K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2013, 23:10   #161
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
...hun og manden bor i byen, sammen på hver sin adresse, han på et værelse på den anden side af vejen og hun i hus med deres børn.
Tænkte ja med de nye regler forstår jeg det godt men han sagde så sådan har de bode i 10 år.
ja så fotjæner folk vel at blive snuppet.
Du ved jo ikke hvorfor de bor sådan...
Jeg ville ALDRIG kunne bo sammen med en anden, og kan man ikke det kan det da være ganske rart at have hver sin husstand og lukke døren til.
Citat:
har altid været imod at anmelle andre, vi kender jo aldrig hele historien.
Og derfor er der heller ikke noget problem i at anmelde andre, for det er jo kommunen der laver en "dom" når de har fundet ud af hvad der foregik.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 14:04   #162
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 37
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Ingen tvivl om at jeg mener at det er dybt forkert at snyde sig til penge man ikke er berettiget til! Det er en ond cirkel og det er nok derfor der er så mange skrappe regler idag, netop fordi folk har taget hele armen når de har fået tilbudt lillefingeren.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke at jeg kan anmelde nogen, jeg ville gå og være bange for at jeg havde set noget der ikke var hvad jeg troede og at jeg så havde fået lavet unødvendig rav i en anden persons liv, og så har jeg også en holdning om at jeg ikke skal gå og være dommer over andres gøren og laden, det "skodjob" må de selv ordne.

Jeg kan dog være lidt urolig for at det er blevet så nemt at anmelde folk, jeg kunne godt forestille mig at hvis to personer er blevet uvenner, at den ene så melder den anden som hævn, folk kan jo finde på de sygeste ting og jeg tror bestemt ikke det er sjovt at blive hevet igennem møllen for socialt bedrageri.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 13:06   #163
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialt bedrageri

Oversigt over fremtidige planer fra KL, kommunerne og regeringen.

http://kl.dk/Tema/Socialt-bedrageri-/

Rapport fra Deloitte Consulting.

http://www.fm.dk/nyheder/pressemedde...loitte.pdf?n=1

"Analyse af socialt snyd og fejludbetalinger"

http://kl.dk/menu/Sat-ind-tidligere-...-id118662/?n=1

"Ny undersøgelse viser, at der er flere penge i at undersøge og gribe ind over for fejl og sjusk i sociale udbetalinger end ved at jagte sociale bedragere."

Ganske interessant, da påstanden har været at bedrageri koster samfundet 5 - 12 milliarder kr som kun fremtiden kan vise hvad præcis samfundet mister ved fejl og sjusk hos kommunerne.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-12-2013 kl. 13:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 22:14   #164
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Enlig eller samlevende?

http://www.sm.dk/data/Dokumentertiln...nsionister.pdf

"HVAD VIL DET SIGE AT VÆRE ENLIG SOM MODTAGER
AF FOLKEPENSION ELLER FØRTIDSPENSION
?"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 22:31   #165
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mistanke om kommunal overvågning

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28766

"Min veninde har nu oplevet flere gange den samme bil kommer kørende stille forbi huset, vender inde ved naboen og køre stille forbi huset, i dag fik hun taget nrplade og hva bil det var, menneskene i bilen var helt sikkert ikke folk på søndagstur, eftersom de ikk tog øjenkontakt til min veninde, selvom hun stod og stirrede lige ind i bilen"

http://menneskeret.dk/udgivelser/tem...ntlige+ydelser

"Her fastslog beskæftigelsesministeren, at overvågning som udgangspunkt må betragtes som en politimæssig opgave. Er der begrundet mistanke om, at der er tale om socialt bedrageri, bør kommunen derfor melde borgeren til politiet, som derefter foretager den videre efterforskning i overensstemmelse med retsplejelovens regler"


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-12-2013 kl. 22:48.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 22:46   #166
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28766

"Min veninde har nu oplevet flere gange den samme bil kommer kørende stille forbi huset, vender inde ved naboen og køre stille forbi huset, i dag fik hun taget nrplade og hva bil det var, menneskene i bilen var helt sikkert ikke folk på søndagstur, eftersom de ikk tog øjenkontakt til min veninde, selvom hun stod og stirrede lige ind i bilen"

Hilsen Peter
Ja der er sager der hurtigt kan skabe grobund for konspirationsteorier, og når man ikke har noget at skjule, hvad er så problemet, for så går dem der holder øje jo igen.

Er det ikke OK, at mennesker der får andre menneskers penge, for at stille det på spidsen, også kan kontrolleres i forhold til om de nu også er berettiget.

De må da gerne komme hos mig og se efter om jeg er berettiget til pension for enlige eller ej, og de går vel igen når de er sikre på hvordan sagerne står.

Jeg tror ikke at dem der var ved at banke min hoveddør ind forrige nat var fra kommunen... jeg tror i grunden bare de var igang med at bryde ind for at stjæle et eller andet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 23:00   #167
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er kun okay hvis de overholder den gældende lov....og hvis det er systematisk overvågning....nej så er det ikke okay....og så er det skide lige meget hvad og hvem man får penge fra...

Den der....hvis du ikke har noget at skjule...ja så kan de da bare.....det er simpelthen den mest latterlige undskyldning der findes...

Selvfølgelig skal folk ikke overvåges...er der noget der tyder på et problem...jamen så undersøg det....men gør det som man skal ifølge de love der findes...

Vi er stadig nogen herude som stadig værdsætter vores privatliv.....og retten til det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 23:31   #168
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
I Danmark er man uskyldig til det modsatte er bevist. Er der mistanke om, at man har begået en forbrydelse (hvilket socialt bedrageri er), er det op til politiet at efterforske sagen, og op til domstolene at dømme én. Det er IKKE op til kommunerne både at efterforske og dømme en modtager af sociale ydelser! Og "bare" fordi man modtager en offentlig, social ydelse er man ikke pr definition bedrager og skal ikke give afkald på sin ret til privatliv. Det er vigtigt at holde fast i disse rettigheder uanset hvad...



http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-207.html
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 00:37   #169
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Den der....hvis du ikke har noget at skjule...ja så kan de da bare.....det er simpelthen den mest latterlige undskyldning der findes...
Tænk, det synes jeg ikke.

Os der modtager overførselsindkomst har fået et "tilbud", det er ikke tvang, men et tilbud om forsørgelse.
Staten kunne den dag imorgen lukke kassen for alt, uden at komme i karmbolage med nogen form for menneskerettigheder eller andre overordnede principper.

Man glemmer let hvor priviligerede vi faktisk er.
Men dette kræver så også at vi stiller os til rådighed for at blive undersøgt for snyd... det er en "pakke" der følger med tilbudet om offentlig forsørgelse.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 01:35   #170
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror du blander tingene sammen....der er ikke nogen alm frie borger i dette samfund....og jeg mener ikke nogen som helst....der skal stille sig til rådighed for systematisk overvågning....og når det nu gælder alle....ja så gælder det også for dem som modtager penge fra det offentlige...

Du mener måske at fordi vi er "så heldige" at vi kan modtage offentlig ydelse...at så er det da helt okay at vi skal det...

Forkvaklet...det er hvad det er...

Bemærk lige at jeg ikke siger at de slet ikke må undersøge en sag....men som alle andre her i samfundet....så må de sende sagen videre til rette instans...nemlig politiet....

Ikke på vilkår om jeg ønsker nogle selvudnævnte kommunale politibetjente som skal rende rundt og systematisk snage i mine sager....og sjovt nok....så har jeg intet at skjule.....jeg er bare glad for min ret til et privatliv....og det er der ingen som skal ødelægge...ihvertfald ikke hvis jeg kan forhindre det...

Mennesker som derimod mener at det er okay og blåstempler det....ja de er med til at ødelægge for alle andre...nemlig alle os som mener vi har ret til et privatliv...uden at nogen skal snage systematisk i det...

Sjovt nok....så de fleste af dem der render rundt og siger højt til alle....at de kan da bare komme til dem for de har ikke noget at skjule.....ja de synes slet ikke at det er så sjovt når det så kommer til at diverse myndigheder ved alt om dem...helt uden at de selv har fortalt noget...jo jo der er sikkert undtagelser
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension