K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2009, 09:40   #11
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Hej

Beha....
Kan se du du har de samme ønsker som mig, og de samme problemer, ved brug af pedalerne. Jeg søger også på trivselsgrundlag, jeg er dog pensionist.
Men det er jo noget sværere, at få bil på det trivselsmæssige grundlag desværre.

Nå, men jeg har jo overstået speciallægeundersøgelsen, og har modtaget erklæringen.
Lægen beskriver, at jeg er stærkt forværret siden han sidst så mig, i forbindelse med afklaring af diagnose og erhvervsevne.
Der blev trykket, hevet og undersøgt, der blev foretaget gangtest med og uden rolator, og taget tid på hvor hurtig/langsomt det tog mig på en målt distance.
Han beskriver, at jeg er stærkt smerteplaget, og ved de forskellige muskeltest, er der normal kraft i benene, men jeg bliver ved gentagelser hurtigt udtrættet og massiv mere smertepåvirket.

Jeg har så fra ergoterapeuten modtaget en kopi af erklæringen, da hun ikke var klar over om jeg havde modtaget den selv, hun har altså styr på tingene.
Og i dette brev stod der, at havde jeg kommentarer til partshøringen vedrørende erklæringen, skulle jeg indsende det til hende, så det var hende i hænde senest d. 3. april.
Jeg har ingen kommentarer, da der ikke står noget i erklæringen, som jeg ikke er enig i, og jeg synes ikke det kan beskrives bedre, og jeg synes heller ikke der mangler noget.
Lægen har endda beskrevet, at det er manden der gør rent, handler ind, og at vi sammen laver mad, men at det hovedsaglig er manden og jeg står/sidder ved siden af. Han nævner også at manden ordner mine tæer og tørrer mig efter bad, da er mine kræfter nemlig opbrugt, og daglig hjælper mig i noget af tøjet.

Så kære venner, nu kan jeg vente til efter d. 3/4, og lige derefter kommer påsken, så det kan jo udskyde det lidt, men jeg må jo bare vente, det gør nu heller ikke noget, lidt tid fra eller til, bare det bliver et positivt resultat ikke
Nå men har i dette kommunale system, lært mig selv ikke at sætte næsen op efter noget, jeg forventer altid det negative, det gør så ikke så ondt når man får nej, vel?

Kærlig Hilsen
Stoktoft, som sidder herhjemme i fuld solskin fra en flot lyseblå himmel
Ja Stoktoft der er et tyngt system, og man skal ikke sætte næsen op efter noget, for man bliver skuffet.
Dem og alle de hensyn de skal tage, inden man får en godkendelse er mange og ikke til for os der har det svært.

Da jeg var til samtale med sagbehandler, omkring ansøgning bliv hun ved med at sige at, der var mange hensyn at tage, af hansyn til komunen.

Jeg tænke om der ikke var nogel hensyn til os, der er syge for det er da ikke for sjov at vi søger, og vi skal hele tiden bevise at vi er syge det kan de jo se i vores papier, fra lægen.
At vi er det og har et behov på den ene eller anden måde, hvorfor kan man ikke give en behanling, som også tager hensyn til vores behov.

Beha
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension