K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2010, 17:56   #1
Cousteau
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2010
Indlæg: 12
Styrke: 14
Cousteau er ny på vejen
Årsagssammenhæng - Ændret praksis i AST

Læs denne artikel, og se om det kan få dig til at komme op ad stolen.

http://www.ftf.dk/magasinet-resonans...er/?no_cache=1

Faktisk behandles sagerne i strid med loven (som jeg læser det) - i virkeligheden siger loven at det er forsikringsselskaberne og AST der skal bevise at der ikke er årssagssamenhæng med en evt. ulykke og nedsat erhvervsevne.

Til trods for Lovforslag fra Claus Hjort Frederiksen blev forkastet i Folketinget, anvendte AST alligevel et par år senere præcis denne ændrede praksis.

Nu er det lige pludselig os, de skadelidte, der skal bevise at der er en årssagssammenhæng.

Det svarer lidt til at "Man er skyldig, indtil det modsatte er bevist"

I min egen sag der nu er afgjort, med netop de så berømte ord fra AST "Ingen årssagssammenhæng", afgjorde min sag, og den kan ikke genoptages, selvom min gener efter trafikulykke tilbage i september 1999 er til at få øje på. Mit helbred smuldrer dag for dag, år for år - og jeg selv er ikke i tvivl om at da jeg blev ramt af bil i al for høj fart på motorvejen, i dét øjeblik blev mit liv forandret - hun kørte mellem 60-70 km/t for hurtigt, og bragede lige op i mig. Piskesmæld. AST siger ingen årssagssammenhæng.

I dag har jeg så mange smerter og gener, at jeg har mistet 60% erhvervsevne. Jeg er i dag dybt forgældet, og har mistet mit 5.de fleksjob.

Jeg mener snart at der skal dannes fælles front - og gå imod disse paragraf afgørelser - min sag blev afgjort med ordlyden "ingen årssagsammenhæng" selvom adskillige speciallæger og eksperter helt uafhængigt af hinanden, alle mente at jeg havde pådraget mig Piskesmæld ved traffikulykken.

Måske er det en mulighed at gå til menneskerettighedsdomstolen - jeg har ikke forstand på Lovgivning, men jeg er så rasende over de Robot-afgørelser der plager mange af jer herinde - og selvfølgelig mit eget forløb. Næsten 10 års kamp forgæves.

AST og Retslægeråd er efter min bedste overbevisning i lommen på forsikringselskaberne, eller også ligger der en skjult dagsorden nedunder, som vi ikke kan se.

Til trods for at min sag er afgjort med afvisningsdom ved Landsretten i Viborg (afvisningsdom), har jeg lyst til at kæmpe..... Bare jeg dog kunne finde en advokat der kunne stå ved, en advokat der ville kæmpe for min sag.

Men læs nu den artikel - og se om den ikke springer i øjnene...

Cousteau

Sidst redigeret af Cousteau; 07-09-2010 kl. 18:00.
Cousteau er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
ændret FTP lov i 2010,hvad blivet ændret? amk21 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-07-2010 09:35
Ændret praksis hos Retslægerådet får begrænset betydning for arbejdsskadesager Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 09-04-2010 10:30
Ny praksis? velcro Alt det andet 8 27-07-2008 08:40
Ulovlig praksis zuza Et godt link! 5 25-04-2008 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension