K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 16:43   #1
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Kan de forlange aktivering uden noget formål??

Jeg har søgt rundt omkring uden at kunne finde svaret, så nu skriver jeg her i håb om nogen kan svare mig

Jeg har været sygemeldt siden april 08 (og får supplerende kontanthjælp siden sep 09)..... og er pt i min 4. arbejdsprøvning, som slutter i denne uge.

Nu er sagsbehandler og virksomhedskonsulent ved at snakke om at de gerne vil forlænge min arbejdsprøvning samme sted. De siger de kan kræve mig aktiveret .... også uden nogen grund

Så spørgsmålet er kan de kræve jeg fortsætter min arbejdsprøvning eller aktivering eller hvad de nu vil kalde det (det ved jeg ikke p.t skal holde møde på torsdag) uden at det har noget formål/grund .... altså bare som "opbevaring"?

Er der noget med at der er kommet en ny lov som gør at man som sygemeldt skal aktiveres (hele tiden)??

Håber nogen kan hjælpe
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 16:45   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du er sygemeldt tror jeg de først skal spørge din læge om du kan aktiveres f.eks 10 timer om ugen.

Hvis din læge siger ja, må de gerne aktivere dig..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 17:03   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja hvis du ikke har nogen læger som siger du ikke må aktiveres
så kan de godt forlange aktivering

du skriver
pt i min 4. arbejdsprøvning, som slutter i denne uge.

er du sikker på det er en rigtig arbejdsprøvning
jeg tror de løber med en halv vind og det er ikke en rigtig arbejdsprøvning
kommunen får nemlig refusion og når du er på kontanthjælp får de et tilskud fra staten
når du er i aktivering
har selv været i systemet i siden 2008 og er aldrig kommet i aktivering
men har været i arbejdeprøvning en gang i 3 måneder
det kan der en 11 sider lang rapport ud af

du bliver nødt til selv at sige stop for det her
hvis du er færdig med behandling af din sygdom
så er der kun 3 muligheder
pension
flexjob
revalidering

flexjob og pension kræver at behandlingsmulighederne er udtømte
så hvis du ikke har papir på det, så er det med at komme i gang med videre undersøgelser

samt du skal nok tænke over, hvor ser du selv
flexjob eller pension eller måske revalidering
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 17:46   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Giraffen.

Det væsentlige punkt i din tråd er om du er i aktivering el. arbejdsprøvning. Ja, for den sags skyld praktik! jeg har tidl. skrevet indlæg om netop dette emne, hvor definitionerne sammenblandes og bruges over en bred kam, men der er jo væsentlig forskel på formål med de forks. tiltag.

Det er derfor central, at du får kigget i den aktindsigt du forhåbentlig har, og får nærlæst om du er i aktivering el. arbejdsprøvning. Hvis det er sidstnævnte, så skal der selvfølgelig være et formål m. at forlænge den. Og dette formål ville jeg bede om på skrift.

Ang. mødet på tors. ville jg optage det, hvis det ligger svært med at få noget på skrift har du i hvert fald dette at holde dig til, når du sprøger ind til hvorfor du skal forlænges. Og ikke mindst om der er aktivering el. arbejdsprøvning.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 18:24   #5
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Jeg har ikke rigtig nogen gode råd, men ville bare lige sige pøj pøj. Jeg befinder mg lidt i samme vildrede og håber snart de kan fortælle mig om jeg er i praktik eller arbejdsprøvning. de her forlænget min "arbejdsprøvning" så den kommer til at vare 1 år og Job-k har sagt at de kan forlænge lige så tosset de vil og så langt at stedet jeg er vil ha mig.

Ikke lige noget der er opmuntrende her midt i afklaring til fleks... eller hvad de nu har gang i!!

Frustrerende ikke at vide noget!

Men ønsker dig det bedste
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 18:29   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der skal være en kontrakt hvor der står hvad formålet for forløbet er..

Om det er afklaring, aktivering osv...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 19:27   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Nemlig - ARBEJDSPRØVNING!!!!

Din arbejdsevne skal afklares, du skal ikke bare snuse til et fag (praktik) og efter så mange år kan det ikke passe, at du bare skal holdes hen (aktivering).

I arbejdsprøvning skal der dokumenteres, dokumenteres og dokumenteres hvordan det går med fremmøde, hvor produktiv du er osv.
Pres på for at komme i arbejdsprøvning et sted som varetager den slags - altså ikke bare i en eller anden tilfældig virksomhed.

Og ja: Optag mødet.
Din mobiltelefon har måske en optage-funktion.

Og bed om at få på skrift hvad I taler om.

Jeg troede at det var noget pjat når alle råbte op om at få ting på skrift og optage møder osv., men så fik jeg aktindsigt...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:12   #8
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Hej
Mange tak for alle jeres svar og indput

Det er en arbejdsprøvning jeg er i nu, men er meget i tvivl om det fortsat er en arbejdsprøvning eller om det er en aktivering de vil have mig i.

Stedet vil gerne have jeg fortsætter..... men kun hvis det kan hjælpe på min videre afklaring (jeg har heldigvis deres støtte og opbakning)

Jeg har afprøvet et hjælemiddel i nogle få uger, mens jeg har været i arbejdsprøvningen, men sagsbehandlingen er ufattelig langsom, så kommunen har endnu ikke besluttet om hjælpemidlet har "givet mig" nok timer til at de vil bevilje det.

Jeg og arbejdepladsen har sagt at uden hjælpemiddel er det omsonst jeg fortsætter på stedet. Så er spændt på hvad de finder ud af.

Jeg må se om vi har en mobil der kan optage længe, for det kan min egen ikke. Men en god ide at få på skrift hvad det er de gerne vil. Og skal da vist også have søgt aktindsigt igen på hvad der er sket siden sidst.


Skal nok holde fast i at der skal ske en afklaring....til fleks eller fp, men som min sagsbehandler sagde sidst med de timer jeg har nu (12 1/2) så er det HULLET..... hvilket jeg jo naturligvis ikke bare vil acceptere, så må jeg/vi søge selv.

men kan man fx selv godt søge fleks, hvis ens RP ikke er opdateret. Min er RP er ikke blevet opdateret siden jeg kom af sygedagpenge, for min sagsbehandler siger at den opdaterer de (kontanthjælpsafdelingen for sygemeldte) ikke inden min sag er helt afklaret og der skal søges et eller andet.

takker for jeres svar
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:37   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har du været på sygedagpenge og er så overgået til ledighedsydelse??

Min kommune mener ikke at man skal have sygedagpenge når man er i flexjob - kom direkte på ledighedsydelse efter fyring men interessant hvis du har haft et andet forløb
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 02:30   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Giraffen.

Du skriver:
Citat:
min sagsbehandler sagde sidst med de timer jeg har nu (12 1/2) så er det HULLET
Sikke noget sludder, så må du bede om skiftligt svar på, hvad det lige er for en lovparagraf der siger dette!

mvh.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Legater - almennyttigge formål? Mariepigen Politik og Samfund 15 24-09-2012 09:38
? omkring sagsbehandlernes formål Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 14-04-2011 10:20
Kan kommunen forlange det? Adi Alt det andet 13 13-03-2011 19:32
Aktivering uden jobplan BirgitteSonne Alt det andet 10 11-12-2009 00:01
indhold/formål rp frida Alt det andet 11 10-03-2009 00:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension