K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2011, 12:47   #1
papegøjenX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
papegøjenX er ny på vejen
Anmodning om velbegrundet skift af sagsbehandler

Jeg fik en ny sagsbehandler, der opførte sig på følgende måde:
Jeg hedder xxxxx xxxxx, jeg har læst din sygedagpengesag, og jeg lukker dine sygedagpenge.
For at gøre en lang historie kort, kom jeg på kontanthjælp. Men jeg ankede dommen og ca. 1/2 år senere fik jeg medhold fra Beskæftigelsesankenævnet.
Efter 1 1/2 måned fik jeg en opringning fra sagsbehandleren, hun spurgte mig om en masse ting, og jeg fik opfattelsen af at være meget til besvær. Dernæst ringede hun atter en gang og fortalte, at de penge, som jeg nu fik udbetalt (forskellen ml. sygedp. og kontanthjælp), skulle jeg nu nok ikke regne med at kunne beholde. Jeg ville snart komme på kontanthjælp igen, og der skulle jeg først bruge disse penge.
Det skal siges, at jeg lider af gentagne depressioner, har svært ved at huske og overskue ting.
Jeg har skriftligt anmodet om at få en anden sagsbehandler, men jeg har fået afslag.
[COLOR="Red"][/COLORHjælp mig - Hvad gør jeg nu?
papegøjenX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 12:53   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af papegøjenX Se meddelelser
Jeg fik en ny sagsbehandler, der opførte sig på følgende måde:
Jeg hedder xxxxx xxxxx, jeg har læst din sygedagpengesag, og jeg lukker dine sygedagpenge.
For at gøre en lang historie kort, kom jeg på kontanthjælp. Men jeg ankede dommen og ca. 1/2 år senere fik jeg medhold fra Beskæftigelsesankenævnet.
Efter 1 1/2 måned fik jeg en opringning fra sagsbehandleren, hun spurgte mig om en masse ting, og jeg fik opfattelsen af at være meget til besvær. Dernæst ringede hun atter en gang og fortalte, at de penge, som jeg nu fik udbetalt (forskellen ml. sygedp. og kontanthjælp), skulle jeg nu nok ikke regne med at kunne beholde. Jeg ville snart komme på kontanthjælp igen, og der skulle jeg først bruge disse penge.
Det skal siges, at jeg lider af gentagne depressioner, har svært ved at huske og overskue ting.
Jeg har skriftligt anmodet om at få en anden sagsbehandler, men jeg har fået afslag.
[COLOR="Red"][/COLORHjælp mig - Hvad gør jeg nu?
Du har da ret til at få de penge?? Det mener jeg da, når nævnet har givet dig medhold og hvis det står i afgørelsen. Synes næsten du skal ringe til nævnet og fortælle dem, hvad de gør lige nu... Nævnet hjælper gerne nogengange med lige at påminde en kommune om at gøre det, de skal ifølge en afgørelse fra nævnet. Måske kan nævnet forklare, hvad der sker...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:08   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hmm, ja, det skulle man da mene, at du har krav på -men, tænker lidt, kan det evt være denne vej/vild-ledning som kommunen/sagsbehandleren handler efter:

http://www.ugebreveta4.dk/2011/20111...eomraadet.aspx ?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 20:22   #4
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
når ban har talt skal de bare udbetale disse penge og nej det kan ikke modregnes i en evt khj senere,
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 20:35   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
papegøjenX, hvis du har din sagsbehandlers mailadresse, så bruger du den, eller også benytter du kommunens og stiler det til sagsbehandleren.
Du skriver en mail hvori du refererer jeres tlf.samtale, og slutter med at spørge, om du har forstået dette korrekt.

På den måde kan du få tingene på skrift og derefter gå videre med det, evt. i en klage til jobcenterchefen, borgmesteren BAN.

Fremover lader du være med, at tage telefonen når sb ringer, skriv hendes tlf.nummer på en lille seddel, som du sætter fast med tape i nærheden af din nummerviser, hvis du har fastnet, og hvis du har mobiltelefon koder du nummeret ind i telefonen sådan, at du kan se, at det er sb, der ringer, og så lader du simpelthen være med, at tage den.

Hvis du har fået et brev fra den pågældende sb kan du muligvis finde mailadresse og tlf.nr. der.

Jeg havde for mange år siden en sb, der provokerede mig med sine opringninger, derfor, og kun derfor, anskaffede jeg mig en nummerviser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 02:45   #6
papegøjenX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
papegøjenX er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
papegøjenX, hvis du har din sagsbehandlers mailadresse, så bruger du den, eller også benytter du kommunens og stiler det til sagsbehandleren.
Du skriver en mail hvori du refererer jeres tlf.samtale, og slutter med at spørge, om du har forstået dette korrekt.

På den måde kan du få tingene på skrift og derefter gå videre med det, evt. i en klage til jobcenterchefen, borgmesteren BAN.

Fremover lader du være med, at tage telefonen når sb ringer, skriv hendes tlf.nummer på en lille seddel, som du sætter fast med tape i nærheden af din nummerviser, hvis du har fastnet, og hvis du har mobiltelefon koder du nummeret ind i telefonen sådan, at du kan se, at det er sb, der ringer, og så lader du simpelthen være med, at tage den.

Hvis du har fået et brev fra den pågældende sb kan du muligvis finde mailadresse og tlf.nr. der.

Jeg havde for mange år siden en sb, der provokerede mig med sine opringninger, derfor, og kun derfor, anskaffede jeg mig en nummerviser.
Hej! Hvor er jeg dog forundret! At møde mennesker i dette forum, som vil hjælpe mig. Hvor giver det mig en god følelse af medmenneskelighed som jeg ikke har mødt så mange andre steder end på mit social-psykiatriske værested.
Tak for alle jeres svar. Jeg overvejer at bruge idéen med at sende email til min sagsbehandler.
papegøjenX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 07:49   #7
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
hemmeligt nr.

Hej Papegøjenx,

Sagsbehandlere gemmer sig typisk bag hemmelige numre.

Min sagsbehandler forsøgte sig i sin tid også at hoppe over hvor gærdet var lavest og ringe til mig.

Problemet er blot, at man ikke har en jordisk chance for at forholde sig til de informationer, der bliver givet over telefonen. (hvad var det nu lige præcis der blev sagt osv...)

Jeg gjorde følgende:

Tal aldrig med kommunen over telefonen.
Besvar ikke hemmelige numre.
Fjern telefonsvareren fra din mobil eller alm. telefon (kan nemt gøres ved et kald til teleselskab), dermed har kommunen ikke mulighed for at indtale beskeder.

For mig var det en stor lettelse at gøre ovenstående.

Hvis det er så vigtigt for Kommunen, at komme i kontakt med en. Har de såmænd nok også råd til at bruge 8 kr. på et frimærke.

Stå fast ved at du skal have tingene på skrift for at kunne forholde dig konstruktivt til din sag. Du kan ikke overskue telefonisk information fra kommunen og at det samtidig stresser dig negativt. Du har jo netop svært ved at huske og overskue ting.

Held og lykke med det hele!
P.s. Jeg kan klart anbefale at finde en god partsrepræsentant (find mere information herinde om hvad dette er) Det er kort sagt en du giver fuldmagt til at fører ordet i din sag på dine vegne.
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 10:22   #8
papegøjenX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
papegøjenX er ny på vejen
Unhappy

Hej sunnydob.
Tak for dine råd og støttende ord.
Dem vil jeg bruge!!!
Endnu en gang Tak skal du have!
Hvor er det dejligt at kommunikere med andre, som har prøvet at være i samme situation.
papegøjenX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 10:55   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sunnydob Se meddelelser
Hej Papegøjenx,

Sagsbehandlere gemmer sig typisk bag hemmelige numre.
Jeg havde ingen problemer med, at finde både lokalnr. og mail til mine sagsbehandlere, så det er ikke altid de bruger hemmeligt nummer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 15:04   #10
Sessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
Sessa er ny på vejen
Jeg fik at vide at socialrådgiver på smerteklinik, at jeg aldrig skulle sende mail direkte til SB emailadr., da en mail kunne blive væk, f.eks. hvis denne SB var syg, havde ferie, eller måske helt var stoppet hos kommunen.

Rådet var, at jeg altid skulle sende til kommunens officielle emailadr. med Att. til min SB. På den måde var jeg også sikret, at min mail blev registreret i sagen. Har nemlig oplevet i forbindelse med SB-skift, at en mail, hvori jeg sendte en klage til min daværende SB ikke lå i sagen.
Sessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anmodning om førtidspension oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 19-09-2011 10:13
Anmodning om deltagelse i Sociale Grupper isteen Hjælp til Forum Brug 6 03-04-2011 13:25
Træt af Frederikshavn kommune og deres sagsbehandler skift ! Nordjyden76 Alt det andet 7 30-08-2010 10:57
Anmodning om afgørelse på flexjob nemesi Spørgsmål ang fleksjob 3 07-09-2009 20:37
Hjælp – vedr. skift af sagsbehandler, aktindsigt, Borgerrådgiveren mv. Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 21-09-2008 17:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension