K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2010, 23:57   #11
lwj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
lwj er ny på vejen
Jeg er gået ned med stress og depression. Dette har desværre skadet min hjerne. Mange oplever det forbigående, men mit er stationært og kan ikke afhjælpes, har prøvet al den medicin, som evt. skulle kunne hjælpe.

Jeg har siden min læge sygemeldte mig, været hos ham regelmæssigt, så han hele tiden kan følge mig og han er en uvurderlig støtte - også når andre ikke kan forstå, hvorfor jeg har det som jeg har.
lwj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 00:29   #12
lwj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
lwj er ny på vejen
Lidt opdatering:

Lægekonsulentens vurdering var, at jeg ingen arbejdsevne har og at arbejdsprøvning vil forværre min stilstand yderligere. Dette var jo en støtte for min sag.

Næste skridt var så, at tværfagligt team skulle bedømme sagen og beslutte om den var belyst nok til at sende videre til vurdering hos pensionsudvalget. Beslutningen støttede igen min sag og var at den blev sendt videre.

Har i dag fået brev om, at min sag behandles på møde i pensionsudvalget den xx. (primo) juni.

Jeg blev positivt overrasket over den korte ventetid, da alt andet i min sag bare har taget såååå lang tid.

Som det er min ret, har jeg fået tilbudt fortræde for pensionsudvalget inden de træffer afgørelse i min sag.

Indtil i dag var jeg fast besluttet på, at benytte mig af denne ret og møde op. Meeen nu er jeg kommet meget i tvivl om det er en god ide. Man kan jo ikke se på mig, at jeg er syg og hvor syg jeg er. Man kan heller ikke høre det, sådan ved korte samtaler.

Er der nogen af jer, der har benyttet jer af retten til at mødes med pensionsudvalget før de træffer beslutning?

Er der nogen, der har en holdning eller en mening om, hvorvidt det er en god ide?

Puha jeg har ventet i flere år og nu er det ligepludselig nu, det skal afgøres.... Jeg er godt nok nervøs.

Min mand er helt cool omkring det, og mener ikke at de kan træffe anden beslutning end at tilkende mig FP, da alle lægepapirer angiver, at jeg ikke har nogen arbejdsevne.

Men jeg vil se det, før jeg tror det!

Har været nødt til at stige i medicin, da jeg har fået det værre pga. af ventetiden i min sag.
lwj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 07:56   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er fuldstændig uden betydning om du tager til det møde eller ej, og har intet at gøre med sagen som sådan.

Mødet/partshøringen som det også hedder, er et tilbud til dig, hvor det er dig der bestemmer hvad mødet skal handle om. Dog må man ikke diskuterer sagen!

Man tager somregl imod tilbudet, HVIS man har fået nye afgørende oplysninger til sin sag som ikke er blevet vedlagt (så kan man lige nå det). Og nogen mennesker vil bare gerne lige SE de mennesker der skal tage stilling til ens sag.
Selv takkede jeg nej.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 20:04   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er fuldstændig uden betydning om du tager til det møde eller ej, og har intet at gøre med sagen som sådan.

Mødet/partshøringen som det også hedder, er et tilbud til dig, hvor det er dig der bestemmer hvad mødet skal handle om. Dog må man ikke diskuterer sagen!

Man tager somregl imod tilbudet, HVIS man har fået nye afgørende oplysninger til sin sag som ikke er blevet vedlagt (så kan man lige nå det). Og nogen mennesker vil bare gerne lige SE de mennesker der skal tage stilling til ens sag.
Selv takkede jeg nej.
Hvis man ikke må diskuterer sagen
tænkte nemlig selv og måde op, fordi der er sket en misforståelse i min
men ellers kan det jo være lige meget

må man godt medbringe et lægeudtagelse til det møde?
fordi jeg når måske at få et afgørende papir
inde de indkalder
min er jo en §17
de når det ikke inden de 3 månder har jeg fået af vide
der er vil sommerferie
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 11:31   #15
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Oprindeligt indsendt af helenekr
Det er fuldstændig uden betydning om du tager til det møde eller ej, og har intet at gøre med sagen som sådan.

Mødet/partshøringen som det også hedder, er et tilbud til dig, hvor det er dig der bestemmer hvad mødet skal handle om. Dog må man ikke diskuterer sagen!

Det forstår jeg ikke! Man snakker jo kun om sagen ved det møde
Eller...det gjorde vi
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 15:15   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lizzy
ja sådan har jeg også forstået det
netop ved det møde kan man snakke om hele sagen
og ikke kun en del af sagen, som ved en skriflig partshøringen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 18:39   #17
lwj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
lwj er ny på vejen
Jeg har nu talt med en bekendt, som er socialrådgiver og har fulgt mig og min sygdom de seneste 2-3 år.

Hendes råd er, at jeg IKKE møder op, for som hun siger: Hvis man ikke kender mig og har fulgt mig og set mig over tid, så vil jeg umiddelbart ved første indtryk ligne en ressourcestærk person og da hun ved, at det er jeg ikke, så skal jeg ikke møde op.

Tak for alle jeres svar.

Min beslutning er, at jeg ikke møder op.

Tror dog ikke, at jeg vil fremstå ressourcestærk, da jeg bryder grædende sammen, når jeg skal vurderes af nogen, for jeg kan slet ikke tåle noget pres og det vil det i høj grad være for mig.
lwj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:56   #18
lwj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
lwj er ny på vejen
Thumbs up Så er ventetiden endelig slut...

Min sag om førtidspension iht. § 18 har været til behandling hos pensionsudvalget i dag.

Fik mail fra min sagsbehandler, hvori "hun med glæde" meddelte mig, at jeg var tilkendt førtidspension fra 1.7.2010.

Det er jo utroligt positivt, men jeg er helt rundt på gulvet og har vildt ondt i maven.

Er total slap, som om jeg har løbet en maraton

Kan slet ikke tro, at flere års kamp med systemet nu er slut...
lwj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 21:03   #19
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hvor godt.. Tillykke med det. trods alt.. så kan du nyde resten af sommeren uden uro.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 23:41   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ivj:
tillykke med pensionen.
dejligt at gå sommer i møde med den i hånden.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brug for svar vedr ulykkesforsikring og erhvervsevnetab? Indiansummer Dit og Dat 9 25-11-2012 10:13
Tidsfrist for svar fra kommune? Cordulla Alt det andet 3 21-03-2011 21:46
Spørgsmål og svar fra Velfærdsminister. vedr. Lægekonsulent reglen 1998 @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 21-01-2009 00:08
Socialudvalget, B 55 - Spørgsmål 1 Og svar på dette vedr. ydelser @PerChr Politik og Samfund 0 04-06-2008 17:27
svar fra kommune vedr.klage Mai-Britt Dit og Dat 2 29-05-2008 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension