K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 13:02   #1
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
HKI er et jobfirma med millioner i kassen

Operation x gav mig den idé at undersøge jobfirmaet HKI´s regnskab – det var interessant læsning.
Regnskabet for 2010 viser at jobfirmaet omsatte for næsten 92 mio. kr. og årets resultat var over 9 mio. kr.

Men skat af årets resultat var kun 53.892 kr.

Nettoomsætning 91.706.931 kr.
Vareforbrug -4.363.170 kr.
Personaleomkostninger og andre eksterne omkostninger -76.344.569 kr.
Af- og nedskrivninger af materielle anlægsaktiver -2.129.154 kr.
Resultatet før finansielle poster 8.870.038 kr.
Finansielle poster 271.853 kr.
Resultat før skat 9.141.891 kr.
Skat af årets resultat 53.892 kr.
Årets resultat 9.195.783 kr.
http://aarsberetning.hki.dk/regnskab/

Mange løn-modtagere med almindelig indkomst betaler mere end 53.892 kr. i skat om året.
Ufatteligt at et jobfirma der skovler millioner ind kan slippe så billigt i skat – der er noget pil-råddent i Danmark.

Jobfirmaet tjener så meget at direktøren hver morgen kan fylde sit badekar med penge og få sig et forfriskende pengebad præcis som Joakim von And gør.

Hvis din drøm er at blive millionær så glem alt om lotto – start i stedet dit eget jobfirma.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 13:43   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Umiddelbart så ser det slemt ud.
Men husk at der betales indkomstskat af lønningerne.

Her er dog store muligheder for skattefradrag, og i mange tilfælde betales ikke den skat som de burde.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 13:47   #3
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Operation x gav mig den idé at undersøge jobfirmaet HKI´s regnskab – det var interessant læsning.
Regnskabet for 2010 viser at jobfirmaet omsatte for næsten 92 mio. kr. og årets resultat var over 9 mio. kr.

Men skat af årets resultat var kun 53.892 kr.

Nettoomsætning 91.706.931 kr.
Vareforbrug -4.363.170 kr.
Personaleomkostninger og andre eksterne omkostninger -76.344.569 kr.
Af- og nedskrivninger af materielle anlægsaktiver -2.129.154 kr.
Resultatet før finansielle poster 8.870.038 kr.
Finansielle poster 271.853 kr.
Resultat før skat 9.141.891 kr.
Skat af årets resultat 53.892 kr.
Årets resultat 9.195.783 kr.
http://aarsberetning.hki.dk/regnskab/

Mange løn-modtagere med almindelig indkomst betaler mere end 53.892 kr. i skat om året.
Ufatteligt at et jobfirma der skovler millioner ind kan slippe så billigt i skat – der er noget pil-råddent i Danmark.

Jobfirmaet tjener så meget at direktøren hver morgen kan fylde sit badekar med penge og få sig et forfriskende pengebad præcis som Joakim von And gør.

Hvis din drøm er at blive millionær så glem alt om lotto – start i stedet dit eget jobfirma.


Ekseleven
Og du kan, naturligvis, bevise din påstand om - at direktøren hver eneste morgen kan tage sig et forfriskende pengebad i sit badekar. Hvorfra ved du at han i det hele taget HAR et badekar?

Og det lyder fint med alle de personaleomkostninger - det viser at HKI er en ikke ubetydelig arbejdsplads, befolket med folk i arbejde der også betaler personskat. En mangelvare nu om dage

Det er værd at værne om, firmaer der skaber arbejdspladser til folk - trods alt er det udgangspunktet for en ordentlig velfærd, til gavn for de k10`ere der enten er i fleksjob eller får pension.

Så tak for indblikket i regnskabet - og beviset for, at HKI er fyldt med ordinære ansatte, der nødigt også skal stille op i arbejdsløshedskøen

Så hiphurra for HKI, der skaber arbejdspladser til folk, krisen taget in mente - ik`så ringe endda
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 14:15   #4
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Umiddelbart så ser det slemt ud.
Men husk at der betales indkomstskat af lønningerne.

Her er dog store muligheder for skattefradrag, og i mange tilfælde betales ikke den skat som de burde.
Flere multi-nationale selskaber som fx Nestlé er kendt for at de ikk betaler skat i Danmark.
Jobfirmaet HKI har måske lært noget af dem.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...i-danmark.html

Alle lønmodtagere betaler skat af deres indkomst – osse de som arbejder hos et multi-nationalt firma.

Jeg går ind for at jobfirmaet HKI skal betale meget mere i skat til det danske samfund.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 14:35   #5
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Flere multi-nationale selskaber som fx Nestlé er kendt for at de ikk betaler skat i Danmark.
Jobfirmaet HKI har måske lært noget af dem.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...i-danmark.html

Alle lønmodtagere betaler skat af deres indkomst – osse de som arbejder hos et multi-nationalt firma.

Jeg går ind for at jobfirmaet HKI skal betale meget mere i skat til det danske samfund.



Ekseleven
Det er helt fint for mig, at ALLE, skal betale skat. men jeg bliver ikke forarget over, at så længe man følger skattelovgivningen, at der er firmaer der enten tjener penge eller ikke betaler skat.

Hvad multinationale selskaber gør, rager mig langsomt - så længe de ikke gør noget ulovligt.

Det er ikke firmaerne der gør noget forkert - men politikkerne der bør kigge skattelovgivningen godt og grundig efter i sømmene.

Er noget lovligt, så er forargelse kun et moralsk spørgsmål - så vær hellere moralsk forarget på at det KAN lade sig gøre, og at politikkerne er skide ligeglade.

Jeg tænker arbejdspladser - også dem multinationale selskaber skaber. Betaler de ikke skat, så må lovgivningen laves om, er det et problem. Der skal gåes efter bolden og ikke efter manden, er min ydmyge og enkelte mening.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 15:22   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg er meget nysgerrig efter at vide, hvor meget HKI fik for at have mig i arbejdsprøvning 12 timer om ugen i 5 måneder...
Og hvad andre aktører har fået for mig for den sags skyld...
Kan man ikke finde det nogen steder?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 15:40   #7
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg er meget nysgerrig efter at vide, hvor meget HKI fik for at have mig i arbejdsprøvning 12 timer om ugen i 5 måneder...
Og hvad andre aktører har fået for mig for den sags skyld...
Kan man ikke finde det nogen steder?
Ja, du kan google HKI - på deres forside kan du finde en prisliste på, hvad de forskellige ting koster. Det kommer an på, hvilket forløb du har deltaget i - f.x har HKI specielle arbejdsprøvningsforløb er man hjerneskadet, det koster lidt mere end et almindeligt afprøvningsforløb. I går så jeg også, at Fibromyalgi foreningen har et langt afsnit på deres hjemmeside, specielt om HKI og afprøvning af fibroramte. Så HKI er langt mere end bare et aktiverings og afprøvningssted.

Om andre afprøvningssteder eller jobfirmaer har deres prisliste offentliggjort, ved jeg ikke - men HKI har.

Sidst redigeret af Zentamor; 02-12-2011 kl. 15:47.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 19:20   #8
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
En medarbejder på HKI fortalte, at deres løn er meget højere end den alm.overenskomstmæssige løn. Derfor er deres personale omkostningerne er så høje. De ville få mindre udbetalt andre steder.

De får gratis kaffe / te og frugt. Plus andre ting.

Vedr. Deres pjecer og deres netside. De bruger henviste borgeres billeder ( gratis naturligvis. ) Burde de ikke betale for det ?

Og Vedr.hjerneskadet arb. prøvning som du henviser til.

På deres hjemmeside og i deres pjece, som hele verden har adgang til, viser de både billede af de henviste borgere, oplyser om at de borgere har 1 hjerneskade, uden tilladelse eller accept fra borgeren.

Jeg er sikker på at de borgere der har været henvist til arb. Prøvning på HKI og efterfølgene bliver udstillet offentligt på den måde, har fået det dårligt psykisk.

Men det syntes du vel er ok ?

At udnytte henviste borgere, syntes jeg er uacceptabelt.


Vedr. Multinationale selskaber, vi danskere betaler fuld skat. Det burde de også gøre. Vores land og arbejdskraft bruger de jo.

Du har ret i, at det er politik der er skyld i at de ikke betaler skat som vi andre gør, gjorde de det, ville det hjælpe meget på Danmarks økonomi.

Jeg syntes ikke det er ok at de udnytter systemet.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 19:40   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Ja, du kan google HKI - på deres forside kan du finde en prisliste på, hvad de forskellige ting koster. Det kommer an på, hvilket forløb du har deltaget i - f.x har HKI specielle arbejdsprøvningsforløb er man hjerneskadet, det koster lidt mere end et almindeligt afprøvningsforløb. I går så jeg også, at Fibromyalgi foreningen har et langt afsnit på deres hjemmeside, specielt om HKI og afprøvning af fibroramte. Så HKI er langt mere end bare et aktiverings og afprøvningssted.

Om andre afprøvningssteder eller jobfirmaer har deres prisliste offentliggjort, ved jeg ikke - men HKI har.
Den har jeg godt set før, men der står bare "ifølge rammeaftale"...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 22:45   #10
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
En medarbejder på HKI fortalte, at deres løn er meget højere end den alm.overenskomstmæssige løn. Derfor er deres personale omkostningerne er så høje. De ville få mindre udbetalt andre steder.

De får gratis kaffe / te og frugt. Plus andre ting.

Vedr. Deres pjecer og deres netside. De bruger henviste borgeres billeder ( gratis naturligvis. ) Burde de ikke betale for det ?

Og Vedr.hjerneskadet arb. prøvning som du henviser til.

På deres hjemmeside og i deres pjece, som hele verden har adgang til, viser de både billede af de henviste borgere, oplyser om at de borgere har 1 hjerneskade, uden tilladelse eller accept fra borgeren.

Jeg er sikker på at de borgere der har været henvist til arb. Prøvning på HKI og efterfølgene bliver udstillet offentligt på den måde, har fået det dårligt psykisk.

Men det syntes du vel er ok ?

At udnytte henviste borgere, syntes jeg er uacceptabelt.


Vedr. Multinationale selskaber, vi danskere betaler fuld skat. Det burde de også gøre. Vores land og arbejdskraft bruger de jo.

Du har ret i, at det er politik der er skyld i at de ikke betaler skat som vi andre gør, gjorde de det, ville det hjælpe meget på Danmarks økonomi.

Jeg syntes ikke det er ok at de udnytter systemet.
På mit arbejde, før jeg blev førtidspensionist - da fik jeg også en løn over overenstkomstmæssig løn eller mindsteløn om du vil - og hvad er der så galt med det? Jeg fik også gratis kaffe/te samt gratis mælk til frokosten, samt adgang til motionsrum og sauna - der var altid lidt mundgodt til eftermiddagskaffen plus at dagens aviser frit kunne benyttes - og hvad er der så galt med dèt? Det eneste det viser er, at arbejdspladsen gør noget godt og rart for deres medarbejdere.

Ekseleven har tydeligt skrevet at også eleverne/borgerne får gratis kaffe/te, så det er ikke alene forbeholdt medarbejderne.

Jeg har ikke ansvaret for, HKI`s hjemmeside og billeder på samme hjemmeside og hvor ved du forresten fra, at det er hjerneskadede der ER på billederne og ikke folk der villigt har stillet op eller er betalte modeller. Har du et link eller andre beviser for din påstand?

Vel syntes jeg da ikke det er ok, at man bare fotograferer og udstiller folk uden deres vidende, men jeg kan ikke bruge hvad du TROR til noget som helst. Anmeld HKI, hvis der er hold i din påstand - eller gå til Ekstra Bladet, at udnytte hjerneskadede uden deres eller pårørendenes accept er temmelig sikkert ulovligt, klart at det så skal stoppes.

Jeg tror langt de fleste her på k10 er afklaret et sted, og forhåbentligt ikke på kommunen, hvor kun kommunens egne medarbejder vurderer på arbejdsevne og sidder på ryggen af folk i en afprøvning - jeg ansèr andre aktører incl. HKI for en garant mod en kommunes eventuelle ensidige vurdering, når det kun skal ske i kommunalt regi hvis alle 2 aktør steder lukkes. Hvad enten vi kan li` det eller ej, så SKAL folk afklares eller aktiveres som de politiske love og regler er lige nu - hvis i tror det bliver afskaffet, så er jeg bange for at i bliver skuffet.

Der ville virkelig blive tragisk for mange, hvis kommunerne ensidig overtager alt aktivering og afklaring selv - for ikke at tale om hvad det ville koste, jobcentrene virker ærlig talt hverken som dygtige eller kompentente nok.

Men for min skyld ingen alarm - skattekroner skal der jo spares på, så lad endelig kommunerne selv afklare folk - det vil med garanti også spare en del i udbetaling af ledighedsydelse og pension, så vidt jeg kan se på k10 så bliver en del syge alligevel erklæret raske nok til det ordinære arbejdsmarket UDEN at have været i et afklaringsforløb.

Tak kære Gud, for MIN afklaring hos 2` aktør - ellers havde jeg nok haft en kommunesag endnu.

Så luk endelig det hele - når nu det er så slemt JEG er heldigvis afklaret, og lykkeligvis IKKE af kommunen selv.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommune fyrer jobfirma ekseleven Politik og Samfund 0 10-11-2011 13:34
Jobfirma-ansat sidder i fagforenings bestyrelse ekseleven Politik og Samfund 2 12-05-2011 10:08
Fra 2,6 millioner til 1,6 millioner færre på pension zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 11 20-03-2008 01:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension