K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2012, 14:32   #1
Winnie1968
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Winnie1968 er ny på vejen
fleksjob og opsigelse af dette ?

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe mig er total frustreret har været i fleksjob pga. fibromyalgi har nu måtte sygemelde mig pga. jeg har fået konstateret slidgigt
i begge skuldere som er meget smertefuld og ikke kunne bestride mit fleksjob under de hensyn der skal vises.
Kommune har nu besluttet at mine skånehensyn ikke er forværret og derfor raskmelder mig til nyt fleksjob.
Da jeg ikke er ude af mit fleksjob som jeg er i skal dette siges op eller arbejdsgiver skal fyrer mig da skånehensyn ikke kan overholdes i forhold til min situation.
modtog i torsdags brev fra kommune som jeg har til tirsdag at klage over
hvilket jeg syntes er meget kort frist hvoraf to dage er weekend hvor jeg ikke kan kontante nogen for hjælp.
Min arbejdsgiver er kontaktet i fredags om at de stopper refusion af fleksjob fra den 6 marts.
Jeg mener jo arbejdsgiver skal have refussion i opsigelses perioden ?
Jeg føler de presser mig ud i en raskmelding som jeg ikke føler jeg er klar til.
Er der nogen der kan hjælpe mig ?
Winnie1968 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 16:05   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg synes det lyder lidt spøjst... du er sygemeldt fordi du har smerter i dit job, ik?

Hvad når du så ikke er i job, hvordan har du det så?

Kan du med det samme mærke en bedring når du ikke er i det job, du har haft indtil videre?

Har kommunen et andet fleksjob til dig, siden de vil raskmelde dig fra et job du faktisk stadig er ansat i?

Man kan godt komme ud af et fleksjob hvis ikke det går godt, men det kommunen der skal løse dig fra det job, du må ikke selv sige op, for så kan du risikere ikke at få ledighedsydelse, fordi ledigheden er selvforskyldt.

Eller du skal opsiges af din arbejdsgiver, sådan på normal vis ligesom alle andre.

Arbejdsgiver får fuld refussion i al den tid de har dig ansat, så med mindre du er opsagt fra d.6. eller kommunen har fået diig ud af jobbet den dag. så skal arbejdsgiver stadig have refussionen udbetalt.

Hvor lang tid har du været ansat, og hvis du er medlem af en fagforening så skynd dig at kontakte den, hurtigt mandag....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 18:18   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Fagforening! Du skal have noget hjælp nu, hvis de ikke allerede er i gang med at hjælpe dig.

Jeg ved desværre ikke noget om det med at blive raskmeldt til et andet fleksjob, mens man er sygemeldt fra et...det lyder lidt spøjst..og som om du ikke har din læge med i din sygemelding?

Jeg er selv sygemeldt fra fleksjob og er netop blevet varslet, at jeg opsiges med 6 mdr.s. opsigelse.

Jeg ved heller ikke, om der sker noget med det tilskud, som arbejdsgiver får?

Pt. er det jo sygedagpenge, men da jeg godt kan klare 20 timer, kunne det jo tænkes at sygedagpenge raskmelder mig..og så kan min arbejdsgiver måske ikke regne med at få flekstilskuddet?

Med mindre de altså lader mig arbejde 20 timer..og den går nok ikke, for jeg bliver afskediget, fordi de ikke kan få det til at hænge sammen, hvis jeg ikke er der om eftermiddagen..og hvis de kræver at jeg er der om eftermiddagen, må jeg igen sygemeldes..det er lidt kringlet

Kort sagt: De kan vel ikke tilbyde mig at opfylde mine skånebehov i den 6 mdr.s opsigelse, når de afskediger mig, fordi de påstår at de ikke kan

Så tror jeg da nok lige fagforeningen kommer efter dem..

Og så er vi der, hvor jeg atter vil slå et slag for, at ALLE fleksjobbere er i fagforening..hvis jeg ikke havde været det, havde jeg allerede nu, i samråd med min fleksjobkonsulent, sagt min stilling op med en måneds varsel..

Jeg håber du får svar på dit spørgsmål og at alt vil gå godt
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 21:55   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser

Jeg ved heller ikke, om der sker noget med det tilskud, som arbejdsgiver får?

Og så er vi der, hvor jeg atter vil slå et slag for, at ALLE fleksjobbere er i fagforening.
Arbejdsgiver får tilskud så længe man er ansat, uanset om du er sygemeldt eller opsagt, jeg ved det fra min egen sag.

Og ja ALLE flekser skal sørge for at være medlem af en fagforening.....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 10:06   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er du opsagt, i modsat fald kan de IKKE forlange at du selv opsiger.

De skal be om en sygemeldning fra din læge!

Du er vel fastansat?
Loven gælder også for dig vedr. opsigelse mv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 13:14   #6
Winnie1968
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Winnie1968 er ny på vejen
Tak alle sammen for svar :-)
Jeg har været i dette fleksjob siden feb. 2009 , der er blevet ændret undervejs for at jeg skulle kunne holde til det og overgik til det firma jeg er i nu i maj 2011 pga. det hvor jeg har arbejdet skiftede til andet firma.
Jeg er desværre ikke medlem af en fagforening da jeg gik ned for alvor i 2003 med min fibromyalgi og måtte vælge den fra pga. økonomi.
Og jo er stadigvæk ansat , men kan ikke vende tilbage til dette job heller ikke i opsigelses perioden.
De har raskmeldt mig fordi de mener jeg kan bestride et andet fleksjob.
Og nej jeg får det ikke bedre smerte mæssigt når jeg ikke arbejder, og har ingen effekt af medicin og kan samtidig heller ikke tåle det får det meget dårligt af det.
Og har en meget dårlig nattesøvn pga. smerter.
Jeg har fortalt jeg har svært ved at se mig i fleksjob , men at jeg er villig til at give det en sidste chance.
Jeg bliver meget hurtig træt og er meget træt pga. dårlig nattesøvn og smerter er nød til at vælge imellem fleksjob og det herhjemme da jeg ikke kan holde til begge ting dette har jeg også gjort opmærksom på over for kommunen.
Jeg har nu sendt en partshøring afsted til kommunen
Winnie1968 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:20   #7
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeg tror du skal prøve at kontakte en fagforening. Nogle vil gerne hjælpe, hvis man samtidig melder sig ind. Det lyder helt forkert at kommunen raskmelder dig fra et fleksjob du stadig har. Det er jeg ret sikker på de ikke skal blande sig i. Men jeg ved det ikke med sikkerhed. Umiddelbart lyder det som om at de tror du er holdt i jobbet og reagerer på det...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:57   #8
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Arbejdsgiver får tilskud så længe man er ansat, uanset om du er sygemeldt eller opsagt, jeg ved det fra min egen sag.

Og ja ALLE flekser skal sørge for at være medlem af en fagforening.....
Tak Te-pige..det håber jeg så passer..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 20:16   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Tror ikke du får hjælp, fra nogle fagforening, de fleste skriver, at man skal være medlem em mdr. før man kan få hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SDP efter opsigelse i fleksjob? Fonze Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 09-08-2013 10:15
Opsigelse af fleksjob Numsi Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2013 08:41
Dette er ændringerne af fleksjob og førtidspension glick Politik og Samfund 107 07-07-2012 15:01
Opsigelse i flexjob KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 1 09-03-2012 00:55
Opsigelse blackcatz Spørgsmål ang fleksjob 3 02-02-2006 19:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension