K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 22:52   #1
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Læge si'r: Stå frem med jeres historier!

http://www.svendborgsnetavis.dk/l%c3...d-jeres-sager/

Læs historien og se om du kan genkende din egen historie.

Sekv har jeg fået NOK!

Jeg har taget kontakt til kommunalbestyrelsesmedlemmer fra socialdemokratiet i torsdags, og allerede nu er der ved at komme skred i sagen.

Socialdirektøren, jobcenterchefen og formanden for arbejdsmarkedsudvalget har fået besked om at der ifølge kommunalbestyrelsesmedlemmet burde være tilkendt pension i min sag.

Det ér svært at finde mod til kontakte politikerne i kommunerne - men de bed ikke! De er faktisk meget forstående og rigtigt glade for at der endeligt er nogle der står frem, da de jo ellers ikke har mulighed for at hjælpe.

Keep up the spirits!
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:11   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
http://www.svendborgsnetavis.dk/l%c3...d-jeres-sager/

Læs historien og se om du kan genkende din egen historie.

Sekv har jeg fået NOK!

Jeg har taget kontakt til kommunalbestyrelsesmedlemmer fra socialdemokratiet i torsdags, og allerede nu er der ved at komme skred i sagen.

Socialdirektøren, jobcenterchefen og formanden for arbejdsmarkedsudvalget har fået besked om at der ifølge kommunalbestyrelsesmedlemmet burde være tilkendt pension i min sag.

Det ér svært at finde mod til kontakte politikerne i kommunerne - men de bed ikke! De er faktisk meget forstående og rigtigt glade for at der endeligt er nogle der står frem, da de jo ellers ikke har mulighed for at hjælpe.

Keep up the spirits!
Dejligt for dig, men glæd dig ikke for tidligt. Min sag har også været forbi lokalpolitikere flere gange, og trods personlige garantier på at få opdateret ressourceprofil (som jeg bare ikke kunne få), har ordene ikke været meget andet end en sludder for sladder værd
Det er meget muligt at det i det store billede har gjort at min sag ikke er blevet fuldstændig syltet, men nogen 'mirakelkur' er det bestemt ikke

Jeg siger ikke dette for at tage modet fra dig, men for at forberede dig på at du godt kan gå hen og blive skuffet, når du opdager effektiviteten udebliver. I det mindste bliver du mere synlig, og det er aldrig skidt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:31   #3
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg regner ikke med noget overhovedet mere. Men nu stopper møllen ikke igen.
Næste skridt er pressen, og jeg er ikke bange for kommunen længere.
Hvis de smider mig af kontanthjælpen, så¨må vi leve af min kones førtidspension.
Sku de finde på at tage dén osse, ja så må vi ud med raslebøssen. s.

Det er ikke meningen at man skal sælge ud af sit psykiske og fysiske helbred for ussel kommunal magtmisbrugsmammon.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:43   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Følgende er tilsendt Svendborg kommunalbestyrelse

ATT. Kommunalbestyrelsen Svendborg kommune.


I forbindelse med lidt offentlig uro om behandlingen af borgerne i Svendborg kommune har jeg fundet det særdeles vanskelig, at finde de i loven krævede sociale sagsbehandlingsfrister, kommunalbestyrelsen har pligt til at vedtage og offentliggøre.

I samme forbindelse tillader jeg mig at minde kommunalbestyrelsen om lovskærpelsen, netop omhandlende offentliggørelse af social sagsbehandlingsfrister, L117 pr 1.april 2010
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

I sagens alvor forventer jeg en hurtig reaktion på det anførte.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
www.k10.dk

CC.: Svendborg Netavis
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 00:10   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg regner ikke med noget overhovedet mere. Men nu stopper møllen ikke igen.
Næste skridt er pressen, og jeg er ikke bange for kommunen længere.
det jeg siger nu er heller ikke for at tage modet fra dig husk at gå til pressen kan få alvordelige konsekvenser for sig

Citat:
”Og jeg vil faktisk opfordre dem til at stå frem og fortælle, hvordan de er blevet behandlet. Det skal der åbenbart til, hvis man skal gøre sig håb om, at politikerne vil reagere
nu har der været så meget i nyhderner osv osv men mining og personlig afaring er har ikke hjulpet en skid ikke andet en SF S osv osv lover grønne skove osv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 00:34   #6
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Ja nogle gange er jeg jo også i tvivl, om det ikke bliver værre.

Men jeg har altså selv, som tidl. nævnt i en anden tråd, skrevet til DR1 igår.

På:

http://www.dr.dk/DR1/kontant/Klag+din+sag_1.htm

Så må vi se.

MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 00:40   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
nu har der været så meget i nyhderner osv osv men mining og personlig afaring er har ikke hjulpet en skid ikke andet en SF S osv osv lover grønne skove osv
Det er jo netop der, problemet ligger. Politikerne er ikke andet end nikkedukker, når det kommer til selve forvaltningen af systemet. De kan have nok så mange ideologier, retfærdighedssans, og måske endda en oprigtig forargelse over at finde ud af, hvordan nogle mennesker behandles. Det hjælper bare ikke meget, fordi de ikke selv står med arbejdshandskerne på i **** til skuldrene (sjovt, som der udøves automatisk censur mod nogle ord her på k10...)

De kan som sådan godt ligge pres på forvaltningerne, og udstikke retningslinier, men de kan ikke ændre virkeligheden inde i selve forvaltningsapparatet

Og sådan finder man så ud af, at der kan være meget meget lang vej fra politisk ideologi til virkeligheden

extra
Det er smadder godt du har sluppet din 'autoritetstro' overfor de højere magter. Vi har jo også gerne en indbygget ide om at vi jo ikke vil skabe drama og være til besvær.
Men man kan på et tidspunkt komme derhen, hvor det hele er blevet så grotesk, og så mener jeg faktisk (lige som lægen i artiklen) at vi har pligt til at gøre opmærksom på os selv og vores historie. For kun ved at gøre det, kan vi gøre håb om at skabe en forandring. Måske ikke for os selv, men så dem, der følger efter
Det er godt at høre, du har fightervilje!
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 03:21   #8
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Jeg har også haft fat i borgmesteren i min kommune. Min forlængelse af sygedagpenge var meget tæt på at udløbe. Jeg havde ingen sagsbehandler så jeg snakkede med chefen for jobcenteret. Hun rejste så og "glemte" at fortælle mig hvem jeg skulle henvende mig til efter hendes afsked som hun havde lovet mig. Så blev jeg sur og skrev en mail til borgmesteren og skal da lige love for at så skete der noget. Dagen efter havde jeg en mail fra den nye chef på jobcenteret. De købte privat hjælp til at færdiggøre min sag og jeg blev visiteret til ledighedsydelse via SM A 38-02. Det blev jeg 1. november 2010 og skal til møde på torsdag så må jeg se hvad der så skal ske, så det kan godt nytte at henvende sig til de højere magter

Hilsen Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 03:55   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det er jo netop der, problemet ligger. Politikerne er ikke andet end nikkedukker, når det kommer til selve forvaltningen af systemet. De kan have nok så mange ideologier, retfærdighedssans, og måske endda en oprigtig forargelse over at finde ud af, hvordan nogle mennesker behandles. Det hjælper bare ikke meget, fordi de ikke selv står med arbejdshandskerne på i **** til skuldrene (sjovt, som der udøves automatisk censur mod nogle ord her på k10...)
Der er ret få politikere, der i bund og grund ved noget om det de brygger politik på.

Det er et af problemerne ved et repræsentativt folkestyre - at det grundlæggende er lægfolk, der sættes til at rode al det crappy lovgivning sammen som folket efterflg. må døje med.


I lokalpolitik sidder typerne og vedtager budgetter, som de ikke kender konsekvensen af.

Jeg har fx hørt, at en lokalpolitiker stemme for økonomiske stramninger på plejeområdet med den ene hånd og hysterisk hyle op med den anden hånd om at en pårørende ikke passes godt nok på det lokale kommunale plejehjem - selv om pgl. er visiteret til samme pleje som alle andre borgere i samme situation (givet ud fra de tilrådighed værende ressourcer).


I forhold til arbejdsmarkeds og sociallovgivning er det politiske flertals tanke, at området skal se fint ud men helst koste så lidt som muligt - derfor har vi en lovgivning på området, der ikke ser helt urimelig ud, men samtidig er skruet sammen på en sådan måde, at der ikke sker noget af betydning ved at der efterflg. udlægges administrative benspænd for borgerens adgang til området (det er blot et ekstra must, der giver mere rødvin til den herskende elite).

Eller sagt på anden vis: det er ikke meningen at lovgivningen skal virke som den officielt er tænkt, men derimod som den skjulte agenda byder.

Det kan derfor ikke undre at der er så megen fortvivlet trafik her på K10
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 14:55   #10
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
[QUOTE=victoriane;149659]Jeg regner ikke med noget overhovedet mere. Men nu stopper møllen ikke igen.
Næste skridt er pressen, og jeg er ikke bange for kommunen længere.
Hvis de smider mig af kontanthjælpen, så¨må vi leve af min kones førtidspension.
Sku de finde på at tage dén osse, ja så må vi ud med raslebøssen. s.

Husk lige at minde dem om Grundlovens § 75 ... som siger følgende

§ 75
Paragraf fra Grundloven
LOV nr 169 af 5/6/1953

Stk. 1. Til fremme af almenvellet bør det tilstræbes, at enhver arbejdsduelig borger har mulighed for arbejde på vilkår, der betrygger hans tilværelse. Stk. 2. Den, der ikke selv kan ernære sig eller sine, og hvis forsørgelse ikke påhviler nogen anden, er berettiget til hjælp af det offentlige, dog mod at underkaste sig de forpligtelser, som loven herom påbyder.

Som jeg opfatter disse sætninger og især den sidste. Ja så har du efter grundloven ret til hjælp, fordi du HAR!! underlangt dig alle love og regler i forbindelse med en afklring og behandlingen af din sag


Det er ikke meningen at man skal sælge ud af sit psykiske og fysiske helbred for ussel kommunal magtmisbrugsmammon

Nej det har du så bestemt ret i... og jeg har aldrig forstået pointen i at folk først skal kysse gulvbrædderne for derefter at skulle samles op på samme niveau, som man var på, da man blev syg.

I min termologi koster denne mærlige løsningsmodel rigtige mange penge og samlede man folk op , der hvor der befandt sig da sygdommen indtrådte, ville omkostningerne både personligt og økonomisk være 1/2 veret og måske 0 stillet for den personlige del
:

kram: M2y som ikke fatter alting
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 16-02-2011 kl. 14:57. Årsag: staveged
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rygpatienter historier phhmw Din historie 43 03-07-2018 16:50
TV2 efterlyser historier; lena Politik og Samfund 1 30-09-2013 21:02
Fattigdom - historier søges FlemmingC Politik og Samfund 19 23-04-2010 14:44
Historier søges Ragdoll Alt det andet 11 19-11-2009 14:19
Svendborg - historier zuza Det er da strengt ! 1 17-07-2008 12:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension