K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2017, 10:58   #1
angela12
dittedog
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2015
Lokation: Herning
Indlæg: 3
Styrke: 0
angela12 er ny på vejen
sygedagpenge på vej til Fleksjob

Jeg var i job praktik sidste år men den var stoppet efter 8 uge på grund at det ser ud til jeg var brugt imens alle gik på ferie. Jeg har været på kursus med erhvervs evaluering og i November måned sidste år var det besluttet at jeg skal i job praktik igen. Kommune sagt det kunne ikke find mig noget på grund jeg har for mange skåne hensyn og de var i april måned. Jeg selv fandt 3 praktik pladser på en dag og valgte en af som pædagogmedhjælper og den gå rigtig godt. Indfør jeg fandt den praktik plads, job centret fik mig en aftale med Ergoterapuet vurdering og den aftale er imorgen og den tager jeg til. Job praktik jeg er med nu men det er få 13 uge. Jeg fik en breve i mit e-boks i fredags at siger det er ferie lukket fra uge 29-31, på min praktik plads. Det betyder at jeg kan kunne nå 10 uges job prakitk en uge for min dagpenge stopper. Min sagsbehandler har sagt hun vil ikke forlænge min dagpenge efter den 26 August (den var forlængede sidste år for et år)og jeg er begge ked af og rasende. Det er kommune at har ikke rigtig komme igang at find et job praktik plads og jeg nu stå i klemme. Unskylde min dansk, men kan sagtens tale dansk (er en Englænder) men er ikke så god til at skrive. Jeg har bruge for hjælp fordi jeg er stresset over det og ikke så god med at læse paragrapher når min koncentration er nedsæt. Jeg fejler fibromayalagi og ledegigt og virkelig sparker rov på vej til fleksjob, lige nu er jeg op til 11 timer om ugen og er presset på alle vejen, hvor jeg har altid villige at prøver alt.
angela12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2017, 11:18   #2
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Er det dit ønske at få bevilliget fleksjob?

Og er det i så fald også kommunens mål med dig?
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2017, 11:28   #3
angela12
dittedog
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2015
Lokation: Herning
Indlæg: 3
Styrke: 0
angela12 er ny på vejen
Ja det er det. Da kommune kunne ikke find mig et praktik plads de sagt at jeg skal har fortidspension men det har jeg sagt nej til. Jeg vil gerne arbejde. Alt gå kanon godt og min timer har gik fra 5 timer op til 11 allerede i 5 uger
angela12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2017, 11:31   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af angela12 Se meddelelser
Jeg var i job praktik sidste år men den var stoppet efter 8 uge på grund at det ser ud til jeg var brugt imens alle gik på ferie. Jeg har været på kursus med erhvervs evaluering og i November måned sidste år var det besluttet at jeg skal i job praktik igen. Kommune sagt det kunne ikke find mig noget på grund jeg har for mange skåne hensyn og de var i april måned. Jeg selv fandt 3 praktik pladser på en dag og valgte en af som pædagogmedhjælper og den gå rigtig godt. Indfør jeg fandt den praktik plads, job centret fik mig en aftale med Ergoterapuet vurdering og den aftale er imorgen og den tager jeg til. Job praktik jeg er med nu men det er få 13 uge. Jeg fik en breve i mit e-boks i fredags at siger det er ferie lukket fra uge 29-31, på min praktik plads. Det betyder at jeg kan kunne nå 10 uges job prakitk en uge for min dagpenge stopper. Min sagsbehandler har sagt hun vil ikke forlænge min dagpenge efter den 26 August (den var forlængede sidste år for et år)og jeg er begge ked af og rasende. Det er kommune at har ikke rigtig komme igang at find et job praktik plads og jeg nu stå i klemme. Unskylde min dansk, men kan sagtens tale dansk (er en Englænder) men er ikke så god til at skrive. Jeg har bruge for hjælp fordi jeg er stresset over det og ikke så god med at læse paragrapher når min koncentration er nedsæt. Jeg fejler fibromayalagi og ledegigt og virkelig sparker rov på vej til fleksjob, lige nu er jeg op til 11 timer om ugen og er presset på alle vejen, hvor jeg har altid villige at prøver alt.
Det jeg skriver er kun for at sikre din økonomi.
Jeg ville insistere på at blive indstillet til fleksjob på baggrund af den praktik erfaring du har.
Afslår de kan du insistere på ressourceforløb.

Citat:
Oprindeligt indsendt af angela12 Se meddelelser
Ja det er det. Da kommune kunne ikke find mig et praktik plads de sagt at jeg skal har fortidspension men det har jeg sagt nej til. Jeg vil gerne arbejde. Alt gå kanon godt og min timer har gik fra 5 timer op til 11 allerede i 5 uger
OK, det er en ny oplysning.
Jeg ville stile efter pension når det ligefrem er det kommunen anbefaler.
Du må arbejde ved siden af pensionen og det værste der kan ske hvis du arbejder for meget, er at du overgår til fleks.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2017, 15:35   #5
angela12
dittedog
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2015
Lokation: Herning
Indlæg: 3
Styrke: 0
angela12 er ny på vejen
Jeg vil ikke har pension. Jeg har været i Dk for 22år og få fortidspension man skal har boede i DK for 40år ellers man er få beløbet af af kontanthjælp. Den har været grundig undersøgt. Det er ikke nogen grund jeg skal på pension når jeg kan arbejde noget timer da jeg har ikke lyst til at bo resten af min liv meduden intet i livet

Pointen er altså at kommune har spillet tid at find mig en job praktik plads hvor jeg ku find 3 sted i en dag :-)
angela12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2017, 15:44   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af angela12 Se meddelelser
(er en Englænder)
Synes stadig du skal tage pensionen og arbejde ved siden af.

Envidere er det jo slet ikke sikkert du kan blive i Danmark, efter England melder sig ud af EU.
På sigt er en lille pension som du kan tage med dig, vel bedre end en godkendelse til fleksjob, som du ikke kan tage med.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2017, 11:47   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du energien og muligheden, må du jo også gerne selv forsøge at finde en praktikplads, der matcher dine behov.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2017, 17:55   #8
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Fleksjob contra pension

Men kan du holde til det over tid , altså et stabilt fremmøde?

For hvis du kan det, så burde du ikke kunne tilkendes pension( ifølge lovgivningen)
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension