K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2009, 15:41   #201
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
klage

hejsa har lige et par tips:

da jeg søgte om §100 merudgifter så blev hele min ansøgning vurderet efter FUNKTIONSEVNEMETODEN" Og det er et skema udfyldt ved personligt møde med sagsbehandleren. bagefter laver hun en sammenfatning og den bliver sendt til mig for kommentarer (partshøring) og så tilsidst bruges de papirer til enten at afvise eller bevilge merudgifter. FUNKTIONSEVNEMETODEN er et langt skema med mange spørgsmål, men det vigtige er at sammenfatningen bygger på en HELHEDSVURDERING.

nå tilbage til bilsagen...

min sagsbehandler havde lavet en indstilling som så blev afvist af rådet i kommunen, men selve indstillingen og møderne op til selve indstillingen bygger bl.a på gang distance og andre parametre

nå klage skulles der, så jeg gik igang med at google på nettet, og fandt i vejledningen til serviceloven at:

BORGEREN KAN ØNSKE OM AT SAGSBEHANDLINGEN I ANSØGNING AF HANDICAP BIL BEHANDLES EFTER FUNKTIONSEVNEMETODEN....

og det skrev jeg i min klage, og jeg fik medhold således at jeg har været til møde og udfyldt et funktionsevne metode skema med sagsbehandleren

konklusionen blev at hun nu vil undersøge om kommunen har alle relevante oplysninger som lovgivningen siger skal foreligge for at vurdere efter FUNKTIONSEVNEMETODEN og specielt i min sag om vi skulle lave en ny læge status erklæring, selvfølgelig bliver selve sagen yderligere forsinket, men det er da vigtigt hvis nu det viser sig at bevilgningen går igennem nu på et helt andet grundlag

håber i kan bruge dette tip. ved ikke hvordan min sag forløber frem efter, men skal nok skrive når der er nyt, DU SKAL BARE SELV ØNSKE AT DIN SAG BEHANDLES EFTER FUNKTIONSEVNEMETODEN, SÅ SKAL KOMMUNEN IMØDEKOMME DET...

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 12:07   #202
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Halløjsa

Dags dato har jeg modtaget den endelige bevilling

Jeg blev godkendt til den bil, som ergoterapeuten indstillede mig til, nemlig Fiat Qubo'en, og er bevilget automatgear og de særlige indretninger. Samtidig er jeg fritaget for miljøafgift efter bilbekendtgørelsens § 7.
Alt er bevilget efter TRIVSLESMÆSSIG GRUNDLAG.

Så nu skal der handles.

Der er en masse ting man lige skal være obs på, med henblik på køb og alt proceduren, hvordan man skal gøre/forholde sig. Men jeg kan gå til enhver bilforhandler, medbringende bevilingen og et medfølgende brev omhandlende retningslinier ved køb af bil.

Jeg forklarer nærmere en anden dag, om de nærmere detaljer.

til alle jer der stadig kæmper for at blive selvhjulpne og uafhængige.

Stoktoft
Kan du ikke fortæle noget om den Qubo, og hvordan den køre og ikke mindst og gear skifter, samt om det var et tilægsløn du fik til at købe den støre model eller om det var penge, som i selv læge oven i.

Grunnden er at jeg gerne vil havde den sammen model, da det lige har det sidste, der skal til.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 12:37   #203
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Beha

Du kan tro jeg gerne vil fortælle om Qubo'en
Den kører fantastisk, gearskift foregår blødt, dog kan du godt mærke det fra
1. til 2.
Den er meget rummelig i kabinen, højt til loftet, god benplads for og bag. Skydedøre i bag.
Den er med A/M gear, det betyder at den kan køre både med manuel og automatisk. Automatisk klarer den selv ved at du træder på speederen.
Manuel skal du bare trykke gearstangen til plus eller minus, om du vil op eller ned i gear.
Begge foregår jo selvfølgelig uden kobling, da den jo ikke forefindes i bilen

Jeg fik hele beløbet til den billige model Activen.
Beløbet fra 154.000 og op til prisen for bilen, blev tilkendt som tillægslån. Og skal ikke betales tilbage.
Det er kun beløbet 154.000 som jeg skal betale halvdelen af tilbage.

Vi valgte så Dynamic modellen, der skal du selv betale differencen fra det bevilgede beløb til merprisen for en dyrere model.
Det var 25.000 mere (pakkepris)
derudover købte vi måtter, anhængertræk.

Vid at den ikke kører de 22 km/l som de siger i reklamen, automatgear trækker noget fra. Men ca. 18 km/l kan den da godt komme op på.

Husk du skal betale vægtafgift for dieselbil. Det er jo kun benzinafgiften vi bliver fritaget for.
Mener den ligger på 790 kr. ½årligt.

Håber det var fyldestgørende nok, ellers spørger du bare igen.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 15:58   #204
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Tak Stoktoft

Har været hos forhandleren og, fik oplyst at der vi går op til 16 uger levering tid på den, ja jeg glader mig meget, hvilken fave har du fået den i jeg har tænkt på sort eller blue.

jeg venter på brevet, som jeg skal havde med til forhandler.
sjov nok har mi nabo lige købt den i blue, en demo model, flot er den må jeg sige.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 14:00   #205
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Beha

Jeg valgte en sølvgrå, meget praktisk når man som jeg bor på landet og har 200 meter grusvej, så bliver skidtet ikke helt så synligt.
Kan også fortælle dig, at den er lidt nemmere for os handicappede selv at gøre rent, man skal jo ikke helt ned til jorden og kravle. Dog må min høje søn vaske den udenpå og især på taget, jeg har nemlig sat røv for tidligt.

Jeg var så heldig, at en anden forhandler i landet, havde en til at stå, den blev så kørt til min forhandler, så jeg fik den på 14 dage. Og havde også været forbi Handimobil.
Så få din forhandler til, at undersøge om der står en, et andet sted i landet.
Min veninde som blev tilkendt samme dag som mig., kørte til samme forhandler som jeg 3 dage efter mig. Hun måtte så vente 12 uger.

Kan godt forstå du glæder dig. Jeg ønsker dig held og lykke.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 17:25   #206
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
GENBEVILLING af invalidebil.

Læs følgende: http://www.ism.dk/data/Dokumentertil...l-velfaerd.pdf på side 44. Ja, det skal nok komme til at virke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 12:12   #207
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
MIn bil sag, skal på ny møde, den 10.nov grundet at der på nuværende tidspunkt ikke ville få påtegning om automatgear i mit korekort.

Men af skånehensyn og for at sikre at jeg kan bruge bilen i de 6 år, og at en eftermontering af automatgear ikke kan anbefales.

Samt at der fra konsulenten sige har valgt at der skal, en bilvarme andlæg for at sikker at jeg ikke skal ud til en kold bil ,og der med få en hurtiger udtrætning i mine led.

Men venter med spændning på hvad det ender med.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:50   #208
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Beha

Jeg har heller ingen påtegning i kørekortet om automatgear, men var jo ved speciallæge, der påpegede hurtigt udtrætning og nedsat muskelkraft ved brug af manualgear osv. + fremtidsudsigterne ved min sygdom.
Så var der ingen tvivl ved kommunen, jeg skulle ha' med automatgear.

Er du nu så slet ikke sikker på at blive bevilget bilen alligevel????

Knus Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 10:57   #209
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Jeg håber da på at det bliver den og med de ting som Konsulenten har skrevet som hjælpemilder, jeg har undersøgt at der er 2 stk med automatgear i landet, så ja når jeg får svaret, er det jo med at bestille den, så hurtig som muligt, det kan ikke gå for stærkt.

Grunden til min tvivl var sagbehandleren, som gjore at jeg kom i tvivl, omkring bilen bliver med automatgaer, selv om den bliver anbefalet af læger og konsulenten fra ptu men vi må se her den 10 eller der omkring, jeg får svar på det.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 20:38   #210
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
handicapbil

hvad koster sådan en bil? man skal da selv betale det meste ikke?
er der forskel på om man er psykisk handicappet ved at låne penge til bilen?
jeg synes kun jeg kan se at det skal være i forbindelse med job eller uddannelse man kan søge om lån til bilen?
jeg har ikke job, og jeg har ingen venner eller familie jeg kan trække på, men mit behov for at komme ud er vel mindst ligeså stort som andres, en lille brugt bil ville måske kunnefå mig lidt igang, og udgifterne er begrænsede
tror jeg vil undersøge det nærmere
hvor længe har i ventet? og hvad med kørekort, skal jeg selv betale det og hvorlænge vil det tage ?
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension