K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2008, 19:56   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, den er fin efterårsferie til hjorten... er de ikke først lige kommet tilbage efter laaaang sommerferie....
vi andre får sku kun ferie hvis vi glemmer at spørge om lov..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 20:03   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
LOL and LOL

Nemlig !!!!!! Du er bare skøøøøn!!!!!!

Ska' vi liiiiige tag en lille rundbordsdiskussion omkring borgmestermøder osv. under Vestsjælland eller ...... , så vi ikke kupper trådene, hvad jeg efterhånden er blevet slem til

Vi ku' jo selvfølgelig også snuppe mandagsspørgsmål

Kram Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 12-10-2008 kl. 20:08.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 21:20   #13
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Regeringen mener jo selv de arbejder så hårdt Så derfor har de brug for ferie.

Ellers bliver de måske ramt af stress
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 21:27   #14
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Talking Stress

Jamen, det var jo det, jeg mente med mandagsspørgsmål LOL

Åh, nej .... nu gjorde jeg det jo igen
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 21:49   #15
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Stress

Tror sq ikke den regering der sidder nu, kan få det. For der skal man vel arbejde. LOL Og de er kun ude på at genere så mange som mulige
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 02:04   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Regeringen mener jo selv de arbejder så hårdt Så derfor har de brug for ferie.

Ellers bliver de måske ramt af stress
Den gang min mand var inde i politik, blev det regnet ud at en MF´er faktisk ikke tjente meget mere end 22 kr i timen (et gennemsnit) det er knap 20 år siden.
Manden var "kun" formand for VU, og ud fra hvad han fortælle tvivler jeg ikke 2. sek på at MF´erne knokler deres rumpette i laser OGSÅ! i deres ferier, jo mere kendte de er jo mere travlt har de, dvs CHF er en af dem der har aller mest travlt.

Hvordan deres timeløn er i dag ved jeg ikke, men jeg tvivler på at det er en fed hyre, for så skal deres løn godt nok være steget ufattelig meget i forhold til andre menneskers lønstigning siden da.

Og Nej vi diskutere ikke politik, de gange vi har gjort det, er det endt med at noget i huset er blevet ødelagt (en dør eller 2, en stabel talkærner ol) samt en af hos har forladt skuden mindst 1 døgn, så den slags diskutere vi ikke mere, enes om det, kan vi altså bare ikke *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 02:41   #17
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Se indslaget her:
Trepartsaftale om stress og deprimerede d. 12. oktober 2008 på ufuldstændigt grundlag: Interview med FOA Dennis Kristensen

Hmm, der var en artikel her i sommers om et forsøg på en privatklinik om depression... Lol, jeg kan ikke læse :/ Har haft fat i en artikel 3-4 gange uden at have fanget det her:

Citat:
Og det er en fordel for psykisk syge at være en del af arbejdsmarkedet, siger Lars Aakerlund, speciallæge i psykiatri ved Psykiatrisk Privatklinik. Det at gå på arbejde er helbredende i sig selv, mener han:

»Man holder sig i gang, snakker med kollegerne, har en normal døgnrytme og undgår at miste sit selvværd. Det, der ofte sker, er, at man mister troen på sig selv, når man går derhjemme«.

Et job stimulerer
Han har været med til at gennemføre en undersøgelse blandt 200 personer med depressionslidelser, som under deres behandling bevarede en tæt kontakt til deres arbejdsplads.

Undervejs blev deres sygefravær begrænset, og efterfølgende kunne 80 procent beholde deres job.

»Behandlere, kommuner og arbejdspladser skal samarbejde om at gøre mere«, siger Lars Aakerlund.
Kilde: Politiken.dk d. 3. juni 2008
Godnat'ski :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 10:05   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er jo fuldstændig rigtig, at det, at arbejde er at foretrække.
Det er godt for sjælen at have noget der giver mening, kollegeaer, mv.
Men...
Det er så bare ikke alle, der kan dette!!!
Derfor er det jo også en form for krise, man oplever, når man mister arbejdsevnen. man skal bruge tid på at inplatere dette, og finde andet der giver mening, og iøvrigt acceptere, at man IKKE KAN arbejde mere.
Men...
Idag skal du så oven i dette forsvare, at man ikke kan!!!
Hvad fanden er meningen!!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 11:45   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hmmm jamen flemming fortæller den artiklen i politikken ikke netop meget godt hvad det er der foregår


Citat:
»Der er intet, der tyder på, at der bliver flere mennesker med psykiske tilfælde, så der må være sket noget andet«, siger Morten Birket-Smith, psykiatrisk overlæge ved Bispebjerg Hospital.
Og har han haft en finger med i spillet så ved vi godt hvad klokken er slået,for han er bestemt ikke tilhænger af en slapper på nogen områder, heller død på jobbet end gå derhjemme...

det er en gang makværk der er blevet skruet sammen det er forkasteligt at fagforeningerne er hoppet med på den, det er for langt ude at div forsker først reagere nu hvor der er skrevet under (vi har jo vidst længe at det var på vej ) og så er der Hjort og Co der læser div ting som fanden læser biblen...

Jeg vil bestemt ikke sige at det er sådan at man ikke kan komme tilbage eller kan have gavn af en vis tilknyttning til arbejdsmarkedt ved stress feks , men det kræver meget mere end en sagsbehandler der mener at man skal og ikke mindst så kræver det en del af arbejdsgiver for ellers skubber man netop folk lægere væk fra arbejdsmarkedet og evt ind i en depresion...


så mon ikke den lille claus skulle tage et godt kig på sine venner i da og di og få dem til at smage piseken .. jeg ved at da jeg blev sygemeldt var der sq ikke en snebolds chance i helvede for at min arbejdsgiver kunne bruge mig under lempelige forhold , det var der hverken penge eller kollegaer nok til...

det er som om man helt glemmer og udelukker nogen af de ting der siges...

feks står der i politikken


Et job stimulerer
Han har været med til at gennemføre en undersøgelse blandt 200 personer med depressionslidelser, som under deres behandling bevarede en tæt kontakt til deres arbejdsplads.

Undervejs blev deres sygefravær begrænset, og efterfølgende kunne 80 procent beholde deres job.


»Behandlere, kommuner og arbejdspladser
skal samarbejde om at gøre mere«, siger Lars Aakerlund.


Det vil sige i min verden at da jeg i sin tid fik stress skulle min kommune have gjort alt hvad de kunne og hjulpet mig til at komme til noget stress takling , lægen skulle have henvist til en psykolog, og virksomheden skulle have været villig til at lade mig gå ned i tid og ansvar et stykke tid , og så langsomt komme på banen igen ...

i mit tilfælde var det bare sådan at kommunen ikke ville gøre noget som helst før jeg havde været syg et år (de lod som de selv sagde , mig få fred og jeg vidste ikke bedre ) stess takling kom først på tale længe efter, min arbejdsgiver skulle have været villig til at lade mig arbejde på mine præmisser (det ville ikke have kunne lade sig gøre fordi jeg ville rende med en kronisk dårlig samvittighed over for kollegaer , det var jo en af grundene til at jeg fik stress ) og psykolog ja det fik jeg , da jeg havde været syg i 3 år og der var kommet andre (dokumenteret fysiske sygdomme) til og jeg skulle have hjælp til at acceptere det at være syg,,,,

Manden er naiv , der er så meget andet i stress end kun stress.. feks har jeg fået at vide at netop borrelia som er en af mine fysiske sygdomme kan blive aktiveret i kroppen med alt hvad der dertil høre af netop stress... kronisk migræne .. udløses af stress .. massive myoser i hele kroppen .. udløst af stress .. så det er nok lige at forsimple det hele det hjort laver...

man kunne håbe at han skammede sig , men nej desværre , han mener han her guds gave til menneskeheden han er og bliver en IDIOT

kun kan vi håbe at han graver sin egen grav... nu er han oppe og pille ved noget der kan ske for os alle.. også dem der sidder i huse med god friværdi og har gode job og som tror de aldrig bliver ramt af noget...

Men stress ved vi alle at alle kan rammes af og hvor hårdt det rammer, ja det er forskelligt fra menneske til menneske så ingen er sikrere ...
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 18:40   #20
klarkurs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2007
Lokation: Jeg bor i Københavns Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 17
klarkurs er ny på vejen
Kære alle!
Som I kunne se på min henvendelse - var det også i sidste øjeblik for mig!
Ærgerligt at de blev nødt til at vise en person der allerede er i arbejde!
God idé med stressforeningen - tænkte bare at der i dette K10forum er så mange der gerne vil gøre opmærksom på hvor urimeligt systemet er!
Bedste hilsner fra
Susanne
klarkurs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu et indslag omkring villigheden til, at melde folk for socialt bedrageri GentleGiant Politik og Samfund 9 01-02-2013 08:20
Dr1 Søndag Risa Politik og Samfund 2 20-02-2012 01:27
DR 21 søndag Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 17 21-06-2011 01:51
Dyr sygdom! - indslag i TV-Avisen på DR ocdinderstinde Politik og Samfund 19 12-08-2008 15:03
Indslag fra SOL.dk Hejdien Det er da strengt ! 0 12-10-2005 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension