K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2012, 15:24   #1
Timmy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2010
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Timmy er ny på vejen
Flytning til udlandet

Jeg har endelig på skrift at jeg har min førtidspension pr 1-07-2012 Puha en lettelse Jeg trænger nu bare til ro og finde mig selv og en hverdag der skal fugerer på mine egne betingelser og jeg får struktur opbygget
Mit søgen efter hjælp er Hvis jeg som mine tanker køre på vil flytte til Svensk skærgård og finde freden hva så ?
Hvor meget bliver der trukket fra min pension ?
Hvis jeg nu ikke kunne finde mig til rette i det Svenske og kom hjem igen ?
Jeg har ´´cyklet´´ rundt på forskellige sider men jeg får ikke nogen mening ud af det
Kan nogen hjælpe og sådan mere på ´´´Dansk´´ tak og til dig der ude Jeg tænker meget på dig og håber du kommer igennem med hele din sag som falder ud til dig og du også får en endelige ro og livskvalitet
Timmy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 15:30   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
timmy

jeg ved ikke om du ka bruge det..prøv at søge på pensionsloven...der ka du se lidt...
det med skat er jeg i tvivl om..prøv at se oppe i kategorier..mener ikke det er længe siden der blev snakket om det....herinde
el.kommer der nok nogen gode fif senere..

jeg har hus i udlandet,men bor der ikke fast..men det m.en svensk ødegård lød afslappende...det tager tid at falde ned efter at ha befundet sig i systemet..nogen bruger langtig på at finde sig selv..det gjorde jeg ihvertfald...

og tillykke med ftp-en
stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 18:00   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der bliver ikke trukket noget fra din førtidspension hvis du flytter til Sverige...
Og du kan bare flytte tilbage til DK på et tidspunkt og fortsat modtage din fulde førtidspension...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 23:13   #4
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Ja sådan tror jeg også reglerne er nu men i den nye finanslov ser det ud til de vil stramme op på det så man får et lavere beløb hvis man flytter udenlandsk

så der er jo ingen afklaring på dette endnu ??????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 00:41   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
så man får et lavere beløb hvis man flytter udenlandsk

så der er jo ingen afklaring på dette endnu ??????
Jo jo det kan jeg nu nemt afklare for dig

Sverige er et eu land og der er en eu lovgivning der sikrer fri bevægelse i eu... der er også en eu dom for at det også gælder pensionister...

dvs. at holder man sig indenfor eu så må der ikke forskelsbehandles ligegyldigt hvor i eu man flytter hen i forhold til de pensionister der bor i hjemlandet...

Jeg har også læst det forslag der er fremsat... og skulle det idiotiske misundelsesforslag blive vedtaget så gælder en fremtidig nedsættelse af pensionen kun hvis man bosætter sig uden for eu...

I dag er det jo også sådan at gamle pensionister og folkepensionister får både grundbeløb og pensionstillægget uforandret indenfor eu... men mister pensionstillægget hvis de flytter ud af eu...

Så Timmy kan roligt flytte til Sverige uden at miste noget af sin pension...både som reglerne er nu... og også som de bliver efter en ændring i reglerne... skulle forslaget nu blive vedtaget...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 07:18   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HEXI

jeg synes også det er et latterligt forslag..og hvad med alle dem der enten bor i udlandet som dig rl.som mig der har hus i udlandet,men ikke bor der fast...
de ka joo ikke forlange at du skal flytte til dk el.at vi skal sælge vores hus...det lyder nemlig som en form for misundelse...ikke andet..

jeg har det meget bedre når jeg er i det varme klima og ka det ikke være ligemeget hvor jeg-vi opholder os...vi ka jo ikke yde noget uanset om vi bor i dk el.andre steder i eu f.eks...
det er langt ude....
har et spørgsmål,da jeg er lidt fatsvag...ligemeget hvor man bor i EU..så trækker de skat i dk og så sender de netto ftp-en til det land man bor i...er det sådan det er...

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 08:54   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
HEXI


har et spørgsmål,da jeg er lidt fatsvag...ligemeget hvor man bor i EU..så trækker de skat i dk og så sender de netto ftp-en til det land man bor i...er det sådan det er...

stribe førtidspensionist
Ja det er helt rigtigt....

Skatten bliver trukket i DK før udbetaling af pensionen...
Man kan så selv vælge om nettobeløbet skal indsættes på sin udenlandske konto i landets valuta... (udgifter til overførsel og veksling trækkes fra nettopensionen)
Eller man vil beholde sin nemkonto i DK og selv overføre pengene...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 15:16   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- kan man i princippet ikke bare beholde sin bank i Danmark, og så bare bruge sit VISA kort i udlandet??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 15:21   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HELENEKR

jo det må man kunne.her hvor jeg er,er det gratis at bruge visa overalt..det er kun når jeg hæver i automat m.visa el.mastercard det koster 3o-5o kr..men det gør det overalt..men skulle jeg flytte herned fast,ville jeg da bare beholde dem derhjemme og hæve hernede...det derhjemme ved jeg hvad er..det gør jeg ikke her..
jeg har ikke set nogen steder,at man ikke bare ka beholde sin dk bank

stribe førtidspensionist slovakiet
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 15:36   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg har stadig nemkonto i min danske bank og får sat min pension ind på den i danske kroner... så overfører jeg selv via netbank til min bulgarske konto...

Det kan jeg selv gøre billigere end det de trækker for at udbetale i bulgarsk valuta...

Så der er ikke noget i vejen for at beholde sin danske konto... men vil helt klart anbefale også at have en konto i bolandet... turde ikke selv lægge mit liv i hænderne på plastickort som det eneste... de kan jo blive stjålet eller spærret ved en fejltagelse... og så sidder man da i problemer hvis det er det eneste man har
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet MissMurphey Alt det andet 4 11-03-2013 09:19
udlandet philippiens Alt det andet 19 13-02-2013 12:39
flytning til udlandet Den ulykkelige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 22-11-2010 20:49
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension