K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2012, 18:36   #21
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
altså jeg er blevet arbejdsprøvet på samme vilkår - det er lykkes men har krævet en ekstra indsats fra mig for at holde sagsbehandler igang....fx gik der 1½ mdr før arbejdsprøvning kom igang til trods for at jeg selv havde fundet arbejdsplads...
Jeg holdt i ca 1 mdr og blev så sygemeldt sidst i juni..

Så skulle de bruge en statusattest fra egen læge - der kunne jeg først få tid start september. Jeg blev så ved med at rykke for at vi kunne begynde at opdatere min ressouceprofil imellemtiden, så den var næsten færdig til papirerne fra lægen kom...
Det kunne sagsbehandler ikke finde tid til...

Sagsbehandler modtog lægeattest midt i september - var til møde sidst i oktober. Har sammen med fagforening opdateret ressourceprofil.

Er nu indstillet til pension, og er på dagsorden sidst i januar...

Så det kan godt lade sig gøre, men det kræver at du holder dem til ilden

Ved egentlig ikke om der er nogle regler for, hvor meget/tit sagsbehandlere skal have kontakt med os sygemeldte.
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 20:01   #22
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Okay Heidi, tak for brugbart svar

Du fik måske et brev med samme ordlyd fra dit JC, og mens du havde en anke igang mhp. fleks?

Jeg synes, at det er SÅ svært det her. I bund og grund fordi jeg har svært ved at afkode, hvad JC egentlig mener. Nu med dette hér brev fx, som jeg modtog fra JC den 25.11., hvori de skriver den ordlyd, som tråden handler om. Regner de med, at man selv tager "affære", og hvis man ikke gør, er det så fordi, de måske tolker det, som om man ikke er interesseret i en arbejdsprøvning?

Jeg har qua mit sygdomsbillede brug for at få at vide sådan og sådan skal du gøre. Så de burde måske ha' været lidt mere klar i spyttet omkring det. Men okay, man lærer jo noget hver dag...

Mht. arbejdsprøvningsted, hvordan foregår det? Hjælper JC med at finde et egnet sted? Eller kan man komme hen til en af deres eksterne samarbejdspartnere, således at de kan forestå arbejdsprøvningen? Og hvilket timeantal starter man typisk med? Jeg stoppede senest min revalidering (som ikke blev gennemført) med et timeantal på 17 timer, men det trak lidt søm ud, så skal formentlig længere ned i tid. Hvordan tackler man det i forhold til en sb?

Puha sikke en masse spørgsmål
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 22:44   #23
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg klagede over sygedagpengestop og fik i den sammenhæng besked på at jeg selv skulle tage kontakt til kontanthjælpsafdelingen for videre afklaring....De vidste så ikke lige hvor de skulle gøre af mig, da jeg jo ingen penge kunne modtage pga ægtemands indtjening...

Så ja jeg ville skrive til dem og bede dem forklare for dig, hvad det nøjagtig er du skal gøre...

Jeg har ikke været omkring hverken REVA eller ekstern aktør. Jeg har i alt været i 3 arbejdsprøvninger, hvoraf de 2 foregik i samme firma, da de havde lovet mig et flexjob hvis bare jeg kunne komme op på de 13 - 15 timer. Hvilket jeg desværre ikke kunne - jeg endte ud på 6 timer pr uge

Jeg har i forbindelse med alle arbejdsrøvninger haft en samtale med jobkonsulent, for at finde ud af, hvad vi skulle gå efter... Jeg havde det sådan, at de skulle ikke sende mig ud i noget, der for mig var meningsløst - det skulle helst ligne et "rigtigt" arbejde så meget som muligt...Så det endte med at jeg selv har fundet arbejdspladserne, og så har jobkonsulenten godkendt disse....Jeg startede først ud med 3 timer 3 dage om ugen fordi jeg samtidig kørte på smerteklinik 1-2 gange om ugen...Jeg ville så gerne dette arbejde, så jeg pressede mig selv alt for langt - til sidst kunne kroppen slet ingenting (det er en fysisk skade jeg slås med). Så startede jeg op igen, da jeg var færdig på smerteklinik for at se om jeg så kunne lidt mere....men tværtimod....jeg fik heldigvis lært at lytte til min krops signaler, så endte på 2 timer 3 gange om ugen....og heller ikke det kunne jeg, hvis børnene skulle have bare en smule glæde af deres mor....

Så meget individuelt hvor mange timer...:-)

Hvis ikke du har overskud til selv at lede efter arbejdsplads, er det helt ok....jobkonsulenten skal faktisk finde et sted til dig udfra dine skånehensyn....

Så få fat i sb og find ud af nøjagtig hvad det er de forventer af dig.....Og så er det ellers bare med at få gang i en arbejdsprøvning, så du kan bruge ventetiden konstruktivt....:-)

knus
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 23:07   #24
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Thumbs up

Okay Heidi, der er jo så ikke nogen tvivl om, at jeg skal tage fat i dem. Det gør jeg så mandag - men bare tanken gør mig nervøs. Håber at jeg får en sb, der bare er lidt menneskelig... og som kan se, at der stadig er "gods" i mig trods barrierer

Jeg er glad for, at jeg lige bragte emnet op herinde, eftersom jeg nok bare ville have ventet til, jeg fik en tilbagemelding på min anke fra BAN.

Men hvis jeg er uden indtægt nu, vil jeg vel også være det i en arbejdsprøvning?

Hvor lang tid er normalen for en arbejdsprøvning? 1 måned? 2 måneder?
3 måneder?

Heidi, det er da også noget af en tur, du har været igennem
Håber din pension går igennem! Krydser fingre
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 23:43   #25
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser

Hvor lang tid er normalen for en arbejdsprøvning? 1 måned? 2 måneder?
3 måneder?
13 uger med mulighed for forlængelse.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 23:57   #26
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak Supersus
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 00:47   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Mht. arbejdsprøvningsted, hvordan foregår det? Hjælper JC med at finde et egnet sted? Eller kan man komme hen til en af deres eksterne samarbejdspartnere, således at de kan forestå arbejdsprøvningen? Og hvilket timeantal starter man typisk med? Jeg stoppede senest min revalidering (som ikke blev gennemført) med et timeantal på 17 timer, men det trak lidt søm ud, så skal formentlig længere ned i tid. Hvordan tackler man det i forhold til en sb?

Puha sikke en masse spørgsmål
Jeg kopierer lige et indlæg jeg skrev i går, til en anden bruger:

"Her kan du se nogle gode råd i forb. med arb.prøvning: http://www.k10.dk/showthread.php?t=20802&page=3

På K10 er der skrevet vanvittigt meget om arbejdsprøvninger, så jeg kan varmt anbefale dig, at bruge sidens søgefunktion."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 01:13   #28
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser

Mht. arbejdsprøvningsted, hvordan foregår det? Hjælper JC med at finde et egnet sted? Eller kan man komme hen til en af deres eksterne samarbejdspartnere, således at de kan forestå arbejdsprøvningen? Og hvilket timeantal starter man typisk med? Jeg stoppede senest min revalidering (som ikke blev gennemført) med et timeantal på 17 timer, men det trak lidt søm ud, så skal formentlig længere ned i tid. Hvordan tackler man det i forhold til en sb?
Det er meget forskelligt hvilke arbejdstimer vi starter på, men jeg bad selv om at få lov til at starte på 10 timer, så det er noget du må aftale med sagsbehandler/ jobkonsulent.

Jc har fundet mine arbejdsprøvninger undtagen en som jeg selv fandt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 15:10   #29
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak igen Supersus. Jeg kigger på linket
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 17:03   #30
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Dette svar fik jeg på mail fra JC/Nyropsgade tidl. d.d.

Du behøver ikke afvente svar fra Beskæftigelsesankenævnet, men har mulighed for selv at rette henvendelse til Jobcenter Musvågevej for at anmode om en arbejdsevneafklaring.

Jobcentret har i afgørelse af 251111 vurderet at du ikke er omfattet af bestemmelserne for fleksjob. Derfor skal du selv rette henvendelse til afklaringsafdelingen.


Så det må jeg jo så gøre - puha er allerede nervøs ved tanken om at møde op...

Og kan stadig ikke helt finde ud af, om det er måden at gøre det på - altså sender de bare "bæen" videre?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det forstår jeg ikke helt! Zeus33 Dit og Dat 27 19-01-2011 15:24
Hjælp Kan ikke forstår det ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 26 10-04-2010 20:25
Jeg forstår ikke helt?? N.N Dit og Dat 11 14-05-2009 17:19
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension