K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2011, 13:20   #1
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Hvor mange timer?

Hej, jeg har fulgt de mange gode inlæg i et stykke tid,og har lige et spørgsmål?

Er der regler for, hvor mange timer man skal kunne klare for at blive visiteret til flexjob? har læst at nogle er i flex helt ned til både 5, 7 og 10 timer
ugentlig,det lyder for mig helt hen i skoven at man vil sende folk ud at arbejde så få timer istedet for at give dem ftp.

MVH

Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 13:27   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej der er ingen regler
men det hedder 12 timer cirka, før det kan betale sig for en virksomhed og ansætte en
det er rigtig svært om umuligt at få et fleksjob under de 12 timer
det er kun hvis man er meget heldig og måske kender en direktør i en virksomhed
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 13:35   #3
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Hej, og tusind tak for dit svar så det vil sige at det er ren kassetænkning,hvis folk bliver visiteret til flex under 12 timer da kommunen udemærket er klar over at det næsten er umuligt at finde et job på så få timer.

MVH
Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 13:42   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Næ ingen regler .Men kan man som jeg en evne på 10 timer fordelt på 12½
på 5 dage om ugen.

Så kommer man ikke i job,men så kan man jo forsøge året efter at arbejde 4dage om ugen i 15 timer.

Ja,jeg tænker jo mit,det må jo komme an på en prøve

Jeg har enda til ejnet mig en knæskade og en endnu mere dårlig arm end sidste år.Men jeg lægger bare hårdt ud skal de have mig helt ned med nakken,så kan de lige så godt knække mig med det samme -der er vel ingen grund til at træke pinen ud .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 13:51   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg kan fortælle fra mig selv at jeg er en af de få flekser der var på deltid inden jeg blev tilkendt fleks. dvs. 25 timer, da jeg blev tilkendt fleks i 08 var vurderingen 2-3 timer om dagen med en ugentlig fridag, og 2/3 løntilskud til arbejdsgiver. Det job jeg har nået at have var ikke belastende fysisk og alligevel måtte jeg opgive efter 1 år, og nu mener min sagsbehandler at jeg "bare " skal ned på 1-2 timer daglige så skal det nok gå. Hvis man så kigger på hvad der for en arbejdsgiver kan betale sig mht. til mig så skal jeg arbejde 2 timer om dagen for kommer jeg ned under de 8 timer er det tilsætning, og jeg mener ikke jeg kan klarer 2 timer om dagen, og hvem i alverden gider have en person i 2 timer om dagen og en ugentlig fridag, inden man kommer ind ad døren er man jo ved at skulle gå igen....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 13:58   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er jo det der er så tåbeligt-at blive ved med at køre den ene arbejdspprøvning af efter den anden ,når det ikke kan lade sig gøre at komme i job alligevel,selv er jeg helt smadret fysisk hver gang,jeg har været igang 2 måndre.Det er da hul i hovdet at skulle blive ved,at skulle bevise at man ikke kan klare det.Jeg syntes jeg har vit at det ikke bliver bedre.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 15:24   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det er jo det der er så tåbeligt-at blive ved med at køre den ene arbejdspprøvning af efter den anden ,når det ikke kan lade sig gøre at komme i job alligevel,selv er jeg helt smadret fysisk hver gang,jeg har været igang 2 måndre.Det er da hul i hovdet at skulle blive ved,at skulle bevise at man ikke kan klare det.Jeg syntes jeg har vit at det ikke bliver bedre.

Ja, fuldkommen , men sådan er det jo desvæære.
Det KUNNE jo være at Vi lige pludselig blev raske, af vores kroniske sygdom, ikke?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 15:51   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper_dk Se meddelelser
Hej, og tusind tak for dit svar så det vil sige at det er ren kassetænkning,
Det tør jeg vist godt sige ja til.

For mit eget vedkommende blev jeg i 2008 tilkendt fleks på baggrund af en arb.prøvning, hvor jeg kunne klare 6-9 timer pr. uge.
I 2009 blev jeg tilkendt førtidspension på baggrund af en praktik, hvor jeg kunne klare 8 timer pr. uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor mange timer. bruger2013 Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2013 16:33
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer har du. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 27 04-03-2011 22:03
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension