K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 20:30   #1
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
ansøgning af førtidspension

hey
er en pige på 37 år der har gået ledig i snart 5 år.
tænker nu lidt på om man skulle søge førtidspension. fordi jeg ikke får det bedre med tiden, og vil gerne have lidt hjlæp herinde fra om det er en mulighed for mig.
i de 5 år jeg har gået ledig har jeg været på diverse kursus, kommunens aktiveringesteder og endda i praktik, hvor intet af det har jeg kunne holde til uden blive syg og ikke har kunne holde til det.
mine sygdoms symptomer er følgende:
har en skæv ryg...svajer to steder der gør jeg ikke kan sidde eller stå op for længe af gangen.
begyndende gigt i mine led dagligt hæver jeg i fødder og hænder og har svært ved stå oprejst når jeg vågner/ sidder for længe
har en deperation der er stress relateret, og er begyndt at få panik angst når jeg skal nogen steder hen(som tandlægen)
har slidgigt i mine knæ og taber jeg mig ikke skal jeg med tiden have nye knæ.
pt går jeg i trænings center for prøve tabe mig, men får ondt af det og vægten forbliver hvor den er, da det psykiske jo ikke følger med, har det med trøste spise så går ikke særlig godt.
så hvis der er nogen der har lidt forstand på pension vil jeg gerne høre om i tror der er en mulighed
så på siden kommunen har en psykolog test de bruger men kunne ikke se siden så er der nogen der ved hvor man kan se den vil jeg gerne have fat i den )
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:46   #2
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nettenuz Se meddelelser
hey
er en pige på 37 år der har gået ledig i snart 5 år.
tænker nu lidt på om man skulle søge førtidspension. fordi jeg ikke får det bedre med tiden, og vil gerne have lidt hjlæp herinde fra om det er en mulighed for mig.
i de 5 år jeg har gået ledig har jeg været på diverse kursus, kommunens aktiveringesteder og endda i praktik, hvor intet af det har jeg kunne holde til uden blive syg og ikke har kunne holde til det.
mine sygdoms symptomer er følgende:
har en skæv ryg...svajer to steder der gør jeg ikke kan sidde eller stå op for længe af gangen.
begyndende gigt i mine led dagligt hæver jeg i fødder og hænder og har svært ved stå oprejst når jeg vågner/ sidder for længe
har en deperation der er stress relateret, og er begyndt at få panik angst når jeg skal nogen steder hen(som tandlægen)
har slidgigt i mine knæ og taber jeg mig ikke skal jeg med tiden have nye knæ.
pt går jeg i trænings center for prøve tabe mig, men får ondt af det og vægten forbliver hvor den er, da det psykiske jo ikke følger med, har det med trøste spise så går ikke særlig godt.
så hvis der er nogen der har lidt forstand på pension vil jeg gerne høre om i tror der er en mulighed
så på siden kommunen har en psykolog test de bruger men kunne ikke se siden så er der nogen der ved hvor man kan se den vil jeg gerne have fat i den )
groft sagt kan man søge på 2 forskellige måder...1.) selv (førtidspension) eller 2.) kommunen (sagsbehandler) indstille dig til førtidspension.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 15:26   #3
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
ja men har hørt at søger man selv så er det svære at få? og var mere nysgerrig om hvad i kunne læse ud fra mit spørgsmål om det var en mulighed
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 16:30   #4
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Jeg føler med dig

Det lyder ikke godt.


Jeg kan godt forstå at du vil søge førtidspension.


Dog ved jeg ikke lige med psykolog-test.


Men jo mere dokumentation du har des bedre grundlag har du for at søge førtidspension. Hvis du har kræfter til det kunne du evt. i mellemtiden lave alt det forberedende arbejde, eksempelvis at skaffe aktindsigt, opdatere ressourceprofil (her på sitet fremgår det, hvordan man gør det) og opdatere journal hos praktiserende læge fx at det fremgår at arbejdsevne er ubetydelig.


Når du føler du har dokumention nok. Skriver du til sagsbehandler, spørg vedkommende om behandlingsmulighederne er udtømte? Hvis de ikke er det, men du føler du ikke kan mere, så book tid hos sagsbehandler søg så førtidspension §17 på foreliggende grundlag. Hvis sagsbehandler skriftlig svarer at behandlingsmulighederne er udtømte søger du førtidspension §18.


Husk at få kvittering, at du søger førtidspension og de har frist på tre måneder før du skal have svar på hvad der sker.


Hvis du får afslag så er der ikke andet for end at anke dette.


Jeg håber, at det kan bringe dig videre — jeg krydser fingre for dig.

Sidst redigeret af Adam SR; 18-08-2010 kl. 18:55.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspension ansøgning bb girl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2010 09:01
førtidspension-ansøgning Margrethe09 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-02-2010 09:48
Ansøgning på førtidspension? popiae At søge førtidspension 54 19-05-2009 20:13
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02
Ansøgning om førtidspension via § 18 Nefer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-09-2007 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension