K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 21:00   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh, kære Benny.... der er såmænd ikke så langt til sandheden i det med fatsvag... altså idag da jeg var i bad og skulle slukke for vandet,, da stod jeg lidt og gloede på bruserhovedet alt imens jeg tænkte over hvordan er det nu det er man slukker for vandet.. jeg har et indstilleligt bruserhoved for vandtryk, og var lige ved at skulle til at dreje på det, istedet for på vandarmaturet..hm....

og jeg kan slet ikke finde ud af at køre med autopilot i min mands bil.. det går slet ikke, jeg må gøre det som jeg lærte det i de gamle dage..hihi..

nå, men det kan jo være det bliver bedre med tænkeren.. når min sag en dag bliver afsluttet med kommunen..

ja den med sommerfadøl lyder som en god ide.. måske du skulle kigge ind i vestsjællandsgruppen, og være med til en forårsøl...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 19:39   #2
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Mit spørgsmål til ministeren er:

1. Hvilken folketingsvedtaget lovparagraf er påhæftet socialministeriets RETNINGSLINJER for lægekonsulenter?

2. Hvordan kan RETNINGSLINJER (vedtaget af socialministeriet) tilsidesætte lægeloven?

http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm

Citat:
Hvem mon Socialminister så sender min henvendelse til, denne gang? (Begravelsesministeriet)
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 15:20   #3
lotte 54
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Lokation: odense
Indlæg: 8
Styrke: 0
lotte 54 er ny på vejen
Post At være syg

Kræver mere end et GODT Helbred. Der er INGEN der fortæller OS om vores Rettigheder og VI har Ikke overskud til at dykke ned i samtlige Love og § for at se hvad er min Ret og ikke mindst min Pligt som SYG Borger her i samfundet.
Godt der findes det her Forum.
lotte 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 18:30   #4
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lotte 54 Se meddelelser
Kræver mere end et GODT Helbred. Der er INGEN der fortæller OS om vores Rettigheder og VI har Ikke overskud til at dykke ned i samtlige Love og § for at se hvad er min Ret og ikke mindst min Pligt som SYG Borger her i samfundet.
Godt der findes det her Forum.
Nej, og når kommunerne sparer penge ved at omgås regler og love, har jeg hørt om BONUSAFLØNNING!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 13:17   #5
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 02.03.2011

Statsminister
Lars Løkke Rasmussen
Prins Jørgens Gård 11
1218 København K.

Kære Hr. Statsminister

Frustrerende 10 års menneskelig fysisk og psykisk ydmygelse, på grund af tilsidesættelse af ”LÆGELOV” (autorisationsloven)!

Som chef for dine ansvarsfravigende ansatte ministre i regeringen, er det nu dit ansvar, at besvare mit spørgsmål til disse ulydige ministre om hvorvidt det er lovligt, at lade nogle ”retningslinjer” gælde for lægekonsulenters vurderinger og beslutninger i sociale sager kommunerne, og dermed tilsidesætte den gældende autorisationslov (lægeloven)!

Det var den tidligere socialminister Karen Jespersen der i 1998 opfandt > Fælleserklæringen. Den er kun nogle uforpligtende retningslinjer, og ikke en folketingsvedtaget lov, der fritager lægekonsulenter for ansvar, når de i kommunerne fungerer som administrative ”kontorfolk” og skal oversætte læge- og speciallægeerklæringer til letlæseligt dansk.

Hvis socialministeriets ”RETNINGSLINJER” om lægekonsulenters eneste retmæssige funktion som oversættere (tolkning) af lægefagligt materiale i borgersager var gældende, burde det utvetydigt stadig være lægeloven der gjaldt.
Borgerne kunne da benytte sig af domstolene hvis en lægekonsulent bevidst eller ubevidst begik helbredsskadelige fejl, og lægekonsulenten kunne forvente at få inddraget sil autorisation.

Det skal være ansvarlige ”læger” for at de må behandle/oversætte borgernes private journaloplysninger!


Mit spørgsmål til Statsministeren:

Hvilken folketingsvedtaget lovparagraf er gældende, og som fuldt ud ”lovligt”, har til hensigt at tilsidesætte lægekonsulenters lægefaglige kompetencer, når og hvis de som oversættere omgør eller undlader, at henholde sig til faktuelle journaloplysninger om folks helbred, og altså statusoplysninger fra læge- og speciallægeerklæringer?

Hvilken folketingsvedtaget lovparagraf gælder vedrørende socialmini-steriets ”retningslinjer”, og som fritager lægekonsulenter for at kunne retsforfølges, når de bevidst som uddannede læger med autorisation begår helbredsskadelige fejl mod borgerne i sociale sager, og altså som aflønnede administrative kontoransatte i kommunerne?

Tabte sager ved domstolene:

Det er ufatteligt, at jeg ikke kunne vinde en erstatningssag ved Østre Landsret, som jeg havde anlagt mod Gladsaxe Kommune for, at have løjet om mit funktionsniveau, frataget mig (100% invalid) 75% af min hjælp i 3½ år.
Derved har Gladsaxe Kommune sparet 2.141.064,85 kroner, og sat mig fysisk 15 år tilbage, og dermed tilbage i kørestolen .

Lægekonsulenten tilsidesatte journaloplysninger, og brugte sagsbehandlerens løgnagtige oplysninger!

En retssag anlagt mod Gladsaxe Kommunes lægekonsulent ved Retten i Glostrup tabte jeg, og skulle betale 25.000 kroner i sagsomkostninger.

Efterfølgende modtog jeg ved min anke til landsretten nogle retningslinjer fra Retten i Glostrup, og her fik jeg et chok ifølge nedenstående citat…

Uddrag af: Redegørelse fra Retten i Glostrup af 24. maj 2007”

Det er sagsøgtes skyld, at sagsøgers hjælp blev sat ned. Det havde været
anderledes, hvis ikke sagsøgtes udtalelse havde været formuleret som den var, eller slet ikke havde foreligget”...

1. Sagsøger modtog sagsøgtes erklæring af 11. maj 2000. Han fik den tilsendt fra kommunen.

2. Sagsøgeren reagerede meget stærkt på sagsøgtes erklæring. Dette skyldtes, at den indeholdt mange ukorrekte oplysninger.

3. Sagsøgte kunne ikke vurdere sagsøgers situation alene på baggrund af de skriftlige oplysninger.

4. Det, at ”det lægelige skøn (fra lægekonsulenten) stod ved magt” betød at sagsøgers bistand blev beskåret væsentligt.

5. Dette medførte således et voldsomt indgreb i sagsøgers frihed.

6. Som følge af erklæringen blev hjælpen skåret yderligere ned til ca. 40 timer ugentligt.

7. Sagsøgte lagde vægt på sagsbehandlerens oplysninger, og syntes ikke, at lægens oplysninger hang sammen med disse.

8. Sagsøgtes opfattelse er, at han skal bistå sagsbehandlerne i Gladsaxe Kommune.

9. Det er ikke hans opfattelse, at hans job udelukkende skulle være at vurdere lægelige oplysninger.

10. Han er bekendt med de lægeetiske regler.

11. Han var opmærksom på, at sagsøgers læge skrev noget andet.
· Sagsøgte lagde mere vægt på sagsbehandlerens udtalelse end på sagsøgerens egen læges udtalelse.

Sagsøgte mente ikke, at en speciallægeerklæring ville hjælpe til at afklare diskrepansen i sagen.


Spørgsmålet om henvisning til en gældende og folketingsvedtaget lovparagraf der fritager læger der arbejder som ”ANSVARSFRIE” lægekonsulenter i kommunerne, er indtil videre blevet afvist af 3 ministre, hvoraf socialministeren er den hovedansvarlige.

Justitsminister Lars Barfoed sender stafetten (justitsministeriets brev af 18. oktober 2011) videre til Indenrigs- Sundhedsministeriet, uden svar vedrørende en gældende lovparagraf, og det selvom Justitsministeriet burde kende til gældende foreliggende lovparagraffer!

Sundhedsministeren sender stafetten (ministeriets brev af 175. november 2011) videre med henvisning om, at rette henvendelse til Socialministeriet, uden svar vedrørende lovparagraf!

Socialministeren kan ifølge mine breve af 20. januar og 7. februar 2011 ikke svare på mit spørgsmål, og sender stafetten videre til Sundhedsministeriet.

Vedlagt kopi: Brev af 18. oktober 2010 fra Justitsministeriet.
” ” Brev af 17. november 2010 fra Sundhedsministeriet.
” ” Brev af 20. januar 2011 fra Socialministeriet.
” ” Dom & Redegørelse fra Retten i Glostrup af 24. maj 2007.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 20:26   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...kompliceret sag, som jeg forsøger at få overblik over ved siden af egne slagsmål, som dog SLET IKKE kan sammenlignes med din sag.

Min beundring for din sejhed og udholdenhed!

Spændende at se reaktionen på dit brev til Løkke.

Krydser fingre for at det kommer noget positivt ud af din kamp :-)

K.h. Carmen

P.S. Har du set din fødselsdagstråd (tillykke bennyg, tror jeg, den hed)?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 13:04   #7
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...kompliceret sag, som jeg forsøger at få overblik over ved siden af egne slagsmål, som dog SLET IKKE kan sammenlignes med din sag.

Min beundring for din sejhed og udholdenhed!

Spændende at se reaktionen på dit brev til Løkke.

Krydser fingre for at det kommer noget positivt ud af din kamp :-)

K.h. Carmen

P.S. Har du set din fødselsdagstråd (tillykke bennyg, tror jeg, den hed)?
Jeg tvivler på, at han vil/kan svare.

Alle ansvarlige ministre forsvarer deres egen røv, når staten har jokket i spinaten!

Men de får ikke fred.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 11:13   #8
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
godt skrevet Benny,
jeg skal også til at skrive igen og den 18. skal vi til møde med sagsbehandler m.fl. og jeg har ikke den store tiltro til dette møde med det kender du/ I jo godt.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 15:05   #9
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Benny Gerhard

http://www.k10.dk/showthread.php?p=159646#post159646
__________________________________________________

Det var hurtigt, at Vibeke Manniche fik "lukket" for DEBATTEN vedrørende LÆGEKONSULENTER! Var det måske fordi hun ikke kunne besvare FAKTA?

Vibeke Manniche: Tidvist dukker der mærkelige historier op – som mest af alt handler om at dæmonisere lægekonsulentens arbejde!

FAKTA: http://www.benny-g.dk/ostre_landsret_2006.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 11:22   #10
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Er næsten tom for ord, men håber sandelig at du holder modet oppe Benny Gerhard...

__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension