K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2010, 13:30   #1
missP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 2
Styrke: 0
missP er ny på vejen
førtidspension og boligsikring

Hej.
Er der nogen søde mennesker, der kan hjælpe m følgende spørgsmål:
Jeg er blevet førtidspensionist, og har fået en engangsudbetaling på grund af total nedsat arbejdsevne fra privat forsikring/pensionsselskab.
Jeg har lige modtaget en efterregulering fra boligsikring, at i følge deres skatteopgørelse, skal jeg tilbagebetale et helt års fuld boligsikring fra det år jeg fik udbetalt denne engangsbeløb.
Jeg kan ikke finde det rette sted, i hvilken lovgivning?, der kan hjælpe mig.?
Iøvrigt det samme problem ang. min førtidspension?
Håber meget at der er nogen der kan hjælpe, synes det kan være hårdt at være syg, i mit tilfælde alenemor, og så kæmpe om sine egne rettigheder imod myndighederne. Men der er vel mange der har det på samme måde?
kh missP
missP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 13:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen

det kommer nemlig helt an på din formue, samt hvis du får en løbende udbetaling fra din forsikring.
men jeg synes godt nok ikke jeg har hørt om tilbagebetaling, fordi du har modtaget et engangsbeløb.

kender ikke nok til det, men det skal i hvertfald undersøges.
håber du får nogle gode råd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 14:57   #3
Falk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Falk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af missP Se meddelelser
Hej.
Er der nogen søde mennesker, der kan hjælpe m følgende spørgsmål:
Jeg er blevet førtidspensionist, og har fået en engangsudbetaling på grund af total nedsat arbejdsevne fra privat forsikring/pensionsselskab.
Jeg har lige modtaget en efterregulering fra boligsikring, at i følge deres skatteopgørelse, skal jeg tilbagebetale et helt års fuld boligsikring fra det år jeg fik udbetalt denne engangsbeløb.
Jeg kan ikke finde det rette sted, i hvilken lovgivning?, der kan hjælpe mig.?
Iøvrigt det samme problem ang. min førtidspension?
Håber meget at der er nogen der kan hjælpe, synes det kan være hårdt at være syg, i mit tilfælde alenemor, og så kæmpe om sine egne rettigheder imod myndighederne. Men der er vel mange der har det på samme måde?
kh missP

Har selv været ude for noget lignende. Jeg fik løst problemet ved at engangsbeløbet fra forsikringen blev fordelt ud over flere skatteår. Ved ikke om du har den mulighed, men forhør dig evt. hos Skattevæsenet. Endvidere havde min kommune glemt, at grænsen for at kunne modtage boligydelse er lavere for førtidspensionister end hos andre borgere. Jeg sendte en skriftlig klage til kommunen vedlagt diverse dokumenter og fik den tilbagebetalte boligsikring retur.
Held og lykke med det.
Falk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 15:59   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, skal ikke kunne sige hvordan det forholder sig med boligsikring præcist(har -desværre-aldrig kunnet få, suk) MEN:

når du har fået en engangsudbetaling fra dit pensionsselskab ja, så skal der helst stå hvordan denne skal betragtes ELLERS bliver den tillagt din indtægt = din indtægt/selvangivelse får jo så en højere årlig indtægt og så er det jo nok muligt at man rammer et eller andet loft.

Jeg tror da også at jeg ville forsøge at kontakte skattefar og spørge til om ikke dette beløb kan udbetales lidt ad gangen, altså igennem en række år.

Dette er i hvertfald muligt med en arbskadeerstatning sååå...jeg ville da prøve hvis jeg var dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligsikring pia9900 Alt det andet 2 01-07-2013 17:33
Førtidspension, boligsikring - barn der fylder 18! Ninja Alt det andet 34 28-10-2012 13:07
Boligsikring cuba Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 04-01-2012 15:44
Boligsikring cuba Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2011 08:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension