K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2017, 12:20   #1
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
Angry Fleksjob = ingen lønbonus

Da der snart skal være lønforhandling på min arbejdsplads, spurgte jeg lige kommunen om, hvordan det ville influere på mit flekslønstilskud, såfremt jeg skulle blive tildelt lønforhøjelse, eller et engangsbeløb.
Det viser sig, at såfremt jeg bliver tildelt et engangsbeløb, så bliver jeg modregnet i flekslønstilskuddet Det er sg# da noget af en diskrimination af fleksjobbere.

Mvh. og god weekend
Aorta
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2017, 14:07   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det er fordi de sidestiller en bonus med løn, da de på samme vis er skattepligtige. Og derfor modregnes de som løn.

Men modregningen er vel kun med den sædvanlige procentsats.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2017, 14:18   #3
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
Hmm, på den måde. Men bliver det trods let ikke mindre, end hvis man er "normalt" ansat ?
Og hvordan kan man regne det ud.
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2017, 16:52   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aorta Se meddelelser
Hmm, på den måde. Men bliver det trods let ikke mindre, end hvis man er "normalt" ansat ?
Og hvordan kan man regne det ud.
Bonus er en del af aflønningen og afregnes dermed på samme måde anden løn.... Det er vel rimeligt nok ? Ellers kunne alle jo bare bede om at lønnen primært blev udbetalt som bonus.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2017, 17:42   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Blot til info

Den nye vejl. om fleksjob april 17 (sidst i punkt 7.2.2.)

Citat:
"Særlig om bonus fra arbejdsgiver"
Personer, der er ansat i et fleksjob efter den nye fleksjobordning (fra 1. januar 2013) modtager et fleksløntilskud fra kommunen som supplement til den løn, der udbetales af arbejdsgiveren. Der foretages fradrag i fleksløntilskuddet for lønindtægter fra fleksjobbet og andre lønindtægter, som den fleksjobansatte har samtidig med fleksjobbet.
Dette gælder også for løn i form af resultatløn mv., der dækker arbejde udført over en længere periode.

Andre udbetalinger, der ikke kan karakteriseres som løn, fx et kontant beløb i julegave, medfører ikke fradrag i fleksløntilskuddet.
Kommunen skal derfor i det omfang, der opstår tvivl om, hvorvidt en udbetalt bonus skal betragtes som en lønindtægt, vurdere, hvorvidt den udbetalte bonus fra en arbejdsgiver skal anses for en lønindtægt, eller om udbetalingen ikke kan karakteriseres som løn, men fx kan anses som en gave. I denne vurdering kan bl.a. indgå, om alle ansatte får samme beløb eller beløb beregnet med samme udgangspunkt.

Det kan ligeledes indgå, om de pågældende får bonussen på baggrund af deres egen personlige arbejdsindsats, eller om bonussen udbetales til alle. I det tilfælde, hvor bonussen er afhængig af den personlige arbejdsindsats, vil den skulle indgå i beregningen, da der vil være tale om en lønindtægt."
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2017, 18:24   #6
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Bonus er en del af aflønningen og afregnes dermed på samme måde anden løn.... Det er vel rimeligt nok ? Ellers kunne alle jo bare bede om at lønnen primært blev udbetalt som bonus.
Ja, den er jeg godt med på. Men mit spørgsmål gik mere på, om en almindelig ansat får mere ud af et engangsbeløb, end en fleksjobber. For det er da en forskelsbehandling så.
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2017, 21:13   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aorta Se meddelelser
Ja, den er jeg godt med på. Men mit spørgsmål gik mere på, om en almindelig ansat får mere ud af et engangsbeløb, end en fleksjobber. For det er da en forskelsbehandling så.
Ja og en almindelig medarbejder får også mere ud af en ekstra lønlige end du.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension