K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2010, 08:43   #11
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Hej

Revalidering tror jeg er udelukket, da hverken kommunen eller jeg kan finde et job, som jeg kan bestride og omskoles til.

Flex-job er vel også udelukket. Jeg er vurderet til en arbejdsindsats på 4 timer ugentligt.

Jeg venter også med at søge, indtil de vil tage sygedagpengene. Jeg kan jo også være så heldig, at de indstiller mig til pension, men jeg er efterhånden blevet negativ med alle de nederlag man får.

Jeg vil prøve at skrive til hende, når jeg har talt med min bisidder, så jeg har totalt tjek på, hvad der blev sagt, men min bisidder siger det samme, ved jeg, for vi talte om det, da vi kom ud derfra.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:51   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad skriver dine læger?
det som de skriver skal nemlig passe nogenlunde med de timer som du kan klare i en arbejdsprøvning.
hvis de ikke har skrevet ingen behandlingsmuligheder og ubetydelige erhvervsevne
er selv indstillet til afslag med en halv time om dagen og lægerne har skrevet det.
så er det næsten lige meget om det er 4 timer eller 10 timer du kan klare.
hvis du ikke har lægerne bag dig.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:54   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad siger dine læger om helbred?

Er din tilstand stationær, eller uden muligheder for forbedring?

Vil også anbefale, at du skriver mail til sagsbehandler, om jeres forståelse, af udlagt af sagsbehandler, og afvendter svaret, SKRIFTLIG.

Hvad med fagforeningen?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 09:06   #14
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Jeg har lige mailet fagforeningen om hjælp.

Læger og ledere siger følgende:

Lægeerklæring: 21. maj 2008 i forbindelse med aktivering inden sygemelding (Jobcentret oplyste IKKE arbejdsgiveren om denne lægeerklæring)

Patienten skal helst skifte arbejdsstilling hyppigt. Bør ikke tilbydes et rygbelastende og stillesiddende arbejde.

Generel helbredsattest: 18. marts 2009

Prognosen er ikke for god, men hvis det var muligt at finde et arbejde, der lignede det, hun havde før, ville det måske være muligt.

Speciallægeerklæring: Arbejdsmedicinsk Klinik 19. august 2009

Min vurdering af hendes erhvervsmæssige prognose er dårlig. Hendes ryglidelse vurderes ikke at kunne blive bedre selv med intensiv genoptræning. Erhvervsmæssigt bør hun have et ikke fysisk belastende arbejde, hvor hun selv kan tilpasse arbejdsopgaver og tempo i forhold til smertetilstanden. Arbejdet skal være varieret ikke ensidig gentaget arbejde.

Afklaringsrapport: XXX 19. januar 2010

Det vurderes dermed at være urealistisk at finde et job, som A kan bestride på det ordinære arbejdsmarked med de omfattende skånehensyn, der skal tages, og det begrænsede antal timer A ville kunne arbejde. Heller ikke selv om der kunne etableres mentor ordning eller personlig assistance. Det er dermed ikke muligt for XXX at pege på konkrete jobs og funktioner, A ville kunne varetage, idet restarbejdsevnen anses for ubetydelig. (ugentlige arbejdstimer vurderet til 5)

Generel helbredsattest: 9. februar 2010

Prognosen er dårlig. Jf. undersøgelsen på XXX (hvor jeg var i afklaring) kommer pt. formodentlig ikke i en tilstand, så hun kan få beskæftigelse på arbejdsmarkedet.

Psykologerklæring: 27. april 2010

Der er tale om kroniske smerter og depression hos en præmorbid psykisk normalt fungerende person. Depressionen er affødt af kroniske smerter over en længere årrække, reduceret funktionsniveau og fordi tidligere og nuværende arbejdsprøvning har medført betydelig smerteintensivering og reduceret funktionsniveau.

På baggrund af nærværende undersøgelse vurderes det, at smerter og derved affødt reduceret funktionsniveau gør det vanskeligt at pege på arbejdsmæssige funktioner, hun vil kunne varetage. (Her skrives der også, at mine smerter ikke er psykiske)

Opfølgning på virksomhedspraktik: 18. maj 2010

J (lederen i praktikken) udtaler, at hun ikke vil tilbyde at ansætte A selv på støttende vilkår, da det for hende er meget åbenbart, at A har store smerter, og hun vil derfor ikke være med til at presse A på arbejde. J henviser til, at hun har haft en del personer i praktikforløb, hvor hun ind i mellem har været i tvivl om, om de havde det så dårligt, som de angav. I A’s tilfælde er det meget tydeligt for J at se på kropsholdning og ansigtsudtryk, at A har mange smerter, og at det er en daglig overvindelse, at være på arbejdspladsen. Det er klart J’s opfattelse, at A yder det maksimale af, hvad hun kan. (ugentlige arbejdstimer vurderes til 4 af jobkonsulenten)
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 10:26   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør forlænges efter §27 stk 4: forlænges indtil afgørelse til fleks eller førtidspension, når det er afgjordt at borger ikke kan vende tilbage til ordinært.

godt med fagforening.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 10:43   #16
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Ja, godt med fagforeningen

Jeg venter også bare på, at de skal maile eller ringe, ellers må jeg jo ringe dem op selv eller tage ind til dem.

Håber i al fald, at de vil hjælpe mig, hvis jeg ikke bliver indstillet til ftp.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 11:39   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anni D,

Når man er i afklaring har man også en job konsulent, som er den der referere til ens sagsbehandler i forbindelse med praktikken. Har du haft sådan en eller var det din praktik leder ? Det kunne virke som om din kommune overvejer andre erhverv til dig, praktik lederen har jo "blot" konkluderet, at hun ikke ville ansætte dig. Dette med respekt for hvad hun ellers har skrevet.

Har du bedt om akt indsigt i din sag ? Hvis ikke ville jeg bede herom med det samme, der ligger en formular hertil under nyttige links. Jeg går selv og venter på papirer i min sag, det skulle tage 10 dage fra man har anmodet herom. Jeg sendte min anmodning direkte til min sagsbehandler, så kan de forhåbentlig også se, at man ikke er sådan at slå ned

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 11:58   #18
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Hej

Jeg havde en jobkonsulent. Det er hendes notater, jeg har refereret fra.

Jeg mener, jeg har aktindsigt i de relevante papirer. Jeg mangler nogle udtalelser fra lægekonsulenten, som jeg lige har bedt om at få kopier af i dag.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 12:59   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis din arbejdsevne er VARIGT nedsat, så hedder fleksjob eller pension.

Prøv at læse her:

Citat:
”Du er for rask til førtidspension, men for syg til et fleksjob.”

Den besked får hundreder af meget syge danskere hvert år af deres kommune. De er dermed henvist til at leve af kontanthjælp, friværdien i huset eller ingenting.

Men det er at snyde de syge for penge, siger en ny epokegørende dom, hvor en kvinde har fået 485.000 kroner i erstatning, fordi Helsingør Kommune hverken har givet hende fleksjob eller førtidspension.

http://avisen.dk/syge-danskere-kan-f...ng_117054.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 14:01   #20
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Tusind tak for det link

Det er da dejligt at have i baghånden.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgningsskema for søgning af f-pension efter § 17, det foreliggende grundlag Frøken_J At søge førtidspension 16 15-11-2011 21:27
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
flexjob søgning THR Spørgsmål ang fleksjob 2 27-06-2011 21:42
Job søgning Martin.C Spørgsmål ang fleksjob 7 15-11-2010 22:04
Søgning efter principafgørelser i AST? Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension