K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 15:36   #21
Gittemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Alder: 47
Indlæg: 7
Styrke: 0
Gittemus er ny på vejen
Borderline personlighedsforstyrelse

Hej Anja

Jeg vil råde dig til at finde en anden psykiater og få vedkomnes udtalelse for der er forskel ...

Jeg har selv den sygdom i mild grad, man kan ikke gøre mere for at hjælpe mig, har fået den smule behandling der kunne hjælpe mig og mere kan der ikke gøres så det er varigt og jeg vil aldrig kunne komme på arbejdsmarkedet
Jeg har dog været igennem arbejdsmedicins klinik fordi de skulle vurdere om der kunne laves nogen former for støtteforanstaltninger så jeg kunne klare et job...

Jeg har været i arbejdsprøvning med de skånebehov jeg har og med henblik på flexjob hvilket jeg selv gerne ville men jeg kunne ikke klare tiden ud og min læge sagde stop nu skal du ha ro
Er nu igen med at søge fp
Gittemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 11:31   #22
AnjaW
På vej til at lære K10
 
AnjaWs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2010
Lokation: Tønder
Indlæg: 11
Styrke: 14
AnjaW er ny på vejen
Jeg var inde og snakke med ham overlægen der lavede min erklærring på psykiatrien. Han spurgte mig hvordan jeg havde det, jeg svarede ham 210% ærligt, og jeg blev sat op fra 50 mg til 100 mg med et knips på fingrene. Jeg er ikke meget for medicinen, for jeg synes ikke den gør det godt for mig, og det har jeg ligeledes fortalt ham. Jeg fortalte ham også det med at kommunen ikke ville forlænge mine sdp, og der lignedede han et stort ? for det forstod han nu ikke. Ligeledes lovede han at ville tage fat i en gruppe inde på psyk som hjalp, nogen som mig med at afklare nogle ting. Har intet hørt i 4 uger.

Da jeg ikke er berrettiget til kontanthjælp står min mand nu til at miste alt, yderligere en stress faktor. Jeg har intet hørt fra BAN eller min fagforening endnu, men de siger jo at det godt kan tage lang tid før der falder en dom i noget som helst.

Jeg vil bare have ro. Jeg kan føle på mig selv at jeg kommer længere og længere væk, gider intet og er på randen til at opgive alt.
Min mand har ikke fortjent det her, han har ikke fortjent at skal gå og spekulere på vores økonomi. Vi vender hver 1 kr vi har.

Jeg er udd. SSHèr, og har selv den indstilling jeg vil ikke tilbage til det job igen, da det var det der trickede at jeg blev for alvor syg. Det forstår kommunen hellere ikke.
Min mor døde for 3 års siden i en alder af 48 år. Hun havde kræft, men det var mig der tog sig af hende, passede hende til det sidste. Hvis jeg havde vidst at jeg senere vil få det svært, havde jeg nok handlet anderledes. Men jeg vil for alt i verdenen ikke have mistet den tid med hende.
Det sidder SÅ dybt i mig, og gør så ondt hver dag, at lige meget hvad de læger fylder mig med, så hjælper det ikke. Jeg orker bare ikke mere.

Jeg orker ikke at tage kampen med kommunen, og har trygt overladt til nogen andre, og jo mere jeg tænker over muligheden for FTP, jo mere til tagende lyder den. Bare for at få ro i og omkring mit liv.

Men burde kommunen ikke stadigvæk sørge for arbejdsprøvning, osv. når man har fået afslag på kontanthjælpen?? Burde de ikke stadigvæk have en ind til samtaler??
Eller har jeg fuldstændig misforstået noget??
AnjaW er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 11:53   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har husket og tilmelde dig hos jobcentet
ellers står du ikke som registrerede, med mindre du har søgt kontanthjælp
er selv uden indtægt i et halvt år
nej du bliver ikke indkaldt til samtaler
for kommunen får intet ud af aktivering
det er en udgift uden ydelse

med hensyn til arbejdsprøvnig, er det en rigtg god i idé og vente til du er færdig udredt hos lægerne. ellers kan du komme ud for at skulle igennem flere

for at få FP må der ikke være behandlingsmuligheder og din erhvervsevne skal være vurderet til ubetydelig. En arbejdsprøvnig er ikke nok

Han mener dog at jeg vil være klar til at arbejde fuldtid inden for 53 uger
hvis din pyskiater mener dette, er der ingen chance for FP

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-02-2011 kl. 12:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 12:17   #24
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Anja

Har du prøvet Dialektisk adfærdsterapi?
Jeg fik diagnosen borderline i sin tid og kom i den terapi, og det var et udmærket forløb. Dermed ikke sagt at du vil have nogen gavn af det. Vi er jo forskellige.
Jeg gennemførte dog ikke forløbet da mine problemstillinger ikke var helt som de andre i gruppens.
Sidenhen er min diagnose blevet ændret til bipoler, rapid cykling. (maniodepressiv med svingninger der ikke går ud stærk mani og ned i dyb depression, men til gengæld svinger ekstremt hurtigt og meget).
Da den medicinske behandling blev rettet ind efter det fik jeg det meget, meget bedre. Jeg er dog førtidspensionskandidat, men min psykiske tilstand i hverdagen er blevet langt mere rolig.

Jeg er bare nysgerrig: Hvilken medicin får du?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 17:49   #25
AnjaW
På vej til at lære K10
 
AnjaWs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2010
Lokation: Tønder
Indlæg: 11
Styrke: 14
AnjaW er ny på vejen
Jeg har ansøgt kontanthjælp men fik afslag fordi min mand tjener for meget i perioder. Jamen hvis man allerede står som registreret derinde, sker der så bare ikke mere, før der falder en dom i sagen??


Jeg får 50 mg flouxetin, og 100 mg lamotrigin, rigtig meget medicin synes jeg selv.
AnjaW er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 17:58   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nej der sker ikke mere før der falder dom i din sygedagpenge sag
har selv været igennem dette, men kommunen fik medhold i min sygedagpenge sag
fordi der er et hul loven
så er uden indtægt som dig
i min sag har jeg brugt ydeligere et halvt år på ydeligere udredning af min sag
men kommunen kan stadig ikke tage stilling til noget som helst
fordi min psykiske tilstand ikke er dømt varig og uden behandlingsmuligheder
mens mit fysisk er dømt varig og jeg aldrig kommer på det ordinære arbejdsmarked

så vi har samme problem, vores psykiske tilstand ikke er dømt varig og uden behandlingsmuligheder
ergo kan kommunen ikke tage stilling til hverken pension flex eller revalidering
som er de tre muligheder man har

jeg får 600 mg seroquel og er på antidepressiv medicin
samt bruger truxal efter behov

men det er helt lige meget hvad man får, i den sidste ende er det ens arbejdsevne som tæller
ikke et spor andet

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-02-2011 kl. 18:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 10:37   #27
AnjaW
På vej til at lære K10
 
AnjaWs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2010
Lokation: Tønder
Indlæg: 11
Styrke: 14
AnjaW er ny på vejen
Så faldt afgørelsen fra BAN her d. 27.april. 2011--------------------------TADAAAAAAAAAAAAA de gav mig medhold i min klage, og mente oveni købet jeg var var berettiget til en forlængelse af mine sdp i 2* 52 uger fra november 2011. Juhuuuu, er simpelthen så glad, kan slet ikke få armene ned.

Ligeledes modtog jeg her i mandags brev fra kommunen om at min sag var genåbnet (så de anker ikke), og at jeg ville få udbetalt mine penge de efterfølgende torsdag.

Jeg kunne ikke have klaret den uden jeres gode råd, og expertise. I er guld værd herinde.

Mange krammer fra en glad Anja..
AnjaW er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 14:51   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kæmpe stort tillykke til dig Anja, godt gået, hvilken opløftning af få medhold i en sdp. sag også.

Held og lykke videre frem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 00:54   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med sejren.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal der ske efter endt arbejdsprøvning??? mijanse82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-02-2012 21:12
Efter endt uddannelse stolpesten Alt det andet 0 08-01-2012 22:08
Forværrelse af sygdom efter endt visitiering til fleksjob spætte Spørgsmål ang fleksjob 11 12-08-2010 08:43
endt i det sorte hul! buster Politik og Samfund 4 23-11-2009 10:24
ledighedsydelse efter endt udannelse? kbh Spørgsmål ang fleksjob 10 01-01-2007 02:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension