K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2012, 23:22   #31
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Det er ok..


Vi er vist allesammen mere eller mindre frustrerede over vores egen sag eller vores Kæres...

Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 23:37   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis! Man har jo sådan en grundlæggende tanke om, at alle skal have det godt, og have lov til at leve de liv, de nu engang kan leve.......uden alt for meget bøvl.

Men lige i øjeblikket synes jeg altså jeg er forvirret på et højere plan, der er så meget nyt i luften, og de fleste jeg kender er kede af det og fortvivlede, man kan ikke undgå at det smitter lidt. Det er også blevet svært at vejlede og hjælpe, for man aner ikke helt hvad det er vi kommer op i mod, når de nye regler for alvor træder i kraft
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 10:27   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snittepigen Se meddelelser
Hej enteneller.

Nej det går sgi´ ikke at jeg ingen SDP får, hvis jeg søger § 17. Så kan vi slet ikke blive i huset, og det er heller ikke til, at sælge

Men kan se, at SB vil forlænge det over den § 27 du nævner.

Nu vil jeg vente, vente , vente til mandag og se, hvad begrundelsen er for afslag, og så se hvad Fagforeningen skriver, når de har læst RP.





Umiddelbart står det ikke nogle steder så i sagens natur skal man nok bare "tænke" at man søger et andet forsørgelsesgrundlag som så bliver afløst det forrige!!?? Tror desværre at nogle bliver fanget på en "selvsøgende" §17 under eller efter ftp. af og til. Tillige er sdp. loven meget snæver og kort for hovedet når det gælder det at forblive under denne.

Din sagsbehandler har i det du skriver henvist til nr. 7 i sdp. forlængelsesloven, men denne kan I jo ikke bruge hvis du ikke sendes videre til indstilling!!?

Godt at du har en aktiv fagforening indeover, det lyder som om de "gider" din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 17:13   #34
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Ja jeg er meget glad for den hjælp og støtte jeg får fra fagforeningen.

Hende der hjælper mig, har været inde over det hele siden 2010, så nu må jeg høre hendes vurdering ( vejledning) i morgen, når hun har læst RP.


Næh... bedst som man troede man var nået toppen, så glider man godt og grundigt ned igen.

De bedste tanker til mine "medmennesker"
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 14:21   #35
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Hej igen..

Har lige fået af vide, at SB § 18 ansøgning ( nået til 2. nævn) er et afslag på , at de vil rejse en sag, og ikke et afslag på FTP...

Så nu er det vel en § 17 der skal tages i kraft..

SB oplyser at Pensionsnævnet havde lagt til grund, at resterhvervs evnen bør kunne udnyttes ( 7 1/2 time/uge)
og at den ikke var ubetydelig.

suk..på den igen

Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 14:44   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Spørgsmålet er bare, om de så ikke kommer til den konklusionen igen, på en §17 på det foreliggende??
Kan også være jeg overser noget her....

Men ja! op på hesten igen, de andre har sikkert nogle bedre råd til den konkrete situation, men hold kæft hvor føler jeg bare med dig
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 15:09   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes stadig ikke at du skal søge en §17 for Helene har helt ret i at det bliver et afslag og det er vi nok mange der desværre er ret sikre på.

I stedet bør du gå efter en forlængelse af dine sygedagpenge iht. §27 stk. 1 nr. 4 mhb. på afklaring mod fleks eller pension.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Puha en masse spørgsmål? stitz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-05-2011 17:26
Puha Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-04-2010 11:04
Puha - sikke et arbejde. Susanne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-11-2007 19:07
Puha nu er det tæt på. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-10-2007 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension