K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2012, 15:12   #1
Dragking
På vej til at lære K10
 
Dragkings avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2009
Lokation: Kbh
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dragking er ny på vejen
Skal også snart i arbejdsprøvning igen

Var sidst i arbejdsprøvning i 09 og har ikke gjort det godt for de skiftende sagsbehandlere bliver ved med at indhente speciallæge dokumentation fra 2 forskellige afdelinger på Riget som endnu ikke har meldt tilbage.
Læge konsulent har ellers meldt mig uarbejdsdygtig ud fra en speciallæge udtalelse fra Hvidovre endokrin-afdeling.
Det er meget forvirrende.
Min arbejdsevne er svingende; fra 2 timer til 0 pr. dag grundet muskelsvaghed, smerter i muskelvæv, skøre knogler og irritable led, mental forvirring, udmattelse, diarré, kvalme og opkastninger.
Jeg er også ængstelig, bliver let stresset og går i selvsving over ingenting.

Alle disse symptomer er beskrevet under min diagnose for Multipel Endokrin Neoplasi type 1 men er svært læsestof for sagsbehandlere og konsulenter.

Ved sidste arbejdsprøvning blev jeg hjemme, sygemeldte mig, de fleste dage grundet løs mave, kvalme, svimmelhed, rygsmerter og stress og måtte halvvejs i forløbet gå til læge og bede om nervepiller for at kunne gennemføre.

Jeg har læst på nogle af jeres beretninger herinde og det er til stor trøst!
Nedsætter stressniveauet betragteligt; i skal have tak <3
Dragking er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 15:19   #2
Dragking
På vej til at lære K10
 
Dragkings avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2009
Lokation: Kbh
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dragking er ny på vejen
Glemte at stille et konkret spørgsmål

Jeg har kopieret dag-skema samt ugeskema herindefra og vil begynde at udfylde dem så snart min indkaldelse kommer.

Hvad mere kan jeg gøre for at få en veldokumenteret arbejdsprøvning ?
Dragking er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 17:36   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det skal jeg også snart, men heldigvis kun 4 uger
har selv valgt det først skal være nu, efter alle behandlingsmuligheder er udtømte
men har ingen indtægt og derfor selv har kunne vælge

Men du skriver
Ved sidste arbejdsprøvning blev jeg hjemme, sygemeldte mig, de fleste dage grundet løs mave, kvalme, svimmelhed, rygsmerter og stress og måtte halvvejs i forløbet gå til læge og bede om nervepiller for at kunne gennemføre.

hvis det bliver det samme i dag, så vil jeg tro kommunen ikke vil kunne vurdere din arbejdsevne.
det lyder mere som om du skal have en erklæring på du ikke kan gennemføre en
det er bare meget svært at opnår, da det skal give varig skader
vi får det nok alle sammen dårligt i en arbejdsprøvning, men vi kommer over det
sidste gang tog det 2 måneder
men det er jo meget logisk, når vi har en masse ting og slogs med

fint du skriver en dagbog, men du skal også have lavet en plan for hvad der skal ske
alså timetal skånebehov og så videre inden du starter.

Er det er reva center(alså et sted, hvor man være i arbejdsprøvning med stor støtte}
eller er det en almindelig virksomhed
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 19:09   #4
Dragking
På vej til at lære K10
 
Dragkings avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2009
Lokation: Kbh
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dragking er ny på vejen
Jeg har ikke fået indkaldelse endnu men regner med at det er Incita i Valby der skal stå for arbejdsprøvningen.
Jeg tror der er de relevante felter i dags og uge-skemaerne til info om også tid
Dragking er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 20:35   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dragking Se meddelelser
Var sidst i arbejdsprøvning i 09 og har ikke gjort det godt for de skiftende sagsbehandlere bliver ved med at indhente speciallæge dokumentation fra 2 forskellige afdelinger på Riget som endnu ikke har meldt tilbage.

Har du prøvet at rykke afdelingen på rigshospitalet for deres manglende svar? Prøv det... De bør gøre deres arbejde og udføre det svar, som jobcentret mangler svar på. Du kunne evt. maile til dem.

Læge konsulent har ellers meldt mig uarbejdsdygtig ud fra en speciallæge udtalelse fra Hvidovre endokrin-afdeling.
Det er meget forvirrende.
Min arbejdsevne er svingende; fra 2 timer til 0 pr. dag grundet muskelsvaghed, smerter i muskelvæv, skøre knogler og irritable led, mental forvirring, udmattelse, diarré, kvalme og opkastninger.
Jeg er også ængstelig, bliver let stresset og går i selvsving over ingenting.

Jeg synes da næsten, du bør kontakte din læge og høre denne ad, om lægen synes, det er ok at sende dig i en endnu arbejdsprøvning. Hvis ikke, hvor lægen mener, det kun vil forværre dit helbred, så bør lægen give jobcentret besked.

Alle disse symptomer er beskrevet under min diagnose for Multipel Endokrin Neoplasi type 1 men er svært læsestof for sagsbehandlere og konsulenter.

Lægekonsulenten bør kunne skrive ganske kort på en mere forståeligt sprog, hvad sygdommen indebærer. Men det er heller ikke kun diagnosen, de skal se på, men din funktionsnedsættelse.

Ved sidste arbejdsprøvning blev jeg hjemme, sygemeldte mig, de fleste dage grundet løs mave, kvalme, svimmelhed, rygsmerter og stress og måtte halvvejs i forløbet gå til læge og bede om nervepiller for at kunne gennemføre.

Det kan ikke være meningen, at du skal bede om nervepiller for at klare en arbejdsprøvningsdag. Nævn det for din læge, at du har måtte gøre det, og at det ikke holder i længden.....

Jeg har læst på nogle af jeres beretninger herinde og det er til stor trøst!
Nedsætter stressniveauet betragteligt; i skal have tak <3
Og husk pas godt på dig selv, lad ikke noget forværre dit helbred yderligere. Hav din læge med indover hele tiden.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 10:17   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dragking Se meddelelser
Jeg har ikke fået indkaldelse endnu men regner med at det er Incita i Valby der skal stå for arbejdsprøvningen.
Har de fortalt hvad slags arbejde du skal prøves i ?


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 15:19   #7
Dragking
På vej til at lære K10
 
Dragkings avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2009
Lokation: Kbh
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dragking er ny på vejen
@Curls: tak for de mange gode forslag som jeg vil prøve at følge

@Ekseleven: Jeg ved endnu ikke hvor, hvornår eller hvad der skal foregå men jeg vil prøve at få en lægeudtalelse og rykke Riget for tilbagemeldinger samt se tiden an
Dragking er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad skal jeg snart prøve????? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 2 30-01-2013 12:15
Skal vi ikke snart have et Dansk forår? Indiansummer Politik og Samfund 2 05-01-2012 18:40
skal snart i arbejdsprøvning - går jeg ud fra! hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 19 01-04-2011 21:06
Er det bare arbejdsprøvning igen igen !!? Enteneller Spørgsmål ang fleksjob 6 11-03-2009 21:21
Skal jeg ud i arbejdsprøvning igen? Maije Din historie 3 09-10-2007 11:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension