K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2011, 23:16   #1
sommer-fugl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
sommer-fugl er ny på vejen
Godkendt til fleksjob...

ja det blev jeg i oktober 2010, søger, søger og søger, men ja desværre uden held.
Men må jeg arbejde som timelønnet? Når jeg selvfølgelig bare kommer op på de ml. 16 og 20 timer omugen, som fleksbeviset vejleder og jeg kan.

På forhånd tak.
sommer-fugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 23:27   #2
Sofia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
Sofia er ny på vejen
Jeg ved ikke helt, hvad du mener, men om et job er timelønnet eller månedslønnet er ligemeget ifm. fleksjob. + Hvis du finder et sted, hvor de kan bruge dig i eks. 10 timer, kan du tage timerne over en begrænset periode og blive betalt ordinært. Bare husk at Ydelskontoret skal have en kopi af din lønseddel hver måned så de kan modregne lønnen i din ledighedsydelse. Og husk du ikke må skrive under på en kontrakt der binder dig. Og selvfølgelig underrette din sagsbehandler eller jobkonsulent, hvis nu de har noget på bedding, eksempelvis et kursus eller lign. Er timerne på omkring det du er visiteret til og vil kunne klare i det respektive job, så skal der selvfølgelig laves fleksjob.

Held og lykke med jobsøgningen
Sofia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 00:37   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg mener at et hvert job skal godkendes at komunen når man er flexer,inden man over hovdet aftaler noget.

der skal skrives en del papir inden du går igang.

Selv fik jeg besked på jeg ikke måtte søge noget der var mindre end de timer jeg var visiteret til .

Måske der lige er nogle der kan finde nogle § om det.

Pas på ikke gøre noget forkert her.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 01:04   #4
Sofia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
Sofia er ny på vejen
Selvfølgelig skal man søge arbejde på de timer, man nu kan. Men er man heldig at få en fod indenfor hos en arbejdsgiver, der måske til at starte ud med kun kan tilbyde eks. 10 timer ugentligt, så skal man da tage dette. Og som jeg skriver, underrette sin jobkonsulent eller sagsbehandler.

I bekendtgørelsen om beregning af ledighedsydelse m.m. står flg.:
§ 3. Arbejde, der udføres i en periode, hvor personen modtager ledighedsydelse, medfører fradrag i ledighedsydelsen. Dette gælder også arbejde uden for normal arbejdstid og på helligdage.

Dette skal der ikke laves papirer på, det er kun ved decideret fleksjob. Aflønningen sker ordinært.
Sofia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er benådet/ godkendt til fleksjob supersus Spørgsmål ang fleksjob 30 03-04-2012 22:54
Svært at få godkendt fleksjob? ladytass Spørgsmål ang fleksjob 5 16-02-2012 01:17
godkendt fleksjob Charnov Spørgsmål ang fleksjob 16 18-11-2011 13:40
Juhuuuu er godkendt til fleksjob Tito Spørgsmål ang fleksjob 5 31-03-2010 17:52
Er det overhovedet muligt at få godkendt fleksjob??? fighteren Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2007 12:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension