K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2013, 15:52   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det kan være...

Kære Nisten

L5/L4 eller S1/L5 hvor S1 er det nederste led før korsbenet.

Læs og forstå alle billeder her:

http://rygsygdom.dk/index.php/Lumbal_diskusprolaps

Hvad er "Foraminal stenose"?

http://www.ryghospitalet.dk/udrednin...FYJP3godUwYAGA

Hvad betyder Foraminal ?

http://kiro.dk/Foraminal-og-spinal-stenose.146.aspx

"Foraminal stenose påvirker kun det ene ben svarende til det område, der tilhører den ramte nerverod. Symptomerne minder derfor meget om dem, man kan opleve i forbindelse med en diskusprolaps: Smerte, snurren, følelsesløshed og nedsat kraft. Typisk opstår symptomerne på foraminal stenose mere snigende end hos den klassiske prolapspatient og de ses hos en ældre aldersgruppe."

Så du kan nu se at der er overensstemmelse med dine diagnoser og dine oplevelse, med smerter, kramper og småproblemer med din blære.

Jeg er IKKE, hverken læge eller sundhedsperson og råder IKKE imod hvad lægerne siger eller mener, men.....

... man skal ikke være kemi-ingeniør for at forstå at du er ved at blive en kronisk ryg smertepatient, som efter min personlige mening ikke har modtaget en korrekt optræning for at dæmpe dine smerter, i begyndelsen af dit forløb.

Systemet er godt klar over, at for mange, især unge mennesker, går i for lang tid inden, som rygpatienter, før de modtager korrekt behandling, og derved kan undgå at blive kroniske. At være kronisk vil sige at der har været rodtryk på nerverne i for lang tid, så sker der uoprettelige skader. Derfor er systemet i gang med flere forsøg for at fange jer.

At have prolapser og forsnævringer i S1/L5 er ikke for nybegyndere og kræver stor professionel ekspertise at optræne, hvis muligt. Holdtræning eller lidt hjemmeøvelser rækker ikke langt, endsige en kommunal betalt adgangsbillet til det lokale fitnesscenter.

Du skal reagerer omgående hvis fremtiden giver dig yderligere problemer med blæren, enten at du ikke kan komme af med vandet eller du ikke kan holde på vandet. Her kontakter du omgående læge eller skadestue. Punktum.

Med ovenstående kan du godt se at du nu har 2 forskellige diagnoser i samme område.

Da du er ung, forslår lægerne en stivgørende operation for at sikre fremtiden.

Morfinforbrug:

Håber du har talt med lægerne om de sandsynlige problemer du kan løbe ind i?

Hvis ikke så tal med din læge om det, fordi med det forbrug så skal du om føje tid have større mængder for at få den samme virkning. Det skal du lære at tackle med ned- og optrapning for at bibeholde den samme mængde på sigt.

Det vigtigste for dig at forstå, er at din situation kan blive 100fold værre hvis ikke du passer på dig selv. Helbredet i første omgang frem for alt andet.

Du skal forstå at med dine skader i det områder kan være farligt, da mange nerver gåt til vitale dele, bla anus og blærekontrol og det er alvorligt. Hvilket lægerne tager dybt alvorligt, hvis ikke du kan tømme din blære. Så pas på dig selv, tag det rolig og vær ikke urolig fordi din viden stiger.

For mit tilfælde har jeg fået tømt min blære utallige gange da jeg ikke selv kunne. Det tager nogle få minutter, hvis ikke det tages udefra. Manglende evne til at tømme blæren kan også skyldes store smerter hvor det heler kramper til. Du skal bare vide at dette er ikke i småtingsafdelingen. Derfor skal DU have den fulde viden om hvad DU skal gøre og hvad DU skal spørge om. Såre simpelt.

Sidst men ikke mindst: rygpatienter hører ikke til i en seng, men skal være så aktiv som muligt.

Rigtige mænd sidder ned og tisser, medens man banker på blæren.

Bedste hilsner

Peter §4 patient

Sidst redigeret af phhmw; 09-12-2013 kl. 19:28.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 10:35   #12
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Så fik jeg afslag på fp trods rehab indstilling..
Jeg er grædefærdig og kan virkelig ikke se det lys nogen af jer snakker om.

Nu skal jeg så anke men hvor er troen og overskuddet lige til det..

Nisten
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 10:44   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisten Se meddelelser
Så fik jeg afslag på fp trods rehab indstilling..
Jeg er grædefærdig og kan virkelig ikke se det lys nogen af jer snakker om.

Nu skal jeg så anke men hvor er troen og overskuddet lige til det..

Nisten
Prøv at skrive afslaget herinde, skriv simpelthen af fra kommunens brev, selvfølgelig uden navn, cpr.nr. o.l., så vi kan se hvad årsagen er til deres afslag.

Måske kan brugerne på K10 hjælpe dig med, at stykke en anke sammen, det er set før.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 10:59   #14
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Prøv at skrive afslaget herinde, skriv simpelthen af fra kommunens brev, selvfølgelig uden navn, cpr.nr. o.l., så vi kan se hvad årsagen er til deres afslag.

Måske kan brugerne på K10 hjælpe dig med, at stykke en anke sammen, det er set før.
Hej Vovse.
Jeg vil meget gerne have hjælp til en anke

Har desværre ikke modtaget brevet endnu, men ligger det ind så snart jeg har det!!!!

Nisten
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:55   #15
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Lille opdatering.

Puha det gav godt nok et hak i julehumørret med sådan et afslag

Jeg kan ikke overskue at skrive hele min historie men spør endelig ind så tager vi den derfra.. Det håber jeg er ok..

Har været på rehab møde 2 gange nu og det var to meget forskellige oplevelser!!!

1 møde er en historie helt i sig selv men for at gøre det kort så fik jeg/vi den besked at da jeg jo er under 40 skulle jeg enten have kræft i terminal stadie eller være erklæret hjernedød/skadet. for at blive indstillet til fp.

Så trods dokumentation for stationær tilstand og udtømtebehandlingsmuligheder blev jeg tilkendt 2 x ressourceforløb et år frem.

Til første forløb bliver jeg vurderet af en instruktør som på stedet grundet min tilstand afviste at jeg ville kunne deltage!

Andet forløb (varmtvandssvømning) som jeg virkelig var bange for de ville sende mig ud i
vurderede min koordinerende sb heller ikke var realistisk for mig grundet min tilstand så det blev ikke sat igang men det blev besluttet at min sag igen skulle på rehab møde.

Denne gang var det en helt anden oplevelse trods to af deltagerne var med på første møde. Jeg/vi følte vi blev hørt og havde den fornemmelse at teamet forsøgte at få et helhedsbillede af mit liv og vores hverdag.

De beslutter at instille mig til pension med følgende.. (her studser jeg desværre først nu over nogle meget vage udtalelser)

Rehab indstiller til påbegyndelse af §18.
Begrundelse er at det findes dokumenteret at arbejdsevnen ikke kan forbedres ved aktiverings- revaliderings- og behandlingsmæssige foranstaltninger.
2008 opereret for diskus med god effekt. Arb. ulykke 2010 med forløb på rygcenter med træning, kiro, fys uden væsentlig effekt.

Rygcenter marts 2012 drøftes stivgørende operation, men godt resultat kan ikke garanteres. Nov 2012 vurderet på smertecenter. Egen læge anfører at den stærke smertestillende medicin giver bivirkninger hvilket gør evt. opdosering mhp bedre smertedækning vanskelig. Endvider migræne der behandles ved Nerulog.

Tilstanden vurderes varig og der er ikke yderligere behandlingsmuligheder.
Diagnose. komplekse langvarige el kroniske ikke maligne smerter, diskusprolaps.

Sagen har tidligere været på rehab hvor der indstilles til 1 års ressourceforløb mhp fleks.
De beskæftigelsesrettede indsatser har ikke kunne iværksættes grundet helbredsmæssige årsager.

1- Instruktør har vurderet at X ikke kan deltage grundet hyppige stillingsskift (meget tyndt skrevet og begriber ikke jeg ikke har hæftet mig ved dette noget før men man håber vil på det bedste)

2- Varmtvandssvømning ikke relevant da X ved temp skift oplever forværring af smerter. Har dårlige erfaringer fra eget hjem. (igen grimmer jeg mig over hvor tyndt der er skrevet. Vi oplevede det fuldstændige groteske at teamet kun havde et vis antal tegn til rådighed og de måtte derfor til sidst rette meget til og slette for det kunne være der)


Træning - Det vurderes at yderlige genoptrænong fra Jan 2012 og frem alene vil have til formål at forbedre livskvaliteteni hjemmet og vil ikke kunne forbedre funktionsniveauet tilstrækkeligt mhp fleks.

Teamet kan ikke pege på yderlige indhold i ressourceforløbet der kan udviklie arbejdsevnen. Dd vurdere teamet at x end ikke med målrettet støtte eller individuel tilrettelagt ressourceforløb kan komme tilbage på arbejdsmarkedet ej heller i et fleksjob.
Det er teamets vurdering at der ikke eksistere et udviklingspotientale og arbejdsevnen kan helt åbenlyst ikke forbedres.

Hmm, så skal jeg vil anke men er det ikke de samme mennesker igen? og hvad er tidsperspektivet i en sådan anke?

Ligger afslaget ind så snart jeg modtager det!

Nisten.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 15:24   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du anker bare med...

Kære Nisten

... det du har skrevet her i tråden.

Sender det til kommunen imod kvittering.

Det skal ske inden 28 kalenderdage efter at du har modtaget afgørelsen. Lovbunden, derfor gemmer du fremover konvolutter med poststempel fra kommunen som bevis på hvornår du har modtaget afgørelsen. Ombudsmandens krav.

Som så revurdere, inden 4 uger, skal de omstøde eller fastholde.

Inden 4 uger, lovbunden, sender de anken til uvildige juristerne i Ankestyrelsen som IKKE har nogen lovbunden sagsbehandlingsfrist, men derimod servicefrister som de kan lave om på. Forvent 6 - 12 måneder.

Du skal være 100% sikker på at kommunen sender alle brugbare dokumenter til Ankestyrelsen, som du kræver aktindsigt over for. Først der har du viden om at de har alt, til at bedømme din sag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 11:16   #17
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Spørgsmål ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Nisten

... det du har skrevet her i tråden.

Sender det til kommunen imod kvittering.

Det skal ske inden 28 kalenderdage efter at du har modtaget afgørelsen. Lovbunden, derfor gemmer du fremover konvolutter med poststempel fra kommunen som bevis på hvornår du har modtaget afgørelsen. Ombudsmandens krav.

Som så revurdere, inden 4 uger, skal de omstøde eller fastholde.

Inden 4 uger, lovbunden, sender de anken til uvildige juristerne i Ankestyrelsen som IKKE har nogen lovbunden sagsbehandlingsfrist, men derimod servicefrister som de kan lave om på. Forvent 6 - 12 måneder.

Du skal være 100% sikker på at kommunen sender alle brugbare dokumenter til Ankestyrelsen, som du kræver aktindsigt over for. Først der har du viden om at de har alt, til at bedømme din sag.

Hilsen Peter
Hej Peter.

Mener du at jeg ikke skal vente og se hvad de skriver i deres begrundelse for afslaget før jeg anker?

Skal jeg da ikke lave et modsvar og medsende evt. bilag ??

Eller mener du at der alligevel ikke sker noget før den bliver sendt videre til ankenævnet og at jeg så først der skal sende mit modsvar og bilag?

Nisten
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 12:12   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad taler vi om?

Kære Nisten.

Nu får du en lille kærlig, men velment skideballe, fordi det er NU du skal holde fokus og gøre præcis hvad du bliver rådet til. Fra nu af bruger du ikke formuleringer om at det er hårdt og julehumøret er ødelagt.
:kram

Det er NU du skal kæmpe, dels for dit helbred og din økonomiske fremtid. Det er 2 døgn siden du var her sidst og her har du spildt kostbar tid.

Vi taler om at du forventer et afslag. Jeg forstå at du skriftligt har modtaget et AFSLAG fra kommunen om førtidspension.

Fordi du skriver tidligere: "Så fik jeg afslag på fp trods rehab indstilling.."

Hvis dette er korrekt, skal du beskrive hvilken begrundelse og lov§er kommunen har nævnt i sit afslag.

Jeg forstår at det er din SB der har indstillet dig til pension og det er ikke dig der har søgt iht §17 på det foreliggende grundlag. Dette er blot en konstatering.

Hvis du har modtaget afslag på pension, så anker du NU!

Det gør du ved at skrive til kommunen at du anker afgørelsen og vedhæfter alt hvad du har beskrevet i tråd #15 uden alle følelsesudbrud. Du modtager en kvittering af kommunen ved aflevering. Punktum

Så har kommunen 4 uger til at enten genvurderer eller fastholde deres afslag.

Det bliver det sidste og så sender de det til Ankestyrelsen inde 4 uger, se tråd #16

Når så kommunen efter de 4 uger sender dine journaler til Ankestyrelsen skal du gennem aktindsigt hos Ankestyrelse sikre dig at kommunen har sendt alt til Ankestyrelsen og ikke kun det der er brugbart i et afslag.

Hvis ikke du har sendt aktindsigt til læger, hospitaler, speciallæger og kommunen skal du gøre det i dag. Så har du Julen til at nærlæse alt hvad der indtil nu findes i dine journaler.

Op med humøret det skal nok gå. Livet er ikke for nybegyndere.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 12:38   #19
Jesper Lind
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Jesper Lind er ny på vejen
Hej ja du er opereret for en midtstillet discusprolaps mellem 4 og 5 lændehvirvel.Scanningen viste denne prolaps og du havde forinden cauda eqina hvilket vil sige lammelse af begge ben , problemer med afføring og vandladning
Håber det er tilstrækkeligt
Mvh
Jesper
Jesper Lind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 12:50   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til Nisten og andre

I sociale sager, med eller uden en arbejdsskade, er det særdeles vigtigt, at du har indsigt i ALT 100% fra ALLE, om hvad de har skrevet i deres journaler, om DIG og din situation.

Det er særdeles vigtig at man udnytter tiden, fordi målet er at gøre hele sagsbehandlingstiden kort incl Ankestyrelsen, hvor du ikke har mulighed for at afkorte den tid din sag ligger der. Fordi at de kun har servicefrister og ikke sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedsloven, som ved kommunen

Det gør man bla ved at anke hurtigt, søge aktindsigt og have orden i sagerne.

Så kan du kun afkorte din sagsbehandling ved at fremskynde den ved kommunen.

Hele problemstillinger er at når kommunerne erfaringsmæssig ikke overholder lovgivningen så bliver sagsgangen længere. Fordi der ikke findes KONSEKVENSER for kommunen, når de ikke overholder lovgivningen.

En aktindsigt skal modtages inden 10 kalenderdage.

10 kalenderdage er ikke valgt tilfældigt, men velovervejet af Folketinget.

I denne sag med Nisten forudsiger jeg at der kommer til at gå adskillige dage efter Jul. Trods lovgivningen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension