K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2008, 18:12   #1
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Ny praksis?

Jeg kunne godt tænke mig at spørge om det er normal praksis at indhente kopi af en patients sygehusjournal til brug i sygedagpenge/flexjob/pensions-sag i stedet for en lægeudtagelse/statusattest fra den behandlende læge.

Jeg er bekendt med en sag, hvor det er kopi af journalen som er indhentet og som sendes til lægekonsulenten til vurdering.

Da jeg hørte om det kunne jeg ikke lade være at tænke på følgende:
  1. Er det et spare trics fra kommunens side. Jeg tror en kopi er gratis, mens en lægen vist skal honores for en statusattest.
  2. Eller er det blot en måde at give lægekonsulenten bedre kort på hånden til at vurdere. Nu kender vi jo alt for godt lægekonsulenternes måde at raskmelde patienter på, så derom kan man jo have sine bekymringer.
  3. Endelig synes jeg det er ret frækt at bede om hele journalen. Det kan jo være man har oplyst forhold til lægen som man ikke ønsker sagsbehandleren får at vide. Forhold som ikke har nogen praktisk betydning for det som søges om. Det kunne være tidligere aborter, kønsygdomme ect.
Jeg har besluttet at jeg fremover vil give mine læger besked på ikke at videre give kopi af min journal. Skal der foreligge lægelige oplysninger må det ske via statusattester.


Hvordan har i andre det med at jeres lægejournal eventuelt sendes videre til brug i socialesager?

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til praksis om bachelor Håber Alt det andet 2 10-01-2011 12:56
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
Årsagssammenhæng - Ændret praksis i AST Cousteau Nyt om loven 0 07-09-2010 17:56
Ulovlig praksis zuza Nyt om loven 15 19-02-2009 15:28
Ulovlig praksis zuza Et godt link! 5 25-04-2008 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension