K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2010, 16:21   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Er det normal praksis?

Hejsa ..

Jeg står for at skulle ud i en sundhedsaktivering - og i den forbindelse havde min sagsbehandler fået lavet en: Statusbedømmelse på grundlag af patientjournal mv. hos min læge - jeg fik en kopi af denne statusbedømmelse ved mødet med min sagsbehandler.

Men er det normal praksis at ens sagsbehandler bare kan indhente sådan en statusbedømmelse af mig - UDEN jeg selv medvirker?

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 16:36   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Hejsa ..

Jeg står for at skulle ud i en sundhedsaktivering - og i den forbindelse havde min sagsbehandler fået lavet en: Statusbedømmelse på grundlag af patientjournal mv. hos min læge - jeg fik en kopi af denne statusbedømmelse ved mødet med min sagsbehandler.

Men er det normal praksis at ens sagsbehandler bare kan indhente sådan en statusbedømmelse af mig - UDEN jeg selv medvirker?

Tullee
De må kun indhente lægeoplysninger, når DU har givet samtykke........ Kan du mon huske noget om, at du har givet samtykke?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 16:58   #3
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak for svaret curls.

Jeg har aldrig givet mit samtykke til den omtalte statusbedømmelse - derfor undrede det mig også da jeg fik kopien stukket i hånden.
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:09   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Selv tak.

Tænkte lige på, når du siger hun har lavet en statusbedømmelse, så har hun da vel ikke skrevet diagnoser osv... ud fra en journal fra din læge? Det er journaler samt statusattester f.eks. fra lægen, de skal have dit samtykke for at indhente noget overhovedet fra lægen...

Samtykke er som regel gældende i 1 år. Nu ved jeg ikke, hvordan de gør det i jobcentret, om de sørger for samtykke fra starten osv... Men de skal jo alligevel have et eller andet lægeligt at gå efter for at komme videre i en sag... Men samtykke fra en skal de under alle omstændigheder have, før de indhenter fra en læge...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:58   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak igen :-)

Jeg blev visiteret til et fleksjob for 4 år siden og i den forbindelse var der en masse papirer der skulle udfyldes - så om der også var et stykke papir deri blandt m.h.t. samtykke til brug vedrørende statusbedømmelse m.m.fra ens læge af? der må jeg blive dig svar skyldig...for det kan jeg slet ikke huske.

Nu står der heller ikke noget i den statusbedømmelse som jeg ikke vidste i forvejen - det er mere måden den bliver lavet på UDEN min medvirken der undrer mig - men som jeg kan forstå på dig - så må kommunen gerne bede om en statusbedømmelse hos min læge UDEN min medvirken hvis de på et tidspunkt har fået samtykke på skrift fra mig?....er vi enige? :-))
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 18:05   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Tak igen :-)

Jeg blev visiteret til et fleksjob for 4 år siden og i den forbindelse var der en masse papirer der skulle udfyldes - så om der også var et stykke papir deri blandt m.h.t. samtykke til brug vedrørende statusbedømmelse m.m.fra ens læge af? der må jeg blive dig svar skyldig...for det kan jeg slet ikke huske.

Nu står der heller ikke noget i den statusbedømmelse som jeg ikke vidste i forvejen - det er mere måden den bliver lavet på UDEN min medvirken der undrer mig - men som jeg kan forstå på dig - så må kommunen gerne bede om en statusbedømmelse hos min læge UDEN min medvirken hvis de på et tidspunkt har fået samtykke på skrift fra mig?....er vi enige? :-))
Hmmm lad mig lige forstå. Det at du medvirker, mener du her, at du mener skulle have været hos lægen selv for at lægen kan lave statusbedømmelse af dig, før lægen sender det ind til jobcentret? Bare for at rydde nogen misforståelser....

Det er ikke nødvendigt at lægen skal undersøge dig. Det kommer an på, hvad for en attest, de har sendt til lægen. Men hvis du mener, at jobcentret mangler nogle lægeoplysninger og andet helbred, som du mener, de burde vide, så sig det endelig til dem (god idé skriftligt). De bør opdatere din NUVÆRENDE situation og ikke efter en status fra nogen år tilbage f.eks., hvor der ellers er sket ændringer siden da.... Kan du mon følge mig?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 18:06   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hvis du har en sag i kommunen, kan jeg ikke forstå, at du ikke har skrevet under på en tilladelse til indhenting af relevante oplysninger hos læger og speciallæger.

Ved første møde med kommunen skrev jeg under på, at de måtte indhente lægepapirer i den udstrækning, det var nødvendigt for at belyse min sag. Jeg blev også bedt om at give besked til sb, hvis der kom nye lægeoplysninger i min sag. Mig bekendt har jeg kun skrevet under denne ene gang, selv om min sag kørte i mere end et år.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 18:20   #8
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Ja - jeg troede at jeg selv skulle være med til at lave statusbedømmelsen sammen med min læge - men man behøver åbenbart ikke selv at være tilstede når lægen skriver den slags statusbedømmelser.

Ja - jeg har en sag i kommunen og jeg har sikkert som Jørgine skrevet under på sådan et samtykke papir for over 4 år siden? og så er *sagen* for så vidt opklaret - mange tak for jeres svar :-))
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 18:23   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Ja - jeg troede at jeg selv skulle være med til at lave statusbedømmelsen sammen med min læge - men man behøver åbenbart ikke selv at være tilstede når lægen skriver den slags statusbedømmelser.

Ja - jeg har en sag i kommunen og jeg har sikkert som Jørgine skrevet under på sådan et samtykke papir for over 4 år siden? og så er *sagen* for så vidt opklaret - mange tak for jeres svar :-))
De burde da "opdatere" oplysninger... der kan ske meget på de år....
nå men det må de selvom. Husk at oplyse dem, hvis der er sket ændringer...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 20:52   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Ja - jeg har en sag i kommunen og jeg har sikkert som Jørgine skrevet under på sådan et samtykke papir for over 4 år siden? og så er *sagen* for så vidt opklaret - mange tak for jeres svar :-))
Hvis det er 4 år siden du skrev den under så bør den være ugyldig.

I min lange kamp med kommunen (ca. 15 år) har jeg skrevet under på flere af den slags, iflg. div. sagsbehandlere var de kun gyldige i et år.

Men du kan da bare spørge hende, om hun har haft tilladelse til at indhente oplysningerne fra din læge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gal eller normal MTVRV1 Politik og Samfund 81 24-05-2012 08:44
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09
Normal process? Klund Dit og Dat 13 27-10-2009 15:13
Ny praksis? velcro Alt det andet 8 27-07-2008 08:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension