K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2012, 13:32   #1
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Jobklub og transport

Har siddet og kigget lidt på tidligere tråde, men ikke helt fundet svaret på nedenstående.

Er der ikke nogen § som siger at jobcentret skal formidle transport til kursus såfremt man ikke er selvbefordrende og ikke i stand til at tage offentlig transport.
Grunden til at jeg spørger er at jeg har fået brev fra anden aktør om at jeg skal på kursus i jobsøgning osv. men jeg kan ikke selv komme derned og kurset ligger forøvrigt også på 1. sal uden elevator og jeg kan kun bevæge mig meget lidt ved brug af krykker ellers er det kørestol, så det skal nok blive nemt.
Men ringede til anden aktør for at forhøre mig om forholdene og fik at vide at jeg skulle kontakte SB for at høre om han ville bevilge transport ellers var det jo ikke lige hos dem jeg skulle være.
Jeg troede at de skulle bevilge det, men er nu kommet i tvivl.

Nogen bud !
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 16:07   #2
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
lyder som om de ikke helt har styr på det - du skal da i mine øjne ikke sendes et sted hen, hvor du ikke kan komme rundt med en kørestol....kontakt sagsbehandler mandag og hør nærmere...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 17:37   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er ikke anden aktør, der bevilger det... Det er altid jobcentret, der træffer afgørelser... Så snak med din sagsbehandler på mandag...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 17:38   #4
pippi75
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Lokation: Bornholm
Indlæg: 40
Styrke: 14
pippi75 er ny på vejen
Jeg har selv samme problem jeg kan ikke komme frem til anden aktør pga mit helbred er for dårligt til at køre bus 3 timer om dagen, jeg har fået lægelig udtalelse på min krop ikke magter det, det krævede SB. der er dog ikke andre "anden aktør " på Bornholm så jeg skal deltage hjemmefra, da kommunen ikke vil bevilige taxa kørsel, hvilket jeg også selv syntes ville være ressource spild.

Jeg fik brev om når kommunen havde fundet en egenet transport mulighed for mig ville jeg høre fra dem, men det tror jeg næppe sker, har dog hellere ikke kunne læse mig til om det er noget de SKAL bevillige
pippi75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:16   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan se du er ledigheds ydelse, så skal man jo stå til rådighed for et fleksjob
men hvis du ikke man køre ind til anden aktør, hvordan vil du så komme ind til et evn. job måske burde du sygemelde dig og finde en anden løsning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:55   #6
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
kan se du er ledigheds ydelse, så skal man jo stå til rådighed for et fleksjob
men hvis du ikke man køre ind til anden aktør, hvordan vil du så komme ind til et evn. job måske burde du sygemelde dig og finde en anden løsning.
min tidligere SB som søgte fleksjobbevilling til mig, har skrevet at det ville være med henblik på en hjemmearbejdsplads nogle timer om ugen.
Så jeg tror måske at det er fordi min nye SB har glemt at læse min sag inden han sendte den til anden aktør.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 01:47   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af engager Se meddelelser
min tidligere SB som søgte fleksjobbevilling til mig, har skrevet at det ville være med henblik på en hjemmearbejdsplads nogle timer om ugen.
Så jeg tror måske at det er fordi min nye SB har glemt at læse min sag inden han sendte den til anden aktør.

Hi hi, det er da ikke noget de glemmer... -der står i deres manualer at det kan koste kommunen penge hvis de læser folks sager


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. Kontanthjælp,jobklub & afbud Hygeria Alt det andet 9 07-10-2011 22:16
Transport? Peppe Alt det andet 2 04-07-2010 17:28
Transport Susana Spørgsmål ang fleksjob 12 17-12-2008 09:21
anden aktør/jobklub putte52 Din historie 3 05-11-2007 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension