K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2009, 23:33   #1
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Ryg sygedom skæv ryg som er Skoliose

Hej med jer.

Jeg har længe ville skrive men ved ikke heldt hvor jeg skal skrive det her indlæg henne, så i må undskylde hvis det er det forkerte sted jeg har lagt den ind .
Men her kommer mit spørgemål, jeg vil høre om der er nogle menersker her inde på k10 der har ryg sygdomen skæv ryg som er Skoliose .

Jeg håber der er nogle der vil svare på mit indlæg.

Kærlig hilsen Annmette

Sidst redigeret af Annemette; 18-11-2009 kl. 23:40.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 08:01   #2
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 56
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Hej Annemette.

Jeg har skoliose eller rettere langstrakt rotations skoliose, hvor det er værst i lænden og mindre slemt oppe ved skulderen. En speciallæge beskrev min ryggrad således at den ligner et omvendt S.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 13:30   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 15
maruus er ny på vejen
Hej Annemette

I forbindelse med rygsammenfald (oesteoporose) har jeg udviklet let skoliose. Jeg arbejder d.d. i fleksjob

Hvad går dit spørgsmål ud på ??
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 13:39   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er der så rigtig mange mennekser som har, så jeg dårlig vil kalde det for en sygdom.
de fleste er født med en skæv ryg.

faktisk den samme beskrivelse gav min speciallæge, som inger

men hos nogle er det så slemt at det påvirker en.
Jeg har selv fået konstateret det.
så man skal nok ikke have et job på stiger og løfte tunge ting.
samt en medvirkende årsag jeg ikke kan side så lang tid på en stol

Men i hvad forbindelse skal du bruge det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 15:52   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er der så rigtig mange mennekser som har, så jeg dårlig vil kalde det for en sygdom.
Jeg tror det hører til i den kategori, som min gamle læge kaldte "et handicap".

Jeg har selv en let scoliose ved overgangen mellem lænd og brystryg, men ikke i en grad så det generer .
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 16:16   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg har selv en meget lille scoliose.

Vil du snakke og møde nogen, så findes der jo forum på http://www.skoliose.dk/
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 19:10   #7
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej allesammen.
Tusind tak fordi i har givet og svar på mit indlæg ,troede ikke der var nogle her inde på k10 som havde Skoliose .

Nu vil jeg lige fortælle lidt om mig selv. Jeg er en ung pige på 18 år, som har medfødt Skoliose plus jeg mangelde en 3 kvart ryghvil, så har fået lavet en kundstig knogle og sat ind i rygsøjdelen, i alt har jeg været igennem 6 storer operationer med min ryg.
Men operationerne har ikke hjulpet på mine smerter, har fået af vide a min læge på Århus kommunehospiltal at mine smerter er blevet kronisk efter operationerne så for at jeg nogle lunde kan få hverdagen til at funger for jeg en masse stærkt medicin flerer gange om dagen for at tage toppen af smerterne.

Mit spøgesmål er så .
Hvornår er man udvokset når man har Skoliose, såen at ens skævhed ikke for være sig
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 00:03   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmmm jeg kan ikke lige svare dig på dit spørgsmål...men mon ikke de kan det på det link curls lagde http://www.skoliose.dk/

De har også et forum hvor man kan spørge...plus der er mange unge mennesker der..

Det er godt nok vildt mange operationer for et så ungt menneske...jeg håber på det bedste for dig fremover...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 00:16   #9
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmmm jeg kan ikke lige svare dig på dit spørgsmål...men mon ikke de kan det på det link curls lagde http://www.skoliose.dk/

De har også et forum hvor man kan spørge...plus der er mange unge mennesker der..

Det er godt nok vildt mange operationer for et så ungt menneske...jeg håber på det bedste for dig fremover...
Jeg er medlem a Skoliose furum og der er ikke nogle derinde fra der kan svare på mit spøgsmål, så derfor tænkte jeg om der er nogle her inde fra der kan svare på det.
Ja det er mange operationer den første operation var jeg igennem da jeg var 9 år også er det bare kørt ud af landevejen.
Mange tak skal du have Webmaster
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 00:48   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er åbenbart et rigtig godt spørgsmål du har der...for man kan da ikke rigtigt finde noget om det...

Alt hvad jeg kan finde er at der kun bliver talt om "når ryggen er udvokset"...men der står intet om hvornår det er eller hvilken alder det er...

Nogle skriver at ens ryg går i stå med at vokse når man bliver operaration

Citat:
Ulemperne ved en rygoperation kan være, at
ryggens vækst standser, når den gøres stiv. Ved
operation på mindre børn har man i nogle tilfælde
indsat teleskopstænger, som kan gøres
længere i takt med, at barnet vokser.
Kilde: http://www.muskelsvindfonden.dk/file...e/skoliose.pdf

Jeg fandt så noget her hvor de siger at man er udvokset når man ca er 18 år

Citat:
Hvis skoliosen i 10-14 års alderen er 20-25 grader progredierer den så længe barnet vokser, i regelen til 18 års alderen. Ved pubertetsstart er risikoen for hurtig progression stor. Dette medfører kontrol hvert ½ år med A1 optagelse. B1 er hos denne patientgruppe kun relevant ved første hold skolioseoptagelser og lige forud for korsetbehandling eller operation. Patienterne vil blive fulgt til 25 års alderen, og der udføres efter at patienten er fuldt udvokset, ca. 18 år,
Kilde: http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=dk
Eller hvis du vil se det som et doc dokument http://www.google.dk/url?sa=t&source...Qo5zGD4DWsO6Pg

Jeg fandt også en historie af en pige med skoliose hvor hun også siger 18 år...

Citat:
Da jeg var 17-18 år, meddelte lægerne, at nu ville min ryg ikke blive dårligere. Jeg var udvokset, rygsøjlen ville ikke forskubbe sig mere,
Kilde: http://www.lotte-m.dk/historie_lotte.php

Så mon ikke man kan udlede at man nogenlunde er udvokset når man er ca 18 år
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skæv reform af førtidspension og flekjsob med v + k vil ydermere koste velfærd. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 27-06-2012 12:56
Tilbage på a-kasse efter sygedom møller89 Alt det andet 1 22-03-2012 00:08
Kontanthj. erkender sygedom men ikke sygedapenge? Hvad så? sh10 Alt det andet 3 06-09-2011 19:58
Fleksjob/sygedom jjsonn Spørgsmål ang fleksjob 0 09-01-2011 10:18
Skoliose & Slidgigt HenrikD Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2007 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension