K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2015, 16:06   #1
Bette1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Bette1 er ny på vejen
Karantæne

Jeg har et spørgsmål vedr. karantæne.
Jeg har i 2013 uberettiget fået udbetalt feriepenge, mens jeg var på dagpenge.
Jeg fik lavet et forlig med min a-kasse og da jeg fik mulighed for at tilbagebetale det hele før tid skyndte jeg mig at gøre det.
I forliget står der selvfølgelig at jeg kan blive smidt ud af a-kassen og at jeg kan få en retssag, hvis jeg ikke overholder forliget.Der står intet om karantæne.
Jeg er nu blevet arbejdsløs, og i et brev fra a-kassen vil de venligst gøre mig opmærksom på, at jeg 224 karantænetimer.
Jeg er aldrig blevet bekendtgjort med at jeg har fået karantæne, og da jeg meddeler a-kassen det, siger de at jeg ikke har reageret på 3 breve de har sendt til mig. Jeg har aldrig modtaget de breve. Sjovt nok er al anden kommunikation sendt til på mail, bare ikke de her 3 breve.
Mit spørgsmål er, kan være rigtigt at jeg bliver tildelt 224 kanatænetimer, når jeg nu har betalt pengene tilbage langt før tid?
Venligst
Bettina
Bette1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 10:06   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bette1 Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål vedr. karantæne.
Jeg har i 2013 uberettiget fået udbetalt feriepenge, mens jeg var på dagpenge.
Jeg fik lavet et forlig med min a-kasse og da jeg fik mulighed for at tilbagebetale det hele før tid skyndte jeg mig at gøre det.
I forliget står der selvfølgelig at jeg kan blive smidt ud af a-kassen og at jeg kan få en retssag, hvis jeg ikke overholder forliget.Der står intet om karantæne.
Jeg er nu blevet arbejdsløs, og i et brev fra a-kassen vil de venligst gøre mig opmærksom på, at jeg 224 karantænetimer.
Jeg er aldrig blevet bekendtgjort med at jeg har fået karantæne, og da jeg meddeler a-kassen det, siger de at jeg ikke har reageret på 3 breve de har sendt til mig. Jeg har aldrig modtaget de breve. Sjovt nok er al anden kommunikation sendt til på mail, bare ikke de her 3 breve.
Mit spørgsmål er, kan være rigtigt at jeg bliver tildelt 224 kanatænetimer, når jeg nu har betalt pengene tilbage langt før tid?
Venligst
Bettina
Hvis de kan se at der er 3 "ubesvaret breve" så har de vel indholdet af dem stående i deres system ?? Dem kan de vel gensende, så du kan se hvad de indeholder
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 19:45   #3
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bette1 Se meddelelser
Mit spørgsmål er, kan være rigtigt at jeg bliver tildelt 224 kanatænetimer, når jeg nu har betalt pengene tilbage langt før tid?
En karantæne er jo en straf, når man handler mod reglerne, og det må man jo sige man gør er, når man modtager begge ydelser samtidig.
Som du umiddelbart fremstiler det, så giver de dig en straf samtidig med at de forlanger det tilbage der retsligt tilhører dem.
Jeg kan ud fra det skrevne ikke se hvordan det kan være anderledes.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension