K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2012, 21:51   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Pension/fleksjob?

Hej igen alle sammen

Min sag køre stadig og er nu taget af sygedagpenge og røget på kontanthjælp. Har fået lavet speciallægeerklæring, som siger, at jeg ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked på normale vilkår. Det samme mener psykiatrien.

Min lidelse står beskrevet således i mine papirer:
1) forstyrrelse af aktivitet og opmærksomhed (adhd)
2) Social forbi
3) Blandet obsessiv kompulsiv tilstand
4) personlighedsrelateret problematikker, emotionel ustabilitet, impulsivitet og selvdestruktive tendenser.
5) tilbagevendende depressioner.

Jeg får pt 2 * 54 mg concerta dagligt, 150 mg sertralin samt seroquel.
Concerta hjælper på min uendelige træthed, men ikke meget. Har ingen virkning af min forstyrrede personlighed og angst. Jeg magter ingenting.
Bliver stresset meget nemt, og reagere med alkoholmisbrug, vejrtrækningsproblemer, angstanfald og depressiv tilstand, hvor jeg er nedtrykt meget.

Skal nu i afklaring på et beskyttet værksted, og ved ikke hvor det bærer hen. Pt magter jeg nok at arbejde 5-7 timer om ugen. Men kan ikke arbejde et sted med mange mennesker.

lægekonsulenten mener, at jeg ikke kan få sygedagpenge, da min arbejdsevne er varigt nedsat og han ikke mener, at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, men pga medicinbahandlingen, mener han endnu ikke at tilstanden er stationær, da jeg kun har fået behandling i 5 måneder.

Hvad tænker I?

Hvad skal jeg regne med?

Jeg er forresten 33 år, har 3 børn, og været indlagt for selvmordsforsøg blandt andet.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 01:04   #2
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hej Ladytass

Det er ikke nogen her, der kan fortælle dig om du er berettiget til fleksjob, pension, eller ingen af delene.

Hvor mange diagnoser man har, betyder ikke alt, det er din arbejdsevne der er vigtig. Du skal afklares, om du er i stand til at få en hverdag til at fungere med et job. Et job i sig selv, er fint nok, men kan du magte det og hvad der er lige så vigtig, kan du magte en hverdag med dine børn, efter du har passet et job. Her vil dine diagnoser spille ind.

Får du stress og uro i kroppen ved afklaringen, vil du måske dæmpe det med alkohol, hvilket vil give dig ro, men ikke helt fjerne uroen. Den blusser op igen, når kroppen er fri for alkoholen.

Der er MANGE faktorer der spiller ind i den afklaring.

Du må prøve at kæmpe dig gennem den afklaring så godt du kan, selv om det bliver svært. Mød op hver dag, hvis muligt. Ved godt at nogle dage bare sucks, men kæmp dig hen på stedet, så de også kan se den side, selv om du hellere vil være hjemme. Vær åben og venlig over for andre på stedet.

Tænk forløbet som en slags test af dig, som andre vil følge. Du skal være dig selv, ikke prøve at gøre mere end du er i stand til. Hvis du bliver spurgt, hvordan du har det, så vær ærlig.

Brug den hjælp du har mulighed for at få på stedet, vær ikke for stolt til det, de er der for det samme.

Jeg vil håbe det allerbedste for dig. Jeg har læst nogle af dine tidligere indlæg. NU fortjener du at komme videre og ikke gå i den uvished mere. Du fortjener at der sker noget posetivt i dit liv. Du gør dig sikkert mange tanker om din fremtid. Det er tanker der er med til at stresse dig yderligere og det har du ikke brug for nu.

Har du brug for yderligere info, skriver du bare enten her, eller i en privatbesked.

Hilsen
Palle
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 01:13   #3
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Det lyder da som om du ikke er færdig udredt, de bør forlænge dine sygedagpenge.
5 mdr. på medicin er da noget.
Kan lægekonsulenten så fortælle hvorlænge du skal medicineres?
Dit timeantal lyder till en FP, men SB er jo så forskellige.

Be well
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 07:11   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Skal nu i afklaring på et beskyttet værksted,
1-2 uger før du starter i afklaringen bør du begynde at skrive en udførlig dagbog for hele døgnet, der findes en under Nyttige Links (se øverst på siden her) og så er der denne her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Når du er i afklaring er det vigtigt, at du møder op hver dag, så vidt du overhovedet er i stand til det.
Men for at give et retvisende billede af hvad du kan, så bør du sige fra (går hjem) når du ikke kan klare mere.

Hvis du en dag mest føler for at ringe og sygemelde dig, så gå derhen, og fortæl så hvordan du har det og gå hjem igen.

Hvis du ringer og melder dig syg, så kan de ikke vurdere dig. Enten kan afklaringen så ikke bruges til noget, og du skal i en ny, eller også bliver du forlænget.

Det kan være en god idé, at have sin læge med på sidelinien når man er i en afklaring.

Skriv endelige herinde om hvordan det går i din afklaring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 14:31   #5
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Så vil jeg lige komme med en opdatering........

Hele mit korthus væltede i mandags, drak 3 liter rødvin, skar en del i mig selv og ambulance, vagtlæge, veninder og min far endte med at være her.
Jeg ville gerne indlægges, men da ambulancen tvang seroquel i mig for at jeg skulle falde til ro, og jeg derefter skulle sidde og vente 1 ½ time på vagtlægen, så dejsede jeg om af træthed.
Vagtlægen ville kun tage mig med, hvis jeg kunne komme op og snakke, men var på det tidspunkt ikke i stand til at rejse mig.
Heldigvis blev min far + veninde og svigermor kom tirsdag morgen og fik unger afsted.

Mig ind på psykiatrisk, som nu mener, at jeg er biopolar (jeg er enig) og har kæmpe udsving. Så min antidepressiv har åbenbart skubbet mig den forkerte vej. Samt mit concerta har skubbet til selvmedicinering af alkohol.

Skal nu på straterra og venlafaxin (som jeg tvivler meget på, da det jo også er antodepressiv), og har lige fået af vide, at det ikke går, når jeg er maniodepressiv.
Ud over dette er jeg også kommet på antibus (staves?).

Fy for ******* en omgang - er helt færdig pt.
Jeg er flov, ked af det, ked af min opførsel og hele mmin plan for afklaring nu vel skal udsættes igen

Puha skulle bare lige ud med det.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 17:16   #6
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Og tusind tak for alle jeres svar. De betyder meget selvom jeg ikke altid får svaret.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 17:24   #7
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Nej du har ingen grund til at være flov
Du lider kæmper og er syg

Har du overvejet Lamotrigin det er godt mod bibolar lidelser og fungerer fint med ritalin ,som at du måske kunne overveje i stedet for concerta
Concerta har et noget blakket ry blandt adhd er, der er mange at det ikke hjælper Værdien af concerta er langtidsvirkningen (færre piller)

Lamotrigin oplever jeg som fremragende til at udjævne de voldsomme humørudsving som jeg forstår er et af dine hovedproblemer (alle vi adhder har det problem mere eller mindre) til dig
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 17:28   #8
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Det vil jeg skrive ned.

mobilteam kommer imorgen, da jeg krævede at komme hjem, vil ikke indlægges mere. Har en person hos mig hele tiden hjemme, da de ellers ikke ville udskrive mig.

Jeg er ligeledes blevet tilknyttet noget udekørende personale i psykiatrien, som også kommer fremover. De skal udredde mig for biopolar lidelse, som de mener jeg har. Min mormor var også biopolar, så kan jo have arvet det.
Lige nu føler jeg mig bare så syg, at jeg føler, at jeg har mistet forstanden.
Jeg har mareridt i vildskab, og kan alligevel ikke sove. Jeg græder og det hele er bare sort. Jeg er bange, bange for at miste mig selv, mine børn, min dejlige kæreste og alt det gode.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 17:38   #9
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Koldt vand i blodet, du har mennesker der elsker dig og du er i gang med at få orden på det
Din kæreste og børn familie kæmper for dig så det vil helt sikkert gå godt
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31
fra fleksjob til pension Stella Spørgsmål ang fleksjob 27 02-08-2007 12:36
Fleksjob og pension Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 1 24-01-2006 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension