K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2011, 18:08   #21
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Hvordan mon kommunen forholder sig til en psykiatrisk speciallægeerklæring, hvor der ikke er brugt ordet kontraindiceret direkte? I mit tilfælde har lægen skrevet at arbejdsprøvning vil forværre de allerede eksisterende symptomer.

H*n sagde direkte til mig, at det mente h*n ikke at jeg kunne tåle (hvilket jeg er helt enig i, jeg kan jo mærke hvad bare det ikke at have en afklaring gør ved mig i perioder)

Lægens konklusion:

*slettet fordi jeg ikke kan lide det står så direkte (men tak til helene for vurdering!)

Det er vel det samme som at sige det ville være kontraindiceret, ikke? Eller kan de tolke på det, sådan at jeg ikke får ftp? :S Jeg er simpelthen så nervøs for dommen, specielt fordi lægekonsulenten tidligere har skrevet at jeg ikke var optimalt behandlet, fordi jeg ikke kan komme højere op i dosis, men der vuderer speciallægen nu, at der ikke kan gøres yderligere tiltag for at reducere symptomerne, hvilket er et hårdt slag, men nu klynger jeg mig til håbet om at en ftp vil kunne give mig tilstrækkelig ro til at mine symptomer formindskes lidt med tiden, men jeg er bare så bange for at jeg ikke får den, dels fordi jeg frygter lægekonsulentens vurdering og frygter pensionsudvalgets vurdering og ikke mindst den kommende ftp-reform som jeg er så hunderæd for kommer til at ramme mig, for så ved jeg bare hvor galt det kommer til at gå. Jeg frygter virkelig for mig liv :'(

Sidst redigeret af Falkes; 13-10-2011 kl. 18:58.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 18:19   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, det er nøjagtigt det samme som kontraindiceret - bare penslet ud, så alle kan forstå alvoren!

Hvor langt er det nu du er i sagen - er den overgået til pensionsnævnet??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 18:57   #23
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Helene, tusind tak for svar.
Nej, ikke endnu!!! Har fået besked om at det sker indenfor 1-2mdr. selvom det snart er 2 måneder siden de fik min speciallægeerklæring(!) Alting går i sneglefart. Jeg er ved at gå ud af mit gode, forhutlede skind, over om ftp-reform bliver en realitet i mellemtiden og at vi når ind i 2012 inden jeg har en reel afgørelse.

Men de mener at det vil tage 1-2 mdr før de kan indstille mig fordi der kun er 3 sagsbehandlere i afdelingen, derfor trækker det ud (jeg tror personligt at de bare er ude på at sylte mig og at de tænker at jeg da skal ryge ind under en reform, sådan at de kan nægte mig pension), men det lader til at de faktisk VIL indstille mig nu, så det er da positivt! (selvom jeg ikke tør tro på det endnu, jeg skal se det på skrift) Men jeg tror ikke på ftp'en længere og jeg føler jeg går og venter på min egen henrettelse hvilket er skrækkeligt
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 19:08   #24
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
helenekr

Uh det er så svært at vide, og det er jo med fibromyalgi så svært at vide helt, hvornår de grænser er overskredet så det er blevet en varig forværring... de vil sikkert ikke skrive det ord om denne sygdom...øv, for det er jo ellers netop hvad man kan risikere.

Vil så nødigt risikere at få det værre end nu..

Knus Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 21:23   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men mon ikke ordet dækker alligevel - hovedsagen er vel at man ikke må få en permanent forværring, uanset hvad diagnosen ellers kan være
Ved mange fysiske lidelser tror jeg, at lægen kunne finde på, at sige til patienten, at denne selv må sørge for at sige fra.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 12:41   #26
Tudozani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2012
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 23
Styrke: 12
Tudozani er ny på vejen
Hiver lige denne tråd frem igen...

Jeg er blevet indstillet til førtidspension pga psykisk lidelse og en udtalelse fra en uvildig psykiater er netop at det vil være kontraindiceret både at sætte mig i arbejdsprøving og medicinsk behandling (pga manglende effekt og for mange bivirkninger). Kommunens lægekonsulent er så kommet frem til dette:

"Konklusivt vurderer jeg at funktionsevnen varigt er reduceret ganske betragteligt og behandlingsmæssigt kan der ikke peges på behandlingstiltag. Ydereligere afklaring er kontraindiceret".
Tudozani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 12:44   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det har en utrolig effekt det ord

- lyder til du heller ikke får større problemer, og at alt kommer til at køre som smurt..........

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 15:06   #28
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kontraindiceret kan også oversættes til "uhensigtsmæssigt", eller "ikke tilrådeligt" eller endnu mere ned på jorden, det frarådes at foretage en arbejdsprøvning

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 15:50   #29
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Kunne nu godt tænke mig at skrive min oplevelse med kontraindikation. Ved mig er det sådan at man lukker kassen i for sygedagpenge, da loven siger at jeg skal arbejdsprøves, og det tør man ikke nu. Så nu har jeg indsendt bemærkninger til partshøring, bla. med ønske om, at jeg selv vil i arbejdsprøvning! Håber så på at jeg bliver hørt, ellers lukker man kassen!!

Niklukda
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 16:00   #30
Tudozani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2012
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 23
Styrke: 12
Tudozani er ny på vejen
Loven siger da ikke at man SKAL arbejdsprøves. Jeg har aldrig været i arbejdsprøvning og det er der flere herinde der heller ikke har.
Nu kender jeg intet til din sag, men hvis du gerne vil i arbejdsprøvning så er der vel næppe nogen der forhindrer dig i det?
Tudozani er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad betyder det...? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 28-07-2012 01:19
Hvad betyder det?? Smutter76 Alt det andet 10 22-08-2011 17:31
Hvad betyder det? JacobA Jeg er kommet i praktik. 4 04-04-2011 20:14
Hvad betyder det?? Tullepigen90 Dit og Dat 3 28-02-2011 22:03
Hvad betyder det ? Raadvild Alt det andet 2 03-02-2011 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension