K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2009, 20:45   #21
Eline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Eline er ny på vejen
Hej Dorte

Jeg går på den sociale højskole og sidder med en opgave der berører noget af det din mail drejer sig om. Det lader til at du ar dokumentationen iorden mht mobil kontakt. Det er så vidt vi er blevet oplyst lovstridigt at flytte personer fra sygedagpenge over på kontant hjælp inden der er blevet lavet en ressource profil. Men tjek sygedagpenge loven § 27 og her kunne jeg forstille mig at det er stk 5 du skal have fat i og så § 28 i samme lov. Du skal blot google det. Det burde kunne bruges direkte..
Held og lykke med at finde gennemsigtighed. Eline
Eline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 21:12   #22
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Hvis i har en advokat på så skulle han da søge det for jer, så se at få fat i ham, så må han se at få "fingeren" ud og komme igang.

Din bror kan få svie og smerte fra første dag efter ulykken hvis han er sygemeldt, dog max omkring 40.000 kr i alt. Mener satsen er omkring 110 kr pr. dag man får. (det er forsikringen der skal betale det, evt. kontakt dem)

Den tabte arbejdsfortjenste kan han få differencen mellem det beløb han ville have tjent - dagpengesatsen, det gælder først fra den dag han går på sygedagpenge.
'
Det er derfor vigtig man har styr på lønsedler og dagpenge sedler.

Har ask erkendt at det er en arbejdsskade ???
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 21:52   #23
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
I er så utrolig skønne til at hjælpe - hold da op hvor dejligt. Det har jeg sikkert skrevet tusind gange. De sidste uger har vi ingen hjælp fået og nu sidder man her og alle hjælper og støtter op om.... det vi bare ikke vant til Fedt og tak....

Vi vil undersøge de § mht. ophør og mht. mobil samtaler.... jeg kontakter TDC nu - så jeg kan få en udskrift.... samtidig har vi mailet til SDP kontoret vedr. det tidspunkt de mener at ha' kontaktet min bror.... ligeledes bedt om - at få set det brev, der ikk nåede frem til ham.... men vi har endnu intet hørt..... måske man skulle ta' forbi derude i morgen og be om, at se det brev.... de må ha' skrevet et eller andet sted, datoen for opringning osv.....

Min bror mener at det er anerkendt som en arbejdsskade..... mener?? Han ved det ikke lige nu siger han.... midt i al rodet men sagen har jo kørt snart et helt år.....sagen er endnu ikke opgjort eller hvad det hedder?

Uhh hvor ville det bare være nemt, hvis man tog ud på sygedagpenge kontoret i morgen, sort på hvidt ku vise de udskriften fra TDC og Vupti - han får selvfølgelig hans penge.....; Men sån er det ikke...... øv øv øv
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 22:49   #24
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af DorteG Se meddelelser
måske man skulle ta' forbi derude i morgen og be om, at se det brev.... de må ha' skrevet et eller andet sted, datoen for opringning osv.....
Jeg har fulgt lidt med på sidelinien, har endnu ikke haft noget fornuftigt at tilføje.

Hvis din brors sagsbehandler overholder notatpligten så burde det stå i journalen, så hvis de ikke vil udlevere det på anden måde, så bed om aktindsigt, der ligger en formular her på K10, vistnok oppe under nyttige links.

Her var den sørme: http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Hvis det ikke fremgår af journalen bør i klage over, at sagsbehandleren ikke overholder notatpligten.

Sidst redigeret af Trold; 18-11-2009 kl. 22:51. Årsag: tilføjelse
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 23:14   #25
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
Hvor er det fedt i henvender jer - tak for rådet - jeg har skrevet det hele af,det du har sendt til mig - og vil herefter gå ind og maile dette til hans sagsbehandler lige med det samme..... tusind tak - det for vildt så søde i er.....
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 23:56   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eline Se meddelelser
Hej Dorte

Jeg går på den sociale højskole og sidder med en opgave der berører noget af det din mail drejer sig om. Det lader til at du ar dokumentationen iorden mht mobil kontakt. Det er så vidt vi er blevet oplyst lovstridigt at flytte personer fra sygedagpenge over på kontant hjælp inden der er blevet lavet en ressource profil. Men tjek sygedagpenge loven § 27 og her kunne jeg forstille mig at det er stk 5 du skal have fat i og så § 28 i samme lov. Du skal blot google det. Det burde kunne bruges direkte..
Held og lykke med at finde gennemsigtighed. Eline

Dorte jeg vil bare lige gøre dig (og andre på den sociale højskole ) opmærksom på at der lige er lavet en ny principel afgørelse som i og for sig kan sætte § 28 ud af spillet samtidig med at den kan gøre retssikkerheden for syge endnu dårligere ...

du kan læse om den her ...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10425
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 01:59   #27
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-vil kun lige tilføje -ang arbskadesagen- han skal have modtaget et officielt papir fra ASK hvor der står om skaden er anerkendt eller ej.

Dette er OGSÅ vigtigt for hvis man får afslag og ikke mener at dette er korrekt ja, så kan det også ankes -indenfor 4 uger -hvis ikke er alt "tabt".

Skynd dig ind og kigge på ASKs side og evt som sagt find den nærmeste lokale afd af LFA -de er eksperter på dette
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 09:53   #28
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
Tak - vil vi finde ud af med det samme. Han mener ikke han har modtaget noget - men det finder vi lige ud af.....endnu engang tak fordi I hjælper så meget som I gør
Dorte
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 10:27   #29
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
Tænker - anerkendt som arb.skade - er den ikke autoatisk det, når sagen har kørt et år? Han har lige modtaget en masse skemaer fra arbejdsskade styrelsen til udfyldelse vedr. sagen.....Bl.a. et af spørgsmålene.....hvornår blev du ansat hos den arbejdsgiver, hvor skaden skete osv...

Hmm.... sikke en masse ting man skal holde styr på Men vi finder ud af det
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 11:04   #30
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
dorter, en arbskade sag kan køre i flere år(min tog 8år) -men i skal have modtaget et brev hvor det helt tydeligt står, ret formelt, sagen/skaden er anerkendt eller afvist.

Han har sikkert fået papiret derinde fra hvor på står at man har modtaget anmeldelsen og at man vil kigge på/vurdere sagen, derfor har de brug for disse oplysninger- men det er langt fra det samme som at den er anerkendt, som sagt, der kan gå år, desværre!

-og da lovgivningen på det sidste er ændret ja, så bliver tidsfristen stramt overholdt fra ASK side, der gives ikke dispensationer, bare så i ved det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 19-11-2009 kl. 11:23.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sygedagpenge stoppet! STOR misforståelse sara7 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 06-11-2011 21:42
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension