K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2015, 18:20   #1
Lene0209
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lene0209 er ny på vejen
Fleksydelse

Jeg vil gerne vide vedr. betaling til fleks ydelse, hver 3 mdr til kommunen, skal man betale dette beløb helt ind til man bliver folkepensionist? Jeg forstå ikke dette, da det svarer til betaling til efterløn, og det holder når man når efterlønsalder, Vi får mindre i løn som fleksjobber men udgifterne er højre.
Lene0209 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 19:48   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Ja, ja og desværre igen ja
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 16:04   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lene0209 Se meddelelser
Jeg vil gerne vide vedr. betaling til fleks ydelse, hver 3 mdr til kommunen, skal man betale dette beløb helt ind til man bliver folkepensionist? Jeg forstå ikke dette, da det svarer til betaling til efterløn, og det holder når man når efterlønsalder, Vi får mindre i løn som fleksjobber men udgifterne er højre.
Det passer ikke helt at fleksydelsen er mindre end efterlønnen.. Kun hvis man kommer fra en af de lave ledighedsydelser de sidste 12 mdr. før fleksydelsen.

Der ligger 2 ting i overvejelsen.. Eksistere efterløn (fleksydelsen) når DU når den alder ?? Det ER et valg.. Men du kan til enhver tid få dit bidrag tilbage, hvis du fortryder..

Og så har man fra 2015 sat fradraget for ydelsen op til 6000 kr/år.. Så reelt koster det ikke dig de 1400/1500 kr kvartalet.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 16:34   #4
Lene0209
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lene0209 er ny på vejen
Fradraget er det samme som efterlønsbidrag, så det forstå jeg ikke det du skriver at fradraget er 6000 jeg betaler 1400/1500 4 gange om året. Dem der indbetaler til efterløn kan også fratrække det
Jeg havde håbet at gå når jeg er 60 år, men har lige fået 3 år ( efter det nye )mere, også kan jeg ikke mere så det valg har jeg ikke. Og hvorfor skal vi betale mere fordi vi er uheldige at have været ude for en arbejdes ulykke.
Jeg har snakket med mange på fleksjob som ikke ved dette, det er nok derfor der ikke er nogen der har gjort noget.
Lene0209 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 16:55   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Vil det sige at man skal indbetale til fleksydelse samtidigt med at man modtager fleksydelse?

.................................................. ....

Nå, det skal man fandt jeg selv ud af
citat: Du skal også betale bidrag, mens du får fleksydelse. - See more at: http://silkeborgkommune.dk/Borger/Se....pH6bolNF.dpuf

Efterlønsmodtagere skal ikke blive ved at betale bidrag til efterløn når de går på efterløn. Til gengæld skal modtagere af efterløn vedblive at betale kontingent til a-kassen. Det slipper fleksjobberne da for.
citat https://www.borger.dk/Sider/Pligter-...efterloen.aspx
Du skal fortsætte med at være medlem af din a-kasse, mens du modtager efterløn, og du skal betale medlemsbidrag til a-kassen. Du skal derimod ikke betale efterlønsbidrag, når du har fået et efterlønsbevis eller er overgået til efterløn.

Underligt at der er forskel i indbetaling til henholdsvis efterløn og fleksydelse.

Sidst redigeret af Akvamarin; 16-02-2015 kl. 17:33. Årsag: fandt selv svaret
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 17:02   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fredraget i skat er hævet til 6000 kr årligt. Din egentlige udgift til dit fleksydelsesbidrag udgør efter skat ca 2/3 af det beløb, du indbetaler.

Fradrag for fagforening, A-kasse, efterløn og fleksydelse
Fradragene for dine kontingenter og indbetalinger kommer automatisk med på din årsopgørelse.

2014: Højst fradrag for 3.000 kr. til fagforeningskontingenter.
2015: Højst fradrag for 6.000 kr. til fagforeningskontingenter.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 17:46   #7
Lene0209
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lene0209 er ny på vejen
Ok så har jeg endelig fået et svar. Tak for det Jeg vidste ikke at man stadig skulle stå i en a kasse når man gik på efterløn. Hvorfor kalder de ikke det" det er", så man forstå det beder. Vi som fleksjobber behøver ikke at stå i en fagforening den dag man går på fleks ydelse eller hvad ?

Har et ? mere Hvis man flytter kommune og er i et fleksjob på gammel ordning kan de så sætte en på ny ordning. Har været der i 8 år med 16 timer om ugen, der har aldrig været problemer med den kommune jeg bor i nu.
Lene0209 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 22:34   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg var hverken medlem af en akasse eller en fagforening ,,,da jeg var fleksjobber og betalte til fleksydelsen ..

Da jeg blev FTP fik jeg dem tilbage igen ..minus tror det var 30'procent , det var ingen problem og de kom hurtigt


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 22:44   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lene0209 Se meddelelser
Har et ? mere Hvis man flytter kommune og er i et fleksjob på gammel ordning kan de så sætte en på ny ordning. Har været der i 8 år med 16 timer om ugen, der har aldrig været problemer med den kommune jeg bor i nu.
Nej du kommer kun på ny ordning hvis du skifter job.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 16:49   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Beholder du jobbet ved flytningen ja så bliver du på den gamle ordning...

Det er kun hvis du skifter job eller opsiger jobbet i forbindelse med flytningen at du kommer på ny ordning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension