K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2013, 10:35   #1
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 15
Bibbi er ny på vejen
Afgørelse fra Ankestyrelsen

Har endelig fået afgjort min sag, men jeg kan ikke holde tanken om resultatet ud. Har været i systemtet i 6 år, og har for lææænge siden fået en afgørelse på at kommunen skulle afslutte mig i løbet af 26 uger til enten flex eller pension. De 26 uger udløb april 2010, hvor de endnu ikke havde sendt mig i arbejdsprøvning efter 1 afgørelse. Dette kom jeg så i efteråret 2011, som blev afsluttet på 6 timer om ugen, men hvor jeg var begyndt at blive dårlig af de 6 timer om ugen, og arbejdspladsen sendte mig hjem, fordi de kunne se jeg blev dårlig. Men kommunen sagde (som altid) at jeg var for frisk til pension men for syg til flex. Ankede sagen i okt. 2012 og har lige fået afgørelsen fra ankestyrelsen. Jeg har fået afslag på genoptagelse af sygedagpenge, afslag på pension men bevilget flexjob med de 6 timer om ugen med tilbagevirkende kraft fra mine sygedagpenge stoppede april 2010 (jeg har ikke modtaget penge fra kommunen siden der, dvs ingen kontanthjælp). Men jeg kan slet ikke holde tanken ud om at skulle i job 6 timer om ugen. Da jeg var i arbejdsprøvning arbejde jeg 2 timer mandag onsdag og fredag og sov når jeg kom hjem og tirsdag og torsdag havde jeg det rigtig dårligt. Fredag blev jeg dårlig allerede på job, og de sendte mig tidligere hjem de sidste fredage jeg var der. Og da jeg stoppede i arbejdsprøvningen tog det mig længe at komme over denne. Ankestyrelsen skriver at der i loven (selvom det er de gamle regler jeg er afgjort efter) ikke står noget om hvor lidt timer man skal kunne arbejde, for at få flexjob, og min advokat siger at det det desværre er rigtigt. Men jeg nu vil få ledighedsydelse og denne ikke kan stoppes. Men jeg kan slet ikke holde ud at tænke på hvor dårligt (kronisk smertepatient efter dobbelt wh) jeg vil få det, når jeg kommer i job. Nogle der kan sige noget om flexjob og noget der kan hjælpe mig videre

Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 13:38   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tror du i første omgang skal tage det roligt, hvis du på nogen måde kan det. Du får ledighedsydelse, som er højere end kontanthjælp og som er uafhængig af samlever/ægtefældes indkomst.

Jeg forstår dig rigtig godt. Jeg er også smertepatient og ved hvad du døjer med. Har du nogen sinde være forbi en smerteklinik? Det var jeg og det var det der førte til min pension.

Skulle du så være så "uheldig" at finde et job på 6 timer og ugen og du ikke kan klare det så må du til din læge og sygemeldes. Det at du nu har fået fleks er et stort skridt på vejen, de har erkendt at du er syg og ikke kan vænne tilbage på det ordinære arbejdsmarked. Der er noget med at det med mellemrum skal tages op om man stadig er berettiget til fleks.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 14:47   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Økonomisk giver det lidt ro på at du er tilkendt fleks. Du rammes ikke af gensidig forsørgelse og der er ingen tids begrænsning som på sygedagpengene.

Men ja, det er frusterende og kan virke håbløst at være tilkendte et fleksjob, man ikke kan bestride og det kan desværre tage lang tid.

jeg blev selv tilkendt fleks sommeren 2011 (kroniske smerter pga. rygskade) og troede at jeg kunne klare det, men det skete samtidig med at der skete en forværring i min rygskade som jeg ikke havde regnet med. Derfor har jeg ikke kunnet bestride et fleks job og har derfor gået hjemme på ledighedsydelsen siden. Dette udelukkende fordi jobcenteret er så langsom. Sygemeldelse fra anden aktør, da jeg ikke kunne klare 6 timer om ugen, nye lægepapirer, funktionsevnebeskrivelse m.v og nu her over 2 år efter mangler jeg "kun" endnu en lægeerklæring inden jeg skal møde rehabiliteringsteamet.

Men der er ikke andet at gøre end at fortælle dem hvordan du har det når du er til møder. hvis du sendes på kursus/ arbejdsprøvning så føre dagbog over hvad du kan / ikke kan. Du er nød til at være samarbejdsvillig, men holde på at det ikke går med 6 timer og beskrive hvad det gør ved dig og resten af familien hvis du arbejder 6 timer. Og blive ved og ved med at fortælle det, samtidig med at du deltager i deres tiltag - uden at skabe forværre - for så skal du få din læge til at sygemelde dig.

Beklager det kan tage sin tid at få jobcenteret til at forstå (for mig 6 mdr, inden de fattede at min skade var forværret), men heldigvis får du ledighedsydelsen imens.

Håber at det lykkes dig at råbe dem hurtigere op end mig
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 08:37   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Og lad være med at vise/prøve flere timer og lign. end du realt tåler, således at du også får lidt ud af din fritid.

Det betyder at du selvsagt skal have mulighed for at restituere dig, og at det ikke må påvirker således at du intet kan når du kommer hjem.

En del laver samme fejl i div afprøvninger, fordi de bliver presset på timerne, men det giver desværre bagslag, da timer oa., udregnes efter hvad man viser.
Det er jo ingen der tjekker hvordan det efterfølgende går hjemme.

Husk derfor næste gang, at du kun yder, hvad du egentlig kan holde til, uden at overanstrenge dig. Også selvom det må betyde at du vender i døren.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 08:45   #5
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
det er ulovligt!

"Du er for rask til førtidspension, men for syg til et fleksjob" er ulovligt!!


http://www.avisen.dk/syge-danskere-k...ng_117054.aspx
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 11:14   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af einstein Se meddelelser
"Du er for rask til førtidspension, men for syg til et fleksjob" er ulovligt!!


http://www.avisen.dk/syge-danskere-k...ng_117054.aspx
Sikkert også derfor ankestyrelsen har bevilget fleksjob..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:11   #7
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 15
Bibbi er ny på vejen
Vil det sige Gisne at du er blevet tilkendt fleksjob før 2013 på 6 timer om ugen ? Og jer der er tilkendt fleksjob, går man ledig i flere år, eller kommer man i job hurtigt ?
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:19   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man er meget heldig, hvis man kommer i job med mindre man har noget specielt i rygsækken, at sælge til arbejds giveren, men i mange kommuner kommer man praktik den ene gang efter den anden, hvilket vil sige gratis arbejds kraft, eller de rigtige heldige bliver aktiveret 2-3 gange ugeligt med jobsøning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:23   #9
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 15
Bibbi er ny på vejen
I praktik ? Vil det sige ligesom arbejsprøvning ?? Jeg kan slet ikke overskue det.
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:37   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bibbi Se meddelelser
Vil det sige Gisne at du er blevet tilkendt fleksjob før 2013 på 6 timer om ugen ? Og jer der er tilkendt fleksjob, går man ledig i flere år, eller kommer man i job hurtigt ?
Nej, 12 timer. Blev sendt ud til privat aktør og der nedsat til 6 timer sidste sommer og da jeg ikke kunne klare dem, så sygemeldt
Ingen aktivering eller ligende siden den private aktør
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afgørelse om erhvervsevnetab fra Ankestyrelsen Indiansummer Alt det andet 21 03-03-2010 09:31
Ulovlig afgørelse fra ankestyrelsen Ragdoll Politik og Samfund 1 02-02-2010 11:56
Ankestyrelsen og en dejlig afgørelse... Stella Nyt om loven 2 10-05-2009 10:25
Afgørelse fra ankestyrelsen. Stella Nyt om loven 0 27-09-2007 14:23
Afgørelse om ledighedsydelse. Ankestyrelsen. Stella Den nyttige viden vi alle har 6 02-02-2007 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension