K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2008, 22:42   #211
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Reklamering og ændring

Hej til især Søsser og Hejdi og andre der ka' ha' interesse

Det vil skam være en god ide med reklamering af underskriftindsamlingen, men det koster jo penge. Og som Hejdi skriver så kan der ikke oprettes sådanne via k10 grundet økonomi.
Og det har vi som pensionister ej heller ikke for meget af

Men en sponsor må skam da gerne melde sig til undertegnede der står for denne indsamling.

Og nej der kan ikke ændres på underskriftsidens tekst. Borgerne skriver jo som skrevet under på det de læser.

Hvis man har interesse for at lave indsamling på gadeplan,
med løbere og andet, kan man jo det ved at udskrive de dertil oprettede dokumenter.

Her kan du downloade original skrivelsen og underskrifterklæring

Disse her er med tilladelse af undertegnede oprettet i lidt ændret version
til brug for omdeling og løber.
Ny version i pdf her og Zip word her til opslagstavler m.v.
og her en løber til omdeling i pdf og i Zip word

Der må ikke ændres i disse uden tilladelse af undertegnede.
(Evt. Ændringsforslag skal tilsendes til undertegnede. [email protected] )

---------------------------
Tak til dig Søsser
For din udsendelse af mails som jeg har set nu
Jeg kan oplyse at der er sendt mails til dagbladene og mange andre steder vi har kunnet komme på, da vi startede denne indsamling.
Men ingen har vist særlig interesse. En bruger har skrevet til en lokalavis og der kom det på. Fortsæt du gerne med at skrive rundt. Og måske til lokalbladene.
En reaktion er bedre end ingen :-)

-------------------------------
Til LysLys

Og jo det er et punkt der burde ha' været på.
Og jeg vil da prøve at forespørge underskriverne om de kan godkende dette punkt.
(En regel uden undtagelse )

Sidst redigeret af @PerChr; 09-06-2008 kl. 23:10. Årsag: Tilføjelse 2
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 09:42   #212
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
Andre ulovligheder?

Det eneste vi får ud af at bruge de korrupte offentligt ansattes navne er at gøre dem pinligt tilpas, hvis de søger på google på deres eget navn. Forudsat selvfølgelig, at vi kan få sat navnene sammen med deres inkompetente arbejde.
Og det kunne nok virke forebyggende, for de er ret stolte af deres arbejde, når de er sammen med familie og kolleger.
Jeg kan ikke bruge kræfter på at gentage alt det jeg har skrevet i min bog, så bare dette:
Forholdene for os er de samme, som dengang det hed fattighjælp, bortset fra, at vi indtil videre har vores stemmeret.
Det vil være svært at lovliggøre de forhold der hersker. Så skal man lave love, som siger, at folk, som har brug for hjælp fra samfundet på gr af sygdom, ulykke eller medfødte lidelser, ikke mere kan trække på den lægelige viden, der findes i samfundet. Og - gøre det lovligt at snyde folk for så mange penge som muligt, for det skal ikke betales tilbage, osv osv
Derfor skal vi ind til nældens rod. Den og den lov overtrædes på den og den måde!! Kan I finde andre steder end det jeg har fundet?
Man tager selvfølgelig afsæt i sin egen sag, men analyserer hvordan tingene sker i forhold til for eks den sociale lovgivning.
Kh Jytte
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 11:20   #213
Søsser
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
Søsser er ny på vejen
Til Lyslys,
Man kunne måske gøre det sådan, at på de forskellige navne, er et link ind til mere personlige oplysninger, såsom deres "udtalelser" (kan man kalde dem det?).
Men jeg kan ikke rigtig overskue, hvordan vi får fat i alle navne, såsom dem i kommuner og forsikringsselskaber? Men man kan jo selvfølgelig tage ét navn af gangen. Med vores egen viden om "udulige læger" går det jo nok hurtigt.
M.h.t. andre lovgivninger der bli´r overtrådt, ved jeg at §100 om merudgifter og deres pligt til at oplyse borgerne om deres muligheder. + lov om flexjob. Min kommunen laver ikke flexjob under 20-25 timer om ugen p.g.a. "alt papirarbejdet". Det må da være et klart brud!

Til Per C.
Spørgsmål om ændring var mest p.g.a. Jyttes forslag.
God idé med lokal aviser. Måske vores lokale forretninger? Tænkte også lidt på fagforeningerne? Forstå ikke rigtig at det går SÅ langsomt med underskrifterne.
Har du nogen dato for hvornår du regner med at afslutte den?

Søsser
Søsser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 22:50   #214
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Hej Søsser: Du skrev:
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søsser Se meddelelser
Til Per C.
Spørgsmål om ændring var mest p.g.a. Jyttes forslag.
God idé med lokal aviser. Måske vores lokale forretninger? Tænkte også lidt på fagforeningerne? Forstå ikke rigtig at det går SÅ langsomt med underskrifterne.
Har du nogen dato for hvornår du regner med at afslutte den?

Søsser
Svar: Jyttes forslag er god og jeg har sendt spørgsmålet ud til afstemning. Svarene strømmer ind og ingen negative imellem
Nej endnu ikke nogen dato, men formodenligt til efteråret.

Mange er sikkert lidt bange for at være med. De frygter sikkert det vil få indflydelse i deres sag. -
Alle vi kan komme i tanke om, får tilsendt mail om indsamlingen. Og man må meget gerne bringe beskeden ud selv hvis man finder på steder der kan ha' interesse for det.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 22:54   #215
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg har sat linket til underskriftindsamlingen på som signatur på min mail , det kan også være en mulighed (kræver selvfølgelig at man sender en del mail ) men lidt har også ret
  Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 22:57   #216
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Signatur i mail

Dette har jeg også Det vil glæde om andre gør det samme
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 08:54   #217
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
navnene på de korrupte

Jeg har selv sat navnene på alle "deltagere" i min bog. Hvis alle gjorde noget tilsvarende og bare udleverede navnene på dem der har skrevet i deres egen sag, så ville det jo batte noget. De syge skal være anonyme ligesom her.
Det hjælper ikke bare at skrive om noget man er utilfreds med. For hvem skal så sidde og slå op i loven og præcisere?
Til søsser: Du skal finde det sted i loven, hvor der står, at det og det er den syges ret, og så lige efter citere, hvad kommunen skriver til dig. Så alle kan se, at det er i modstrid med loven.
Den hjemmeside, som jeg har foreslået, skal ikke være færdig på et par mdr. Den skal fungere løbende, så folk kan sætte navnene ind hver gang der sker nye urimeligheder. Men det skal hele tiden være til at overskue for andre. For eks. kan man sætte lægekonsulentens vurdering af alt det man kan, ind lige ved siden af det den læge, som selv har undersøgt en, har skrevet. Så bliver forskellen tydelig.
Folk der læser min bog er ikke bagefter i tvivl om hvad der foregår. De er rystede! Måske er det muligt at forstå hvordan det kan gøres gennem læsning af den.
Jeg havde jo håbet, at den kunne blive løftestang for denne sag, men det kræver at den bliver læst.
Kh Jytte
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 09:00   #218
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
Lægekonsulenter

Jeg vil lige tilføje, at jeg skriver om to forskellige ting. En hjemmeside, som rummer navne på dem der direkte snyder og handler ulovligt, så navnene kommer frem på Google.
Og en enkelt side fra hver til understøttelse af politianmeldelsen, hvor man bare svarer på de tidligere nævnte 5 spørgsmål
Kh Jytte
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 09:32   #219
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
har prøvet at skrive under, men når jeg klikker på 'Post' og nr. - så sker der ikke noget?

Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 12:01   #220
Søsser
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
Søsser er ny på vejen
OK Lyslys,
Måske er jeg ikke helt med (min hjerne har desværre også fået par defekter :-) )
Først kampen mod lægekonsulenter (herinde). Jeg finder de § og ordlyd som jeg mener, de har overtrådt og skriver dem hvor? Og hvilke 5 spørgsmål skal jeg svare på? og skal jeg så politianmelde dem for det nu?

Og hjemmesiden. (Skal lige sige "JEG HAR LÆST DIN BOG" flere gange). Og det er jo netop i din ånd, jeg vil forsøge at arbejde videre. Du har helt klart vist os vejen og det må alle vi andre (der indtil nu, blindt har troede på systemet) gå videre med. Men måske skal vi lige have lidt hjælp Jytte ;-) Håber du har overskud til at tyre bolden videre, så vi kommer til at være flere om "kampen". SPØRGSMÅL:
Siden skal hedde "Frem i lyset". Til start laver vi en liste over de forkellige lægekonsulenter med navne (i alfabetisk orden?), efterfulgt af ALLE de instanser de er ansat i + et link som føre én hen til en side, hvor vi skrive alle de forkerte ting han har oplyst om i erklæringer (i den ene side) og det, egne læger og spæciellæger har sagt i den anden side. Er det forstået rigtigt? Eller skal siden med politianmelder også med i hjemmesiden?

Jytte jeg laver lige en privat mail til dig senere i dag!

Til de "kloge hoveder" herinden,
Hvordan gør man det rent praktisk, med at få folks viden ind på siden.
Kan man lave "et skema" i hjemmesiden, som de skal udfylde og man efterfølgende ligger op? Eller skal man maile det og selv skrive det ind?
Jeg har ikke så meget forstand på at lave selve siden, men kan få hjælp. Men hvis der er nogen her inde, der har ideer til "grundformen" og lyst og forstand og overskud til at hjælpe, ville det måske gå hurtigere og blive bedre. (For det kan jo hurtig gå hen og blive stort)

Hilsen Søsser
Søsser er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension