K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2006, 23:40   #1
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
løn som fleksjobber...

Håber på en ansættelse hvor jeg er i praktik. Men hvad med lønnen, når man arbejder med lidt af hvert, både ude og inde. Der er jo ikke noget fag at sammenligne med, og kan man i realiteten risikere at komme til at tjene mindre end ledighedsydelse?
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2006, 00:10   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: løn som fleksjobber...

Citat:
Winther skrev:
Citat:
arbejder både ude og inde. Der er jo ikke noget fag at sammenligne med,
og kan man i realiteten risikere at komme til at tjene mindre end ledighedsydelse?
Hej Winther.

Når de ikke er noget fag at sammenligne med, så finder man det fag der kommer tættest på, nu ved jeg jo ikke hvad det er du laver, men lad os feks sige at du går til hånde udenfor med at slå græs, fjerne ukrudt feje osv.
Og du inden for går til hånde med feks at gøre i stand (håndværksmæssigt) så vil man som reglen gå ind og kigge på, hvor du tilbringer mest tid.

Feks er du mest uden for så kunne man forstille sig at du lå tættest på gartner, og er du mest indenfor så kan det være feks tømmer og så er det de satser man går efter.

det kan også være at de simpelthen sammenligner det med feks pedel arbejde.
(det er jo bare nogle eksempler da jeg jo ikke ved hvad du laver)

Men de finder altid noget der matcher dine funktioner og lønner med mindste lønnen inden for det område, så nej du kan ikke risikere at komme til at tjene mindre end eller det samme som ledighedsydelsen (medmindre der er fagområder der tjener mindre eller det samme som ydelsen) men det tvivler jeg nu på :|:|

Held og lykke med din praktik ..

Krydser fingere for at du blive fastansat
  Besvar med citat
Gammel 29-05-2006, 21:39   #3
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: løn som fleksjobber...

Hey Winther

Du kan ikke komme til at tjene mindre end ledighedsydelsen!!! Jeg havde selv en masse spørgsmål da jeg blev visiteret og det var et af dem.... Jeg mener at kunne erindre at min konsulent sagde at der ikke var et job med en mindsteløn der var mindre end ledighedsydelsen, men de siger jo så meget.... Men som Hejdien skrev så tvivler jeg nu også på at der er så ringe lønnede job!!!

Krydser fingre for du får job

Knus Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2006, 22:40   #4
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: løn som fleksjobber...

Jeg ved godt jeg skal have min fagforening med til at forhandle, når/hvis det forhåbentlig kommer dertil. Jeg har en social-og sundhedsassistentuddannelse, som jeg ikke mere kan bruge og er derfor medlem af FOA. Jeg regner med af flytte over i 3F, da jeg har en formodning om, at de er bedre til at forhandle inden for forskellige jobtyper.
Jeg arbejder på en golfbane, både i klubhus med rengøring og hvad der er af forefaldende opgaver. Ud over det tømmer jeg skraldespande rundt på banen, fejer lidt udenfor, stiller muldvarpefælder sørger for benzin på golfbiler, lidt arbejde med laminering, prismærkning og lidt varemodtagelse i butik der hører til, så i kan nok se, at jeg roder med rigtig mange forskellige ting. Hvordan i alverden forhandler man løn til sådan noget?
Jeg tror det kan blive svært at finde en fornuftig løn sådan et sted, som er forvænt med frivillig arbejdskraft.
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2006, 00:20   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: løn som fleksjobber...

Hej Winther.

Ja kan godt se at det lyder som om det er lidt af hvert du laver der

Som jeg læser det så ligner jobfunktionerne meget dem der er hos servicemedarbejder på feks campingpladser .

Og tjekker man deres lønninger så ligger de på omkring 20.000 med plus minus 1000-2000 kr altså et godt stykke over ledighedsydelsen

Men det er ikke altid let at se hvad det er for en jobfunktion man kommer tæt op af

Hvor lang tid har du været i praktik? og har du fået nogen lovning på et job?

Jeg er selv i praktik, og syntes noget af det værste det er uvisheden om hvorvidt man får jobbet eller ej, syntes det er frustrende at gå og vente og ikke vide om man er købt eller solgt
  Besvar med citat
Gammel 31-05-2006, 00:49   #6
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: løn som fleksjobber...

Hej

Jeg er egentlig ikke i tvivl om at jeg kan blive ansat, da det går rigtig godt . Men, så er det jo lige om de vil betale for det, når det kommer så vidt. De er også stillet 2/3 i løntilskud i udsigt, hvis kommunen løber fra det, så kan det hele jo falde til jorden. foreløbig er der 1½ md.s gratis arbejde tilbage, så må jeg se, hvad der sker.

jeg har fra starten meldt ud, at hvis de ikke vil ansætte mig, så vil jeg vide det hurtigst, da det er spild af tid for mig at blive der, hvis de alligevel ikke vil ansætte mig.
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 21:46   #7
SusanneSjogren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
SusanneSjogren er ny på vejen
Hej ....

Ja, det er svært at finde en løn, når der skal arbejdes i flere faggrubber.

Jeg er nemlig tilbudt et job, hvor der osse er flere job i det, men jeg kan ikke få mere end det jeg for ved at gå hjemme, jeg ehavde tegnet forsikring så jeg for dækket op til det jeg ville have fået hvis jeg var i job, jeg skal regne med en nedgang på 5000,00 og mdr. og transport oveni, de mener ikke at jeg kan nægte at tage jobbet.
Så har jeg et hus der skal sælges med tab hurra for det.

Men ellers held og lykke med lønforhandlinger.
SusanneSjogren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn fleksjobber KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 05-06-2013 10:31
syg fleksjobber garage50 Spørgsmål ang fleksjob 4 24-05-2013 08:17
må man eje APS som fleksjobber? socrates66 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2010 16:48
Fleksjobber SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 8 21-11-2009 02:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension