen sø... Hammer uretfærdigt...

Heldigvis har jeg en mand som støtter op om mig 111% han er god til at give mig en peptalk så jeg får mod på at fortsætte... Uden ham var jeg nok ikke i live...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 23:08   #22
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Tværfaglig smerteteam Østerbro

Villy (læge)

Connie reception tlf 48251300

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 23:20   #23
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Er det privat? alt selvbetalene?
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 23:46   #24
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
jeg blev visiteret gennem det daværende fyns amt pga ventetid på OUH

så jeg skulle 'kun' betale transport fra Nyborg til Kbh (bor på Fyn)

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 00:56   #25
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mumle_mund Se meddelelser
Men om ikke andet så kan man jo søge hver 3. måned. Det er jo den tid de maks må være om at afgøre en pensionssag... Så hvis jeg skal ansøge hver 3. måned så gør jeg det...
De 3 mdr er fra de bestemmer at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Søger man den selv, påbegyndes sagen den dato, hvor kommunen træffer afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag skal behandles som en sag om førtidspension.

Så har de 3 mdr til at træffe afgørelse(min kommune overholdt det ikke). Får du afslag, har du fire uger til at anke. Herefter har kommunen atter 4 uger til at revurdere i det sociale(anke)nævn. Får man atter afslag/afgørelsen fastholdes, så skal kommunen sende sagen videre til beskædtigelsesankenævnet (min kommune var 2-3 mdr om det!!!). Så har beskæftigelsesankenævnet 4 måneder til at behandle sagen. Får man så medhold /eller afslag, kan man eller kommunen så anke beslutningen til ankenævnet, som kan tage sagen principielt. Også her har man og kommunen 4 uger til at anke, før sagen atter påbegyndes. Tages sagen, har ankenævnet atter en periode før afgørelsen skal foreligge - mener ige omkrin 4-5 mdr. Prøv at lægge alt det sammen, så er vi hurtigt oppe på 1-1½ år!
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 01:21   #26
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Kære Mumle_mund.
Jeg forstår godt du er ret så forvirret lige nu. Men prøv nu alligevel om du ikke kan tage en dyb indåndning og tage en dag af gangen.

Skriv brevet som Hejdien forslår til din sagsbehandler, så du får svar på dine spørgsmål omkring praktiken, fravær, sygedagpenge osv. På skrift, gerne mail, så du kan bevise at du har sendt brevet (gem altid hvad du har i sendt mappen, så du kan bevise at du har sendt mailen)

Der næst så tager du afsted i praktik i det omfang du nu kan og lav det du kan magte. Hvis nogen spør, så svar ærlig, kort og præsist.

Glem for en stund alt om hvad der sker hvis og hvis osv. det kan du ikke bruge til noget lige nu alligevel, det bruger til gengæld alt din energi.

Hvis de sender dig på kontanthjælp, så må du jo klage over deres afgørelse og ja jeg ved godt du måske i en periode kommer til at stå uden penge, men din mand kan jo så få overført dit fradrag og ad den vej vil i ikke miste alt.

Men vigtigst af alt er altså at du lige her og nu bruger dit overskud på dit praktikforløb, så skal du se, så går det måske slet ikke så galt som du frygter.

Tænk positiv.

Held og lykke.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 01:30   #27
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rikke H Se meddelelser
De 3 mdr er fra de bestemmer at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Søger man den selv, påbegyndes sagen den dato, hvor kommunen træffer afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag skal behandles som en sag om førtidspension.

Så har de 3 mdr til at træffe afgørelse(min kommune overholdt det ikke). Får du afslag, har du fire uger til at anke. Herefter har kommunen atter 4 uger til at revurdere i det sociale(anke)nævn. Får man atter afslag/afgørelsen fastholdes, så skal kommunen sende sagen videre til beskædtigelsesankenævnet (min kommune var 2-3 mdr om det!!!). Så har beskæftigelsesankenævnet 4 måneder til at behandle sagen. Får man så medhold /eller afslag, kan man eller kommunen så anke beslutningen til ankenævnet, som kan tage sagen principielt. Også her har man og kommunen 4 uger til at anke, før sagen atter påbegyndes. Tages sagen, har ankenævnet atter en periode før afgørelsen skal foreligge - mener ige omkrin 4-5 mdr. Prøv at lægge alt det sammen, så er vi hurtigt oppe på 1-1½ år!
Ja det er en hård omgang... Men ikke desto mindre er det noget jeg bliver nødtil at gennemgå...
Jeg bliver ikke mere rask, eller får en bedre arbejdsevne af at tingene er hårde eller tager langtid. Og det må jeg jo så åbenbart OGSÅ bevise...
Jeg har fra start af vidst at en pensionssag vil være hård fordi jeg er så ung. Men jeg vil gøre hvad jeg kan få at have mine ting på plads. Og jeg deltager selvfølgelig aktiv i praktik osv.
Jeg har udtalelser fra kursuser som udtaler at jeg er aktiv og godt vil. Og det kan jo være en fordel at andre kan vurde mig sådan objektiv. Det havde været værre hvis de havde skrevet at jeg var lad og virkede uinterresseret. Indtil nu har jeg min jobkonsulents støtte. Det er rart.. Jeg håber hun får overbevidst min sagsbehandler om at jeg altså godt vil... Selv om hun tror jeg er en værre skuespiller...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 05:45   #28
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Mumle...Annettes råd om, at tage en dyb indånding er et godt råd.

Jeg tror du bliver nødt til at se på det du har, og ikke alle de hvis`ser.

For det første, så HAVDE kommunen forlængst fået dig ud af dagpengesystemet hvis de mener du platter eller faker. Du skal nu i en arbejdsprøvning, som er normal procedure i alle de sager hvor det ikke er oplagt, at det er en pensionssag. Det gør kommunen kun, hvis de mener at der er "kød" på din sag....formålet er en revalidering, eller et fleksjob og først til sidst en pension.

Den arbejdsprøvning eller praktik er så vigtig, for at kommunen kan træffe en afgørelse...og da de siger der absolut ikke kan være tale om pension i dit tilfælde, så arbejd for en fleksjobvisitering, det er i det mindste halvvejen til en pension og du beholder så et forsørgelsesgrundlag, da du så vil få ledighedsydelse.

Gør alt hvad du kan for at gennemføre den arbejdsprøvning, også selv om det betyder at du på dårlige dage må gå hjem med det samme, eller du må sidde og hænge i en stol....jeg måtte samme tur igennem, kun hvis jeg "beviste" at jeg magtede 20 timer, så ville jeg få min visitation....alternativet var at jeg røg på ægtefælleforsørgelse, indtil jeg var "rask" nok til at gennemføre en tilfredsstillende arbejdsprøvning.

Skønner kommunen at du har for få dage i praktikken til at de kan træffe en afgørelse, så er jeg bange for at de vil sende dig på KH eller ægtefælleforsørgelse, når du har opbrugt den tid du kan få sygedagpenge og så ellers afventer hvor meget eller hvor lidt en operation og smertekursus vil hjælpe dig.

Skulle kommunen stoppe dine sygedagpenge, uden at have truffet en afgørelse du kan leve med, så søg selv pension...mens du søger pensionen selv, så beholder du dine sygedagpenge, trods alt er der så en lille chance for at pensionen vil gå igennem, skulle det komme så langt.

Lige nu skal du prøve at være optimistisk og positiv, måske går arbejdsprøvningen bedre end du tror..den chance er der jo også.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 10:51   #29
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Netop dette ved jeg og har jeg også tænkt mig. Som jeg vidst allerede har skrevet...

Jeg spørger kun indtil hvordan jeg evt vil stå hvis de går i en dårligere retning. Revalidering er allerede udelukket.

Jeg tror at grunden til jeg ikke er på KH og stadig har mine dagpenge er fordi min mand er dygtigt til at brokke sig og ringe rundt osv.
Sagbehandleren stoppede en gang mine dagpenge før jul. Men dette fik min mand lavet om på. Han er en perle. Men jeg er sikker på at stod jeg alene havde sagbehandleren for længst fået mig på KH.
Dem som vare tager min sag nu er job fundamentet. De er søde og forstående. Og kan godt se revalidering og fuldtid er udelukket, Derfor er det nu fleksjob som vi går efter.
Min egen sagbehandler ser blot dette som en mulighed for at sluse mig ud på fuldtid. Derfor er jeg nødtil at have mine ting i orden når privatvirksomheden stopper deres indblanding om 3 mdr.

Som jeg også sagde. det er MIG som bad om dette afklarings forløb. JEG bad min sagbehandler om tale med sin chef i stedet for bare at stoppe mine dagpenge. som hun ellers ville have gjort. Det er min sagbehandler som er svær i denne situation. Det er HENDE jeg skal overbevise. for det er trods alt HENDE som skal hjælpe mig...

Jeg håber i forstår. Jeg er stresset ja. Men det er ikke sådan at jeg kører rundt og ikke kan finde ro. Jeg tager min praktik som den kommer og VED jeg skal møde op uanset hvad osv... Jeg kvævede jo SELV forløbet...
Jeg ville blot undersøge mine muligheder i evt pensionssag, som det meget nemt kan fører til.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 10:59   #30
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kære Mumlemund,

det er dejligt, du har en god og forstående mand, der kan hjælpe og støtte, det betyder meget, når man er i en sådan situation.

Det er klart, du er stresset, det er ikke rart at være syg og blive modarbejdet af kommunen og udsat for trusler på sit forsørgelsesgrundlag!

Men håber, du kan prøve at tage en dag ad gangen og se, hvad tiden bringer. Der er desværre ikke meget andet at gøre på nuværende tidspunkt.

Du får et kram
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal man blive i praktikken ette74 Alt det andet 28 08-07-2012 08:12
Smerteklinik jjsonn Dit og Dat 17 06-06-2012 23:27
smerteklinik sanne mor Alt det andet 0 23-08-2011 18:57
Når praktikken går galt Mordanmark Jeg er kommet i praktik. 2 24-11-2008 14:24
smerteklinik anja Dit og Dat 5 28-08-2008 07:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension