K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 19:20   #71
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det har været diskuteret i længere tid, et eksempel?

”En væsentlig forudsætning for, at flere kan opnå og fastholdes i ordinær beskæftigelse - frem for at få et fleksjob eller en førtidspension - er et rum-meligt arbejdsmarked, der er indstillet på at beskæftige personer med nedsat arbejdsevne.”
Det siger for sig selv, at FP er på vej til at forsvinde.

http://www.kl.dk/ImageVault/Images/i...ltHandler.aspx



Hvis det forholder sig sådan som du skriver, så synes jeg faktisk at du ikke opfylder kriterier til at få bevilget FP og regner også med at du har orienteret din sagsbehandler om at du hverken er eller føler dig syg.
Min sagsbehandler, min jobkonsulent, min §100 sagsbehandler, hjælpemiddelafdelingen, pensionsudbetalingskontoret, skattevæsenet med, ER fuldt orinteret om at jeg IKKE selv syntes jeg er syg. Jeg har massive funktionsnedsættelser, så massive, at jeg uden videre får hjælp efter merudgiftsydelsesloven - for at kunne passe et skånejob så får jeg yderligere hjælp til transport til og fra, man er også begyndt at tale om en ledsagerordning. Så mon ikke jeg til fulde opfylder kriterierne for en pension. Det står fast at DU ikke, på baggrund af få indlæg i en tråd, har nogen som helst begrundelse for at mene, at JEG ikke opfylder nogen kriterier for en ydelse - vi har kommunerne til at vurdere, så vidt jeg ved, så får INGEN pension, sådan uden videre.

Godt det ikke er dig, der skal bevilge pension til folk - hvis du mener 10 timer job om måneden ikke gør en pensionsberettiget - ved du præcis hvad det koster f.x på den personlige konto?

At sidde i et hjørne og tude over en grum skæbne - hvad hjælper det? Det gjorde jeg i 5 smertefulde år - om jeg så skal krybe for at bevare en minimal tilknytning til arbejdsmarkedet, så gør jeg dèt - fordi det betyder en del for mig.

Sær k10 verden, hvor man skulle tro folk var ligestillede - at erfare at folk her, sådan uden videre dømmer andre. Dèt troede jeg kommunerne gjorde.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 21:07   #72
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Fuldstændig korrekt, Jørgine, at samfundskassen skal være i orden, ellers er vi alle på den!

MEN jeg græmmes over, at ret så syge mennesker fastholdes i flexydelsesbevillinger af økonomiske årsager og endnu værre, at deres helbred forringes yderligere af diverse arbejdsprøvninger og årevis uafklarethed...

...og er enig med Georg Metz i, at "ude godt, hjemme værst"...

...har man ikke råstyrke til at glædes over "at blive mæt, være påklædt og kunne holde varmen" i dette land, så må man fristes til at erstatte: "Der er et yndigt land" med "Der er et hæsligt land"...

Jeg græmmes "tivertifald" - man skal måle et land på, hvordan det behandler sine svageste!
Helt enig i dine tanker, Carmen.

Det er bl.a. på grund af kampen mellem stat og kommune - men i sidste ende findes der kun én kasse. Hvem magter at få denne kasse til at balancere - de næste mange år - hvor de svageste bliver tilgodeset - og de rigeste personer/virksomheder ikke forsvinder fra DK.

Som vi kan se i denne tråd, er der vidt forskellige meninger om, hvordan landet skal ligge.

Jeg har haft et fantastisk arbejdsliv - nok det bedste, man kan få. Min karriere startede som 12-årig - med jordbærplukning i skolesommerferierne. Det var hyggeligt - og så fik vi penge for det. Det husker jeg stadigt som noget helt specielt.

Samfundsøkonomien har jeg ikke nogen løsning på - men den skal gå op - på samme måde som vores eget husholdningsregnskab skal gå op.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejelse om kontanthjælpsloft supersus Politik og Samfund 16 10-02-2013 23:31
Tanker ang.underskriftindsamling Fibbie Politik og Samfund 9 26-08-2011 17:00
Tanker lonek Din historie 0 15-01-2008 14:59
1000 tanker lone t Dit og Dat 20 21-10-2007 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension