K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2008, 23:57   #1
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ny sagsbehandler...

..igen...igen.

Har lige opdaget via min "lønseddel", at jeg igen har fået ny sagsbehandler. Det er så den 3. på et år og i den samme kommune.

Jeg har som regel altid lige nået, at blive kaldt til samtale hos min sagsbehandler en enkelt gang og næste gang man så bliver kaldt ind, er de altid skiftet ud.
Det fremmer jo ikke ligefrem min sagsbehandling og jeg bliver altid kaldt ind til samtale, fordi min sag tilfældigvis lige er fundet i bunken- dvs. sagsbehandleren har som regel aldrig fået læst sagen igennem.

Andre herinde, der også har det problem ?
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 00:13   #2
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Hej Buffy.
Jamen velkommen i klubben da !
Øh - der er jo nogen af os der har været medlem i 7-10 år.
Hvad tror du vi har oplevet - du er langt bagefter.
Uhyggeligt ikke ?
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 00:20   #3
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Buffy!

Det er træls, men omvendt kan man sige - bare de behandler dig ordentligt og med respekt for din sygdom, så er det vel i orden. Jeg bor selv i Vesthimmerland. Jeg har haft den samme sagsbehandler i halvandet år. Hun er ikke for småbørn...... jeg ville hellere ha' haft 3 der behandlede mig med respekt uden mistro og mistillid.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 08:33   #4
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ja, de har da heldigvis været flinke de to sagsbehandlere, at jeg har nået, at snakke med. Har også oplevet de rigtig trælse af slagsen, der modarbejder en fremfor, at hjælpe en.

Har været i systemet i 12-13 år, så det er heller ikke nyt for mig, at sagsbehandlere åbenbart finder nyt arbejde hver ½ år- er bare lidt træt af det. Det virker for mig, som om, at det er dem, der gerne vil hjælpe folk, der ofte giver op og ryger ud og så sidder harperne tilbage...
Den teori bekræfter du jo også lidt, Den udstødte.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 09:42   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Buffy, ja, det kender jeg godt, det er belastende at skulle forklare sig forfra igen og igen, også selvom de er flinke.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 10:05   #6
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Da jeg første gang mødte frem til en uforberedt sagsbehandler, så meddelte jeg at jeg satte mig udenfor igen og ventede indtil han havde læst min sag igennem.

Siden da har jeg har jeg aldrig haft problemer når jeg skiftede sagsbehandler.

Oplever selv problemet med skiftende sagsbehandlere som noget mere følelsesmæssigt end noget konkret hvis man bare selv er aktiv og sørger for at ens journal bliver holdt ajour.

Det skulle jo også helst være det der var nedfældet der havde betydning.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 10:41   #7
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Den sagsbehandler der står på ens "lønseddel" er ens ydelsessagsbehandler, altså det er ikke den du møder i jobcentret.

tjaa...hvis jeg skulle sætte mig udenfor døren til min sagsbehandler og vente til vedkommende havde læst min sag, så ville det tage en uge, for min sag fylder 500 sider...
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 22:41   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kan nogen forklare mig, om den sagsbehandler man har på kommunen/jobcenter er der for at hjælpe en, eller for at modarbejde en. ?
jeg har da trukket i nittelodmaskinen da jeg fik tildelt min. har aldrig mødt ham, trods sygdom i snart 2½ år.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 23:02   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
officelt skal de hjælpe en men nogen har den attitude at de vil straffe en , men i det store og hele tror jeg de vil og skal hjælpe en , mange gange kan et brev til kommunal bestyrelsen , anmodning om aktindsigt , et brev til borgmesteren og nogle krav til sagsbehandleren sætte gang i processen .

Prøv at skriv lidt mere , så kan vi jo se om der er noget der mangler og en måde du kan få lidt fart på sagsbehandleren at gå i 2½ år uden at møde vedkommen det er dybt kritisabelt ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 03-04-2012 08:53
ny sagsbehandler baldur Dit og Dat 10 02-12-2008 15:34
sagsbehandler kimmik Det er da strengt ! 7 24-10-2008 15:03
sagsbehandler pruttenQ34 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 06-09-2008 16:47
Sagsbehandler andi1975 Alt det andet 20 14-07-2008 12:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension